Gå til innhold

Hersens penicillin

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg tar 1g apocillin x 4 hver dag og skal gjøre det i 2 uker. Jeg har bare tatt for 1 døgn nå, og lå våken i natt fordi jeg var så kvalm og har diare i dag. 4 gram apocillin er i grunn ganske mye til at jeg i tillegg er så liten som jeg er. 

Som om at jeg ikke var dårlig nok med den hersens bihulebetennelsen fra før, så skal jeg ha disse problemene i tillegg. Jeg har bestilt idoform fra apoteket, men den kommer på mandag (jeg kommer meg ikke hele veien til ett kjøpesenter med apotek nå, så derfor måtte jeg bestille på internett), så jeg har et par dager uten dette. 

Er det noe som hjelper mot kvalme som jeg evt kan lage meg og spise, eller noen tips i det hele tatt? Jeg spiser før jeg tar tablettene om dagen, men første tablett bør taes rundt kl 06, og jeg får ikke til å spise noe som helst så tidlig. 

Anonymkode: e2ef0...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Biola, yoghurt eller lignende melkeprodukter som er syrnet eller tilsatt bakteriekulturer hjelper mye på magen når du går på antibiotika. Bare sjekk om Apocillin kan taes sammen med melkeprodukter, for hvis den ikke kan det må du passe på at du ikke tar medisinen tidligere enn to timer etter eller seinere enn to timer før du drikker/spiser yoghurt/biola/whatever.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 time siden, Minya skrev:

Biola, yoghurt eller lignende melkeprodukter som er syrnet eller tilsatt bakteriekulturer hjelper mye på magen når du går på antibiotika. Bare sjekk om Apocillin kan taes sammen med melkeprodukter, for hvis den ikke kan det må du passe på at du ikke tar medisinen tidligere enn to timer etter eller seinere enn to timer før du drikker/spiser yoghurt/biola/whatever.

Dama på apoteket sa at jeg bør spise rett før jeg tar tabletten for å ikke kaste opp, og nå har jeg hatt kesam ved siden av maten, så håper virkelig hun har rett.. Takk for tips! :) 

Anonymkode: e2ef0...be4

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...