Gå til innhold

Hvilken "stil" har dere hjemme?


Kinia

Anbefalte innlegg

Lurer litt på hvilken "stil" dere kjører hjemme hos dere?

Jeg og sambo kjøpte oss et hus i fjor som trenger full oppussing. Vi er ferdige med 1.etg nå :)

Stilen vår er veldig klassisk. Prøver å skape en eksklusiv og hjemmekoselig stil.

Veggene i stua og på kjøkkenet er i fargen "Dun" som er lys beige. Alt av listverk er helt kritthvitt.

På gulvet har vi lagt kirsebærparkett.

Tilbehøret er egentlig utelukkende i mørke tresorter og svart.

Produkter fra Black Design ( www.blackdesign.no ) har vi masse av.

Er blitt skikkelig interiør-freak etter at vi startet oppussingen. Svelger alt av oppussing på TV rått :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Black Design er KULT!

Jeg ønsker meg de fargene du beskriver, her hjemme.

Vi har bøkefarget laminat, nesten hvite vegger.. Listene er desverre ikke malt, iom at vi har det typiske boligbyggerlagfenomenet av kvistet-trelister i hele huset, som "matcher". Brede planker her og der.. Brede søyler midt i en svær åpning i samme stil, til og med trappa matcher... Hadde nok sett rart ut om iv malte dem.. :-?

Hadde vi byttet gulvfarge, kunne vi kanskje ha byttet ut fargen på dem.

Fargene går i hvitt, sort, bøk og grått/sølv. + en vinfarget skinnsofa som vi ikke har fått kvittet oss med enda.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det hørtes kjempefint ut Jordbær!

Vi har en slags fobi mot furu - tror jeg har vokst opp med for store mengder av det :ler:

Gangen vår ligger også i første etasje, og vi holder på med den nå. Den har fått vinrøde vegger, hvitt tak og hvite lister. Hvit trapp opp til 2.etg.

Til gulvet har vi kjøpt flislaminat. Mørkeblå fliser. Men vi har ikke lagt gulvet enda da. Det gamle er stygt og oransje...men det var så lite vits i å legge nytt gulv i gangen når arbeidsfolket jobbet i stua/kjøkkenet med sko på.

Tenkte gangen skulle få hvite detaljer mot det mørke rød. Hvite gipsfigurer på kommoden, hvite rammer.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg har ikke noe spess stil nå. Har en leilighet med "Litt fått - lånt og en brøkdel kjøpt" pr nå. Men jeg begynner nå å ta litt etter litt utfra lommeboken. Jeg har da like duker på bordene/hyller i stua. Bilde rammer er mørkt tre og møbelene kjører jeg furu (liker ikke tørke støv ;)) Veggene er malt hvite med bitte litt gult i.

Lamper og annet pynte ting kjøper jeg i den stilen Casa interiør og perfect home kjører. Jeg skal ha samme stilen over hele leiligheten her mht ting og det er veldig glad i smijern og ellers gamle ting (av uttseende)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Vi har egentlig ingen stil.. kun vår egen.

Det meste er tidløst og klassisk hos oss, men vi har masse farger.

Tekstiler og sånt har vi egentlig begynt å få styr på. Mye svart og "gull" i stua (løpere, gardiner, puter). Er glad i møbler som er kraftige og røffe. Gjerne beiset i brunt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Vi har lyse vegger, men er veldig glad i farger, så det er mye farge på tilbehøret - mest grønt og rødt. Ellers er det et Ikea hjem, for vi er studenter, og da må vi gå for det billige... Men det er jo personlig da, på grunn av fargeklattene ;)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

har en ganske "ren " stil, men likevel langt fra minimalistisk. vanskelig å beskrive egentlig... (kikker meg rundt)... mye hvitt her i alle fall: hvit sofa, hvite vegger, mørkt tregulv, mye gamle(antikk) og/eller hvitmalte møbler, noen mørkbeisede møbler(det som sto på jenterommet og var trehvitt før), endel fattigmannssølv, noen freshe "etniske" tekstiler på puter osv blandet med masse IKEA... en herlig miks som jeg er fornøyd med selv :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyse vegger og lyst treverk, aner ikke hva salgs stil det er, men her ser du bilder av leiligheten vår slik den ser ut i dag. Har gardinfetisj, så den endrer seg ofte. Endrer alt av tekstiler og pyntegjenstander i stua minst fire ganger i året. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyse vegger og lyst treverk' date=' aner ikke hva salgs stil det er, men her ser du bilder av leiligheten vår slik den ser ut i dag. Har gardinfetisj, så den endrer seg ofte. Endrer alt av tekstiler og pyntegjenstander i stua minst fire ganger i året. :)

Så utrolig stilig du har fått det Arwen! Imponert :klappe:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Så utrolig stilig du har fått det Arwen! Imponert :klappe:

Tusen takk :oops:

Bildene av soverommet og kjøkkenet er fra rett etter at vi var ferdig å pusse opp så det er bittelitt annerledes der nå, men ikke noe som andre enn oss legger merke til. :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Lyse vegger og lyst treverk' date=' aner ikke hva salgs stil det er, men her ser du bilder av leiligheten vår slik den ser ut i dag. Har gardinfetisj, så den endrer seg ofte. Endrer alt av tekstiler og pyntegjenstander i stua minst fire ganger i året. :)

Ojsann!! So flinke dokke har vore!! :klappe:

Leiligheta var virkelig dødsstygg først! Dokke har jo fått den kjempefin. Eg hadde aldri klart å sjå potensiale i noko sånt, eg...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest StoreSky

Hummer og Kanari hos oss... Tenker oss nemlig ikke heelt om da vi kjøpte en stooor veggreol.. Men jeg prøver å innrede til litt sånn nord-afrikansk stil, rødbrunt, svart, litt blått/grønt. Kelim tepper og puter, rødbrun chesterfield, antikk hvite vegger. Svart smijern lysestaker og bord.

Det fra blackdesign var veldig fint! Er det dyrt..??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Ikke urimelig dyrt nei! Helt greie priser for en student som meg.

Noen som vet hvor man får tak i dette i osloområdet? Synes de har mye fint jeg også :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...