venus_ Skrevet 26. februar 2016 #1 Del Skrevet 26. februar 2016 Noen som har en skikkelig god oppskrift på pulled pork? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest økonomifrue Skrevet 26. februar 2016 #2 Del Skrevet 26. februar 2016 Akkurat her må jeg si at jeg synder, kjøper ferdig fra Tulip? Pleier ha pulled pork i tacolefser med salat og guacumole. Ellers har vi det med salat og fløtegratinerte poteter eller som burger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 26. februar 2016 Forfatter #3 Del Skrevet 26. februar 2016 Tenkte på oppskrift på selve kjøttet Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ennasus Skrevet 26. februar 2016 #4 Del Skrevet 26. februar 2016 Dette er storfe vel og merke, men veldig godt http://www.tvnorge.no/programmer/4-stjerners-middag/oppskrift-2016/silje-nordnes-oppskrifter-1.34858 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 27. februar 2016 #5 Del Skrevet 27. februar 2016 5 timer siden, økonomifrue skrev: Akkurat her må jeg si at jeg synder, kjøper ferdig fra Tulip? Pleier ha pulled pork i tacolefser med salat og guacumole. Ellers har vi det med salat og fløtegratinerte poteter eller som burger. Tulips Pulled Pork er jo veldig bra. Sjøl gjorde jeg noe "rart" med den...brukte den i en Stroganofflignende gryte. Ble ganske velsmakende, med potetmos og rosenkål til. Og tyttebær, da. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Belin Skrevet 29. februar 2016 #6 Del Skrevet 29. februar 2016 På vinteren lager jeg den i gryte i ovnen, og lar den stå over natta på ca 80 grader. Det kjedelige da er at man mister røyksmaken, men det blir jo godt for det. Jeg erstatter noe av paprikapulveret i rubben med røkt paprika for å få en liten feeling av røyk. 2 døgn før gnir jeg den skikkelig inn med en god rub og pakker den inn i plast. Jeg pleier å bruke denne: 5 ss paprikapulver 2 ss salt 2 ss brunt sukker 2 ss chilipulver 1 ss pepper 1 ss malt hvit pepper 1 ss tørket oregano 1 ss hvitløkspulver 1 ss løkpulver 1 ts kajennepepper Så har jeg den i en gryte med lokk, og lar den stå. Sjekker at tempen er over 90-95 grader. Tar den ut, pakker i folie og lar den hvile et par timer før jeg river den fra hverandre med to gaffler. Deretter blander jeg inn litt eplejuice og mer rub til jeg syns det smaker nok. Ferdig! Veldig godt. På sommern gjør jeg det samme, men har eplejuice i en bakk under kjøttet. Bruker en Weber kullgrill med røykflis. Tar laaaang tid, så start tidlig om morgenen. Jeg har vel vært oppi så mye som 20 timers grilltid. Men da har det vært kjølig i lufta. Ønsker meg en smoker, for da er det bare å fyre opp og gå fra den. Så fiksern seg selv. På kullgrill er det mer jobb ift at kull skal stables riktig, regulerere temp riktig osv. Så det er ikke bare bare kan du si. Er vel for spesielt interesserte... Jeg lager gjerne mye når jeg først er i gang. For det går fint an å fryse ned. Og pizza med pulled pork på.... NAM!! 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 29. februar 2016 #7 Del Skrevet 29. februar 2016 Den 2/26/2016 at 17.03, venus_ skrev: Noen som har en skikkelig god oppskrift på pulled pork? Jeg har brukt denne med god resultat. Har du en slow cocker er det også veldig enkelt å lage pulled pork i den. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
venus_ Skrevet 29. februar 2016 Forfatter #8 Del Skrevet 29. februar 2016 Endte opp med å lage denne, ble kjempegodt. Brukte også litt røkt paprikapulver i og stekte uten aluminiumsfolie halve tiden. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå