Gå til innhold

Gir du til årets Tv-aksjon?

Gir du til Hjerterom?  

1. 1. Gir du til Hjerterom?

• Ja
      41
    • Nei
      10

Anbefalte innlegg

Gjest Revenka
Skrevet

Jeg gav 40,- fra min fattige studentlommebok. Syns det var et fint program på tv i går med Mette Marit. Jeg har ikke gitt tidligere år, men jeg ble litt rørt av programmet.

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, vi gir hvert år.

Skrevet

Jeg gir om det er noe som jeg er veldig opptatt av, og psykisk helse er en sånn ting. Har selv fått god hjelp av psykiatrien og har gått fra "helt på bunnen" til "nesten oppe" på 3 år. Støtter dem gjerne! :Nikke:

Hadde ikke så mye penger akkurat nå, men det går jo fint an å gi penger året rundt da... litt nå og litt da. :wink:

Skrevet

Jepp, selvfløgelig. Vi gir hvert år. Når vi ikke har hatt kontanter, har vi spurt de på døra om et kontonummer, og satt inn selv. :)

Skrevet

...hvis jeg bare klarer å finne et tlf nr. jeg kan ringe for å gi bidrag. (har ikke penger nok på konto akkurat nå :roll: )

Skrevet
...hvis jeg bare klarer å finne et tlf nr. jeg kan ringe for å gi bidrag. (har ikke penger nok på konto akkurat nå :roll: )

Tør ikke å skrive inn nummerene (reglene), men link til hvordan man kan gi penger på nrk går vel an. Men det mangler et telefonnummer der. Det får man kanskje opplyst via TV?

Skrevet

Ja, vi har penger liggende klart hvert år, men har fortsatt aldri hatt besøk av de. :( Hverken her eller der vi bodde før. Tror jeg skal ringe inn penger i år.

Gjest Étoile
Skrevet

Glemte å sjekke at vi hadde kontanter på forhånd, men skrapte sammen det vi hadde da det ringte på her tidligere i dag. Ble ikke så mye da, men alle monner drar.

Jeg gir når jeg synes saken er viktig.

Gjest lilletroll
Skrevet

Vi gir hver gang, forutsatt at det er kontanter i huset. Det var det i år.

Skrevet

Ja, men

synes ikke noe om at Mette-Marit liksom skal gå i bresjen for aksjonen og det gode formålet.

Den person som fronter innsamlings-aksjonen bør ha jobbet seg opp selv og vist at h*n står for noe: noen av de verdiene aksjonen fremmer.

Mette-Marit er ikke den personen, for å si det mildt.

Skrevet
Den person som fronter innsamlings-aksjonen bør ha jobbet seg opp selv og vist at h*n står for noe: noen av de verdiene aksjonen fremmer.

Man kan da virkelig si at Mette-Marit har jobbet seg nokså langt opp. Og ved å stille opp for denne aksjonen viser hun jo nettopp at hun står for disse verdiene aksjonen fremmer. Hun har da også hele tiden markert seg som opptatt av psykisk helse, siden hun ble kronprinsesse. Det at såpass mange ble overbevist pga tv-programmet hennes viser jo også at hun har gjort en god jobb.

Skrevet

Hvis de kommer innom så. men det er sjeldent de gjør det :-?

Skrevet

Ja, men "å ha jobbet seg oppover" kan bety så mangt.

Hun har gått fra å være festløve, løsaktig, stoffbrukende og alenemor-tilværelse til plutselig å bli gift med Norges neste konge. Det kan kalles å gå "oppover", men ikke slik jeg mener det. Hun harverken utdannelse eller arbeidserfaring som viser til et slikt engasjement.

Den personen som fronter dette burde ha jobbet med slike mennesker over noen år og ha et idealistisk engasjement å vise til, synes jeg.

Merkevaren Mette-Marit fremstår kun som en marionett-dukke i Kongehusets streben etter å renvaske Mette-Marits image.

Det dette virkelig handler om har ikke Mette.Marit noe med å gjøre i det hele tatt. Men hun skal ha skryt for å endelig å ha lært seg å smile offentlig.

Gjest Catwoman
Skrevet

Jeg støtter tv-aksjoinen, men de har ikke vært hos oss foreløpig i dag. Så jeg håper de kommer. Har nærmest stårr klar med hundrelappen i hele dag.

Jeg har opplevd psykiske plager såpast nært inn på livet at det aksjonen går til i år virkelig er noe jeg ønsker å støtte.

Skrevet
Det kan kalles å gå "oppover", men ikke slik jeg mener det. Hun harverken utdannelse eller arbeidserfaring som viser til et slikt engasjement.

Den personen som fronter dette burde ha jobbet med slike mennesker over noen år og ha et idealistisk engasjement å vise til, synes jeg.

Hun har da både vært under utdannelse og arbeidet med dette, siden hun ble kronprinsesse, for ca tre år siden. Hun har også stått som beskytter for Rådet for psykisk helse i snart tre år. Engasjementet er det jo tydelig at hun har, selv har jeg ikke sett det tv-programmet hennes, men har sett såpass i de intervjuene jeg har lest med henne i denne forbindelsen.

Skrevet

Ga de siste pengene jeg hadde.

Gjest Anonymous
Skrevet

Nei ga ikke så lenge mette marit er beskytter for de.Men ga istendenfor til den norske kreftforreningen.Og her etter er den de og frelsearmen som får minepenger.

Skrevet
Nei ga ikke så lenge mette marit er beskytter for de.

Saklig. :roll:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...