AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #1 Del Skrevet 26. februar 2016 Og isåfall hvilken olje eller smør er det minst kalorier i? Anonymkode: b8ecd...dce Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #2 Del Skrevet 26. februar 2016 Som oftest ingenting. Har jeg noe som klarer å sette seg fast i panna likevel så steker jeg i olje. Bruker ikke nok smør ellers til at jeg gidder å kjøpe inn, for så å hive over halve boksen når det harskner. Smør er vel ca. 600 kcal pr 100g og olje ca. 900? Du må vel bruke margarin hvis du skal ha lettprodukter (troor jeg?) og jeg vet ikke riktig hvilke stekeegenskaper margarin har. Anonymkode: 73a91...37a Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jacuzzi Skrevet 26. februar 2016 #3 Del Skrevet 26. februar 2016 Jeg steker alt i Bremykt. Fordi det smaker bedre. Tror heller du bør tenke på mengden du bruker enn kalorier per 100g, ettersom kaloriinnholdet er forholdsvis likt. Bruker du f.eks. 10g, får du i deg ca 75 kcal med Bremykt, Vita Hjertegod o.l., mens du vil få i deg 90kcal hvis du bruker rapsolje. Ikke store forskjellen. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fiberhusk Skrevet 26. februar 2016 #4 Del Skrevet 26. februar 2016 Begge deler. Smør/melange når jeg ønsker smaken. Helst på kjøtt. Olje når jeg steker vegetarprodukter. Teller ikke kalorier i dét, det er ikke mye jeg bruker av det. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #5 Del Skrevet 26. februar 2016 Steker med meierismør. Anonymkode: d87ae...d81 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #6 Del Skrevet 26. februar 2016 Bruker flytende margarin. Vet ikke hvordan det kommer ut kalorimessig. Anonymkode: 10fb0...747 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #7 Del Skrevet 26. februar 2016 Kalorimengden er jo nesten likt uansett hva man bruker. Jeg unngår selvsagt margarin, det er det viktigste for meg. Anonymkode: 49ea6...e1a 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Eighth Planet Skrevet 26. februar 2016 #8 Del Skrevet 26. februar 2016 Olivenolje når det er svak til middels varme. Gode/sunne fettsyrer. Ellers bruker jeg kokosolje, som er en av de oljene som tåler mest varme. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Mann 42 Skrevet 27. februar 2016 #9 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg steker med solsikkeolje. Jeg vet ikke om den er spesielt egnet til steking, men det er sjelden at jeg hardsteker noe. Og jeg syns den er god til salater og sånt, og gidder ikke ha flere flasker olje i skapet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Frk.Show Skrevet 27. februar 2016 #10 Del Skrevet 27. februar 2016 (endret) Kommer helt an på hva jeg lager. Noen ting passer det jo overhodet ikke å steke i olje og omvendt. Man steker ikke biff i olje eller wok i smør etc. Bruker mest rapsolje eller blanding og meierismør. Endret 27. februar 2016 av Frk.Show Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fredsmegleren Skrevet 27. februar 2016 #11 Del Skrevet 27. februar 2016 Solsikke- eller rapsolje, eventuelt olivenolje dersom dersom det ikke er så høy varme. Likevel bruker jeg for det meste en nonstick stekepanne eller steker i ovnen uten noen form for olje på. Synes olivenolje gir god smak, men bruker gjerne extra virgin Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kragebein Skrevet 27. februar 2016 #12 Del Skrevet 27. februar 2016 Smør, synes det meste smaker mye bedre da 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Cambria Skrevet 27. februar 2016 #13 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg blander litt. På kjøtt bruker jeg nesten alltid smør siden det smaker bedre, men hender jeg halvblander olje og smør på kjøtt. Wok er som regel olje, men skal jeg steke bare løk bruker jeg som regel smør siden det gir bedre smak Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MadameDeRosa Skrevet 27. februar 2016 #14 Del Skrevet 27. februar 2016 Bruker mest olivenolje. Meierismør til eggeretter etc. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Dwight Skrevet 27. februar 2016 #15 Del Skrevet 27. februar 2016 Sjeldent jeg steker i noe men må jeg så bruker jeg margarin. Stort sett bare fordi jeg har det tilgjengelig pga baking osv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
urenluren Skrevet 27. februar 2016 #16 Del Skrevet 27. februar 2016 Har aldri smør i hus(liker det rett og slett ikke), så her går det i olivenolje siden det er det jeg har tilgjengelig. Jeg bruker for det meste teflonpanne, så sjeldent jeg egentlig trenger olje. Jeg visste forresten ikke har det var så mye kalorier i olivenolje. Har av en eller annen grunn aldri tenkt over det... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #17 Del Skrevet 27. februar 2016 Olivenolje. Kokosefett for noen typer wokker Anonymkode: eac34...9c6 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
strawberry Skrevet 27. februar 2016 #18 Del Skrevet 27. februar 2016 Det spørs. Kjøtt steker jeg med litt smør. Kylling med olje. SKal jeg brune løk bruker jeg smør. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Egiett Skrevet 27. februar 2016 #19 Del Skrevet 27. februar 2016 Som noen her er inne på, er det kalorimessig ikke så stor forskjell at det spiller en stor rolle, det viktigste er å passe på mengden. Ei god teflonpanne gjør at du trenger langt mindre olje/smør. Jeg bruker smør og olje litt om hverandre, avhengig av hva jeg steker. Pass på at oljen du bruker tåler høy nok temperatur Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Strawberrygirl Skrevet 27. februar 2016 #20 Del Skrevet 27. februar 2016 Jeg fikk meg en vekker I dag. Stekte grønnsaker I en dårlig panne, som oftest brenner fast maten om man ikke har nok smør/olje. Brukte denne stekepanna for hadde en annen rett I den gode panna. Veide for morroskyld opp en ca kladd, som jeg pleier å bruke I den panna. Det viste seg at det ble 120kcal. Da vil det jo si at grønnsakene som ikke har så mye kalorier, plutselig inneholder 120kalorier ekstra!? Eller tenker jeg helt feil? Det er vel noe som fordamper kanskje.. blir nok siste gang den panna blir I bruk.. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå