Gå til innhold

Venninne vil heller møte en annen venninne i morgen selv om vi avtalte å møtes. skuffet.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Har en god venninne som bor noen timer unna. Hun kom hit i dag og blir til mandag. Lenge siden vi har sett hverandre. Vi avtalte allerede forrige helg at hun skulle komme på innflyttings hos meg i morgen. Har gledet meg til dette, men nå avlyser hun pga en venninne av henne skal på en fest en annen plass. Hun vil visst heller være med de.

Jeg gidder ikke å lage en stor sak ut av det og snakke med henne om det, men jeg er skuffet. Har man sagt ja til noe, så har man sagt ja. Synes det er litt dårlig gjort å bare avlyse fordi noe gøyere dukket opp.  Sendte henne en sms tilbake hvor det sto "Javel, hvis det er det du vil så"  Har ikke fått noe svar fra henne.  

Jeg føler meg jo litt ditcha og hadde virkelig gledet meg til å se henne og hun skulle se leiligheten min. På lørdagen er hun opptatt.  Men ikke noe å gjøre med det. Hadde dere blitt skuffet eller overreagerer jeg litt?

Anonymkode: 1cab5...741

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Solsmil

Du overreagerer ikke, men det er ikke så mye du får gjort med det. Jeg ville ikke umiddelbart droppa henne som venn, det kan jo hende hun bare hadde et litt korttenkt øyeblikk, men jeg ville ikke tatt intinativ til å gjøre noe med henne i nærmeste framtid. Det får hun gjøre

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde blitt skuffet. Som du sier, har man først avtalt noe, så burde man holde det. Hadde det vært noe eksepsjonelt som dukket opp, eller at hun hadde glemt en avtale, er det nå en ting, men en annen fest? Nåvel. 

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hadde blitt dritlei meg og sint. Ikke hyggelig å oppleve at andre er viktigere enn deg 

Anonymkode: e023a...094

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nei, du overreagerer ikke. Det er som du sier. Har man sagt ja, så har man sagt ja. Da er det råttent gjort å avlyse avtaler pga det er noe annet man heller vil. Jeg hadde blitt veldig skuffet faktisk. Men hun får kose seg på den andre festen da. :rolleyes:

Endret av LeilaS
  • Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Skjønner godt du er skuffet, og jeg hadde neppe sett på henne som en venn lenger etter det.

Anonymkode: 13c06...98f

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Gjest Sunflower-Delight

Skjønner deg godt. Har opplevd lignende sjølv og det var ikke noen fin følelse. Hadde ho vært en god venninne så ville ho ikke ha gjort dette. Ho kunne også for eksempel ha spurt den andre venninna om ho kunne ta med deg til festen og, ellers burde ho heller vente med å gå på fest til en annen gang når dere ikke hadde avtalt noe besøk.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Kanskje denne venninnen hun skal på fest med har en kompis (eller venninne) som hun har et gødt øye til. Små strategiske valg kan forandre et helt liv.

Anonymkode: cdcf3...514

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvorfor sender du en passiv aggressiv melding tilbake hvor du praktisk talt sier det er greit? "Javel hvis du vil så" er bare tull å skrive. Fortell at du ble lei deg istedet. Vær ærlig, si at "Hm, nå ble jeg faktisk lei meg, føler meg litt ditcha.." 

Anonymkode: 907dd...ded

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

4 timer siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje denne venninnen hun skal på fest med har en kompis (eller venninne) som hun har et gødt øye til. Små strategiske valg kan forandre et helt liv.

Og det hadde sikkert vært greit for TS at venninnen avlyste hvis hun hadde fått sånn informasjon i tillegg til avlysningen.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 timer siden, O.G. skrev:

Og det hadde sikkert vært greit for TS at venninnen avlyste hvis hun hadde fått sånn informasjon i tillegg til avlysningen.

Kanskje det er for tidlig i prosessen til å begynne å dele med venninner.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg skjønner ikke hva det er med sånne folk. Har man avtalt å dra på noe, så dropper man det ikke bare fordi det har dukket opp noe annet. Jeg har begynt å sagt klart fra til sånne folk at jeg er skuffet over dem, og at de ikke kan vente seg flere invitasjoner når jeg ikke kan stole på at de ikke dropper meg om det dukker opp andre ting. Det har faktisk gått inn hos enkelte også, og de som ikke respekterer dette, de trenger jeg rett og slett ikke å ha i livet mitt. 

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

1 minutt siden, NumberSix skrev:

Jeg skjønner ikke hva det er med sånne folk. Har man avtalt å dra på noe, så dropper man det ikke bare fordi det har dukket opp noe annet. Jeg har begynt å sagt klart fra til sånne folk at jeg er skuffet over dem, og at de ikke kan vente seg flere invitasjoner når jeg ikke kan stole på at de ikke dropper meg om det dukker opp andre ting. Det har faktisk gått inn hos enkelte også, og de som ikke respekterer dette, de trenger jeg rett og slett ikke å ha i livet mitt. 

Jeg hadde synes det ville vært befriende å slippe invitasjoner fra sånne selvhøytidelige "venner"

Lenke til kommentar
Del på andre sider

15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Da er valget å bli litt nærmere venninne eller å bli litt fjernere venninne. Men ville ikke betraktet henne som venninne om hun ikke kunne si dette - det er ikke en veldig dyp betroelse akkurat - og heller lot meg føle meg såret. 

Anonymkode: 5b22a...073

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er noe man må sette til side når man har avlyst en avtale for noe som er bedre. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er det virkelig et så grovt overtramp at hele venneforholdet settes på spill?

Så uhorvelig komplisert det er å være venninne. Er glad jeg er mann og har kompiser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

16 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg hadde synes det ville vært befriende å slippe invitasjoner fra sånne selvhøytidelige "venner"

Og du synes det er helt greit å ditche noe du allerede har sagt ja til, for å dra på noe annet? 

Jeg synes lite om folk som ikke klarer å holde avtaler, og langt mindre om folk som bevisst bryter avtaler dersom noe "bedre" dukker opp. Slike folk er rett og slett ikke verdt å bruke tid på, så om det gjør meg selvhøytidelig, so be it. Denne ditchingen av eksisterende avtaler for noe bedre er faktisk veldig irriterende, det gjør det vanskelig å planlegge noe, og jeg synes det bare blir mer og mer av det nå som man kan trykke "maybe going" på facebook og avvente bedre alternativer. Dermed er det greit å vise hvor lista ligger, så slipper alle å irritere seg. 

• Liker 3
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, NumberSix skrev:

Og du synes det er helt greit å ditche noe du allerede har sagt ja til, for å dra på noe annet? 

Jeg synes lite om folk som ikke klarer å holde avtaler, og langt mindre om folk som bevisst bryter avtaler dersom noe "bedre" dukker opp. Slike folk er rett og slett ikke verdt å bruke tid på, så om det gjør meg selvhøytidelig, so be it. Denne ditchingen av eksisterende avtaler for noe bedre er faktisk veldig irriterende, det gjør det vanskelig å planlegge noe, og jeg synes det bare blir mer og mer av det nå som man kan trykke "maybe going" på facebook og avvente bedre alternativer. Dermed er det greit å vise hvor lista ligger, så slipper alle å irritere seg. 

Enig. Det sier mye om folk.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...