Vilje Skrevet 17. oktober 2004 #1 Del Skrevet 17. oktober 2004 hvordan tolker dere det? samme med hoffkort, hvis de dukker opp, sympoliserer de et menneske eller noe abstrakt? jeg tolker det som oftest som et menneske. kortene i den store arkana synes jeg også er vanskelig å tolke. bl.a den hengte mannen, klarer ikke å finne ut om det er et negativt eller positivt ladet kort. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Saeria Skrevet 17. oktober 2004 #2 Del Skrevet 17. oktober 2004 Nå er ikke jeg noen tarotekspert, men jeg har lært at dødskortet symboliserer forandring. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dawn Skrevet 17. oktober 2004 #3 Del Skrevet 17. oktober 2004 Sant det, dødskortet har ingenting med -døden- å gjøre. Så om du får det er det ingen grunn til panikk. Det har gjerne med store forandringer å gjøre. Ting som avsluttes. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 17. oktober 2004 #4 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg slo opp i boken min (Janet Lyles bok om tarot) og der står det; Den Store Arkana 13 Kort XIII DØDEN "Døden rommer ett løfte om forvandling" Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 17. oktober 2004 #5 Del Skrevet 17. oktober 2004 Det står for - for meg ihvertfall - som en stor forandring. Når man får opp SA i det hele tatt er det som regel hendelser som griper litt mer inn i livet ditt enn dagligdagse ting... Døden står for forandring - en dyp forandring, som kanskje ikke er ønsket heller, men i etterkant vil man kanskje se at det var til det beste allikevel. Det kommer an på plasseringen og kortene rundt. Men, det er ingen enkel forandring. Det vil ryste deg sannsynligvis en stund framover og kanskje smertefullt. Personlig syns jeg ikke Døden er så skummel lenger - etter at jeg ikke bare hadde lest om det og hørt det - men erfart selv at kortet ikke betyr en fysisk død... **** Hoffkort kan jeg dessverre ikke hjelpe deg med, de sliter jeg med veldig selv også. Og det vet jeg tilogmed erfarne Tarotister sliter med innimellom... alt kommer an på hvor i legget de dukker opp og hva slags legg du har lagt opp... Jeg vet heller ikke helt hva jeg mener om Den Hengte Mann, men hvis jeg får opp det så pleier jeg som regel å få Tårnet samtidig. Da vet jeg at det har med penger å gjøre - en advarsel om å være forsiktig med penger... Ofte kan D-H-M også betyr stillstans eller utsettelse... På http://www.arkania.no kan du få kjøpt to bøker på norsk som har vært (ihvertfall den ene) kjempesuksess i USA i flere år. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 19. oktober 2004 #6 Del Skrevet 19. oktober 2004 Dødskortet for meg symboliserer ingenting.. ..Siden jeg ikke tror på spådom Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 19. oktober 2004 #7 Del Skrevet 19. oktober 2004 Dødskortet for meg symboliserer ingenting.. ..Siden jeg ikke tror på spådom Interessant... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 28. oktober 2004 #8 Del Skrevet 28. oktober 2004 Interessant... på hvilken måte? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 28. oktober 2004 #9 Del Skrevet 28. oktober 2004 på hvilken måte? På den ironiske måten... På den måten at det var fullstendig likegyldig for trådstarter om du tror eller ikke tror når hun lurte på hva kortet betyr... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Donnie Darko Skrevet 28. oktober 2004 #10 Del Skrevet 28. oktober 2004 På den ironiske måten... På den måten at det var fullstendig likegyldig for trådstarter om du tror eller ikke tror når hun lurte på hva kortet betyr... Spurte hun ikke hvordan vi tolker dette kortet da? Jeg svarte med min mening og hvorfor skulle den bety mindre en f.eks din? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Polly Ester Skrevet 28. oktober 2004 #11 Del Skrevet 28. oktober 2004 Kanskje fordi hun var ute etter forskjellige meninger på tolkninger... når hun bruker kort - noe som jeg går utifra at du ikke gjør - så er det greit å vite hva andre legger i det for å kunne bruke det når hun bruker kortene. Når spåing ikke betyr noe for deg, så skjønner jeg ikke hvorfor hun - eller noen andre som bruker og tror på Tarot - skulle finne dine meninger om at du ikke finner noe mening med kortet interessant... For all del kom med meningene dine, men da kommer jeg med min også - og det var at det var lite interessant da personen var ute etter tolkninger på kortet - og det hadde ikke du... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Superlammet Skrevet 29. oktober 2004 #12 Del Skrevet 29. oktober 2004 hehe.. synes nå Donnie svarte på et spørsmål stilt jeg. uansett hvor dumt svaret er. Kanksje spørsmålet i seg selv virka dumt for Donnie? Dumme spørsmål får dumme svar. Men nok om det. Døden er ikke farlig. Tårnet derimot bør du passe deg for... Den er litt kjip å få.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vilje Skrevet 2. november 2004 Forfatter #13 Del Skrevet 2. november 2004 hva kan tårnet bety? øve-spådde en kompis en dag, og tolket tårnet dit hen at han måtte gjennom omveltnende forvandlinger i livet sitt...ting "raser" sammen liksom. men at det kan føre til noe positivt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Aurélie Skrevet 8. november 2004 #14 Del Skrevet 8. november 2004 Har en tendens til å ta vekk døds-kortet de få gangene jeg skal legge tarotkort på meg selv. Feigt, vet jo at det ikke nødvendigvis trenger å representere død, hverken for min egen eksistens eller femilie og venner. Men, spår for morro skyld, og ser ikke noe big deal i å slippe å få the grim reaper på agendaen min dersom jeg kan unngå det. Tror dødskortet bør tolkes som tegn på forandring og at man har avsluttet et kapittel i livet sitt og er klar for å gå videre. Men hva med Djevelen? Representerer ikke det en slu person eller noe? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Tex Skrevet 8. november 2004 #15 Del Skrevet 8. november 2004 Kan noen legge kort for meg....? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 8. november 2004 #16 Del Skrevet 8. november 2004 Men hva med Djevelen? Representerer ikke det en slu person eller noe? Djevelen representerer det fysiske, i motsetning til det åndelige. Det kan være i form av en fristelse, eller nytelse, men stikkordet er ofte begjær. Djevelen er alt fysisk som er moro, men litt forbudt. Har sett kortet bli oppsummert som "sex, drugs and rock'n roll". Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå