AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #1 Del Skrevet 25. februar 2016 Jeg finner ikke svaret noen steder! Hvor mange kalorier er det i en 1,5l flaske coca cola?per 100ml er det 180kj/42kcal Det står det bak flasken. Hvor mye er det i en hel flaske på 1,5L? Anonymkode: b8796...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smookiekins Skrevet 25. februar 2016 #2 Del Skrevet 25. februar 2016 1,5 l = 1500 ml 630 kcal (2700kJ) i en flaske Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #3 Del Skrevet 25. februar 2016 12 minutter siden, Smookiekins skrev: 1,5 l = 1500 ml 630 kcal (2700kJ) i en flaske Så hvis jeg drikker en flaske brus om dagen, så kan jeg kun spise opp til 1370 kcal? Eller jeg er jeg 700kj over? Er det kj eller kcal jeg skal se på? blir det riktig? Nå man sier at man skal ha 2000 kalorier om dagen så er det kcal jeg skal se på? Og da har jeg 1370 kcal igjen av dagsforbruket? ts Anonymkode: b8796...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smookiekins Skrevet 25. februar 2016 #4 Del Skrevet 25. februar 2016 I teorien ja. Men vil nok heller anbefale deg å kutte ned på brus inntaket ditt. Hvis dette er vanskelig kan du forsøke med zero eller light isteden. Da "sparer" du kcal som du kan bruke på mat. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #5 Del Skrevet 25. februar 2016 Et øyeblikk siden, Smookiekins skrev: I teorien ja. Men vil nok heller anbefale deg å kutte ned på brus inntaket ditt. Hvis dette er vanskelig kan du forsøke med zero eller light isteden. Da "sparer" du kcal som du kan bruke på mat. Vet at brus er det verste, målet er å gå over til soda stream. Men må begynne et sted, skal begynne med å se hvor mye jeg forbrenner i løpet av en dag. Altså via gåing og slikt, bruker en app. Så begynne med kostholdet når jeg vet hva kroppen trenger og forbrenner i løpet av en dag. Nå som jeg har et utgangspunkt, altså 1370 kcal om dagen på mat. Så det er en start ihvertfall ts Anonymkode: b8796...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Smookiekins Skrevet 25. februar 2016 #6 Del Skrevet 25. februar 2016 Det er veldig lurt å starte smått ja. En forandring om gangen fører til varig endring! Lykke til Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 25. februar 2016 #7 Del Skrevet 25. februar 2016 26 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg finner ikke svaret noen steder! Hvor mange kalorier er det i en 1,5l flaske coca cola?per 100ml er det 180kj/42kcal Det står det bak flasken. Hvor mye er det i en hel flaske på 1,5L? Anonymkode: b8796...2df Ignorer "kj" (kilojoule) - det er den enheten vi "burde" bruke; dessuten er kcal=kilokalorier, men i dagligtale bruker vi betegnelsen kalorier. 1000 ml - milliliter - er 1 liter (milli betyr tusen). For å vite antallet kalorier i 1500 ml brus, må vi gange 42 med 15, det blir 630. 17 minutter siden, AnonymBruker skrev: Så hvis jeg drikker en flaske brus om dagen, så kan jeg kun spise opp til 1370 kcal? Eller jeg er jeg 700kj over? Er det kj eller kcal jeg skal se på? blir det riktig? Nå man sier at man skal ha 2000 kalorier om dagen så er det kcal jeg skal se på? Og da har jeg 1370 kcal igjen av dagsforbruket? ts Anonymkode: b8796...2df "Man" skal ikke ha 2000 kalorier om dagen. Dette tallet er tatt som et gjennomsnitt for alle kvinner. For de aller aller fleste vil et inntak av 630 kalorier i form av brus daglig gjøre et uforsvarlig stort innhugg i kaloriene, og gjøre det vanskelig å få i seg alt man trenger av næring. Du må spise ordentlig mat hver dag, litt forskjellig, kjøtt eller fisk, frukt og grønnsaker, melkeprodukter, brød, ris, poteter eller pasta, smør eller olje, nøtter og frø, og så kan du spise litt godteri innimellom, det går helt fint. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 25. februar 2016 #8 Del Skrevet 25. februar 2016 15 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vet at brus er det verste, målet er å gå over til soda stream. Men må begynne et sted, skal begynne med å se hvor mye jeg forbrenner i løpet av en dag. Altså via gåing og slikt, bruker en app. Så begynne med kostholdet når jeg vet hva kroppen trenger og forbrenner i løpet av en dag. Nå som jeg har et utgangspunkt, altså 1370 kcal om dagen på mat. Så det er en start ihvertfall ts Anonymkode: b8796...2df Hva er sodastream? Hvor fikk du 1370 fra? Du kan beregne hvor mye du trenger her: http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 25. februar 2016 #9 Del Skrevet 25. februar 2016 3 minutter siden, Pringle skrev: Hva er sodastream? Hvor fikk du 1370 fra? Heimelaga brus. 2000 kcal - 1½ l brus (630) =1370 kcal Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 25. februar 2016 #10 Del Skrevet 25. februar 2016 4 minutter siden, Vox_populi skrev: Heimelaga brus. 2000 kcal - 1½ l brus (630) =1370 kcal OK, takk. Men er det færre kalorier i hjemmelaget brus, og hva har gjennomsnittskvinnens kaloribehov minus en flaske brus med noe å gjøre? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #11 Del Skrevet 25. februar 2016 Som du har fått svar på tidligere så er det 630 kcal i 1,5 l Coca cola, og hvis du mener du skal ha 2000 kcal om dagen så kan du altså spise 1370. Men jeg synes det høres grusomt lite ut, så jeg ville nok heller bytta ut den brusen med Cola zero (som har noe sånt som 3-4 kcal istedet for 630) for å kunne spise mer skikkelig mat. Cola Life har vel også LITT mindre sukker enn vanlig cola, så det kan eventuelt være et mellom-alternativ. Anonymkode: c6837...c50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #12 Del Skrevet 25. februar 2016 6 minutter siden, Pringle skrev: Hva er sodastream? Hvor fikk du 1370 fra? Du kan beregne hvor mye du trenger her: http://www.trening.no/kalkulatorer/bmr/ 2000 kcal (anbefalt mengde, men les under) - 630 kcal (ei flaske cola) = 1370 kcal igjen til mat i løpet av en dag. I følge den linken så står det;Ditt daglige kaloribehov er beregnet til 2482.3 kcal. Ditt basale kaloribehov (BMR) er 2068.6 kcal. For å gå ned i vekt bør ditt kaloriinntak ligge på rundt 2068.6 kcal. Sodastream er en maskin hvor du tar vann og kullsyre, med smak. Akkurat som brus, bare du lager det hjemme. Du kan lage kullsyrevann og tilsette funlight saft f.eks, eller du kan kjøpe syrup laget for sodastream, jeg har to akkurat nå, og jeg snakker om syrup til sodastream, ikke bare vann for det smaker ikke godt, har ikke prøvd med saft enda. Det er flere light typer med 0 kcal og 0 sukker. De to jeg har nå er 80 kcal på en servering, da drikker jeg ei flaske om dagen som da blir 80 kcal i stedet for 630 kcal på ei flaske coca cola. Så har jeg en med 53 kcal på ei flaske. Så hvis jeg bytter ut ei storflaske coca cola (630 kcal) til ei flaske sodastream (La oss si jeg tar den sunneste jeg har nå; 53 kcal). Det er light versjoner med ingen kalorier eller sukker også, men er tom for den jeg bruker. Jeg vurderer å prøve fjordland og ferdig mat. For da får du ofte kaloriene oppført i 1 servering, eller 4. For jeg synes det er så vanskelig å vite hvor mange kalorier det er i det måltidet jeg lager. ts Anonymkode: b8796...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #13 Del Skrevet 25. februar 2016 Jeg har aldri smakt fjordland btw Så vet ikke om jeg liker det en gang ts Anonymkode: b8796...2df Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #14 Del Skrevet 25. februar 2016 Hvis du laster ned en app som f.eks. Lifesum så kan den hjelpe deg å regne ut kaloriinnholdet i det meste, så du slipper å leve på Fjordland Anonymkode: c6837...c50 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Vox_populi Skrevet 25. februar 2016 #15 Del Skrevet 25. februar 2016 4 minutter siden, Pringle skrev: er det færre kalorier i hjemmelaget brus Det blir opp til kokken. Sjølv synest eg berre selters/soda/Farris blir godt, men på det er det store pengar å spare (etter nokre år!) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Pringle Skrevet 25. februar 2016 #16 Del Skrevet 25. februar 2016 Hvis du kan lage mat, så ville jeg absolutt anbefale deg å gjøre det! Det er ikke mye mat i de Fjordland-pakkene, og du trenger en god del mat hver dag, så det blir dyrt. Last ned ett eller annet program som regner ut kaloriene i det du spiser, Lifesum er allerede anbefalt, og det finnes mange andre også. En brusporsjon på 80 kalorier kan du godt kose deg med hver dag om du slanker deg. bare pass på at kaloritallet gjelder for den mengden du tror, det er lett å gå fem på (og produsentene gjør det ofte vanskelig å skjønne, for at det skal se ut som det er færre kalorier enn det egentlig er, så folk spiser/drikker mer). Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #17 Del Skrevet 26. februar 2016 Bruker du f.eks. Fun light og tilsetter kullsyre med sodastream-maskin får du i deg ca 1 kcal per liter ferdig drikke. Mange smaker og velge mellom og mye færre kalorier enn Cola. Anonymkode: f3ad8...901 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå