AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #21 Del Skrevet 25. februar 2016 Si fra. Anonymkode: 055db...583 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 25. februar 2016 #22 Del Skrevet 25. februar 2016 Ingen konkret nabo å fortelle noko om her. Men i eit tenkt tilfelle kan du ha ein nabo som er frisk og fin, og til og med fortel at han/ho ikkje syns jobben er interessant nok/godt nok lønna etc. Er det ok? Syns du det er fristande å betale skatten din i lomma hans? Har snakka med andre som stussar over kor lett det er å få NAV til å betale. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Poserose Skrevet 25. februar 2016 #23 Del Skrevet 25. februar 2016 Det er ikke så mye du kan varsle om når en lege har signert på det. Sosial angst synes ofte ikke utenpå heller. Du må gjerne prøve, er det jeg skulle ønske jeg hadde gjort, men det fører nok ingen steder... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 25. februar 2016 #24 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Angiver; https://snl.no/angiver Ts er ingen angiver. Anonymkode: fb487...8ab Jo! Å innberette noen, å sladre på noen og å bare fortelle noe om noen som kan skade vedkommende er angiveri! Noen ganger får man ( som under krigen ) økonomiske/matrielle fordeler ved angiveri. I dag...en syk selvtilfredsstillelse. Og det er Fanden meg enda verre! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #25 Del Skrevet 25. februar 2016 8 minutter siden, Fjaselina skrev: Det er ALTFOR mange som snyltar på fellesskapet i Norge for tida. Det gjer at det ikkje vert mogleg å halde på velferdssamfunnet vi har bygd opp så mykje lenger. Vi er på god veg til å bli eit samfunn der alle slåss for seg sjølv, og egoisme er ein dyd. Slik vil eg ikkje ha det! Så då er det eit reelt val mellom å sjå på at naboen snyltar på resten av samfunnet, eller å seie ifrå. Det er dine pengar som går til å betale trygda til naboen. Då bør han ha behov for å få dei! Ikkje berre foretrekke å spele dataspel i staden for å gå på jobb... Hvordan i huleste vet du dette? Vet du all bakgrunn til folk? Dømmer folk som går på Nav uten å vite noe om vedkommende, om det er naboen din eller en fremmed! Er du klar over at en god del har jobbet i mange år også før de evt går på Nav en periode, dvs de har selv jobbet for pengene sine! Du burde virklig gå inn i deg selv for en dag kan det være DU som har behov for hjelp, og da er nok tonen en annen..! Anonymkode: 775d8...230 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #26 Del Skrevet 25. februar 2016 Folk er jammen meg naive hvis dere ikke tror noen snylter på NAV. Syntes du skal si ifra Det ER din oppgave å si ifra om du er sikker på at hun snylter. Anonymkode: 55293...ed0 15 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 25. februar 2016 #27 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, Fjaselina skrev: Ingen konkret nabo å fortelle noko om her. Men i eit tenkt tilfelle kan du ha ein nabo som er frisk og fin, og til og med fortel at han/ho ikkje syns jobben er interessant nok/godt nok lønna etc. Er det ok? Syns du det er fristande å betale skatten din i lomma hans? Har snakka med andre som stussar over kor lett det er å få NAV til å betale. Greit nok. Men er det én ting jeg har lært de siste årene, så er det at man skal være ytterst forsiktig med å anta noe om noen. Du vet ingenting om hvordan andre har det. Du tror kanskje du gjør det, men du gjør ikke det. Og det er ikke "skatten min" eller "skatten din". Det er en del av et stort budsjett som på en aller annen måte skal forvaltes. Det er ikke dine penger. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Insanomanical Skrevet 25. februar 2016 #28 Del Skrevet 25. februar 2016 Jeg ville sladret og revudert mitt vennskap med henne. Hun svindler til seg goder fra felleskapet. Det betyr at hun svindler til seg ressurser fra noe som du, dine foreldre, venner og bekjente har vært med å bidra til. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 25. februar 2016 #29 Del Skrevet 25. februar 2016 2 minutter siden, incognita skrev: Greit nok. Men er det én ting jeg har lært de siste årene, så er det at man skal være ytterst forsiktig med å anta noe om noen. Du vet ingenting om hvordan andre har det. Du tror kanskje du gjør det, men du gjør ikke det. Og det er ikke "skatten min" eller "skatten din". Det er en del av et stort budsjett som på en aller annen måte skal forvaltes. Det er ikke dine penger. Bra sagt! 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #30 Del Skrevet 25. februar 2016 Rart at hun klarer å være sosial når hun bare sitter på baken å ikke gjør en dritt kan ikke synke lavere. Anonymkode: fa318...5ad 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #31 Del Skrevet 25. februar 2016 Selvsagt skal du rapportere det inn, venninne eller ei. En person med så ræva moral er ikke verdt å ha som venn uansett Anonymkode: b8afd...781 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 25. februar 2016 #32 Del Skrevet 25. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i huleste vet du dette? Vet du all bakgrunn til folk? Dømmer folk som går på Nav uten å vite noe om vedkommende, om det er naboen din eller en fremmed! Er du klar over at en god del har jobbet i mange år også før de evt går på Nav en periode, dvs de har selv jobbet for pengene sine! Du burde virklig gå inn i deg selv for en dag kan det være DU som har behov for hjelp, og da er nok tonen en annen..! Anonymkode: 775d8...230 Tenk deg om før du dømmer meg også. Eg har sjølvsagt ikkje kontroll på alle diagnoser som vankar på NAV, men du er i overkant naiv dersom du trur at alle har så veldig gode grunnar for å gå dit. Det er jo akkurat det som er problemet: vi ser i lokalsamfunn og på landsplan at folk blir tatt for trygdesvindel. Og det bidreg til å svekke tilliten til at andre som får støtte frå NAV er "verdig trengande". Det er eit høgt tal unge som ikkje kjem seg ut av døra og får seg ein jobb. Dei kontora som har innført oppmøteplikt kvar morgon, har opplevd stor nedgang i søknadar, særleg frå dei yngste. Det er dermed sannsynleg at dei klarer seg fint på eiga hand når dei blir pusha litt. Eg snakkar ikkje om dei som etter 20-30 års arbeidsliv får behov for støtte i ei periode. Men det trur eg du forstår om du vil. 11 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 25. februar 2016 #33 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, Fjaselina skrev: Tenk deg om før du dømmer meg også. Eg har sjølvsagt ikkje kontroll på alle diagnoser som vankar på NAV, men du er i overkant naiv dersom du trur at alle har så veldig gode grunnar for å gå dit. Det er jo akkurat det som er problemet: vi ser i lokalsamfunn og på landsplan at folk blir tatt for trygdesvindel. Og det bidreg til å svekke tilliten til at andre som får støtte frå NAV er "verdig trengande". Det er eit høgt tal unge som ikkje kjem seg ut av døra og får seg ein jobb. Dei kontora som har innført oppmøteplikt kvar morgon, har opplevd stor nedgang i søknadar, særleg frå dei yngste. Det er dermed sannsynleg at dei klarer seg fint på eiga hand når dei blir pusha litt. Eg snakkar ikkje om dei som etter 20-30 års arbeidsliv får behov for støtte i ei periode. Men det trur eg du forstår om du vil. Du må skille mellom de som er syke og de som er arbeidsledige, eller så blir dette er usaklig diskusjon. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #34 Del Skrevet 25. februar 2016 10 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i huleste vet du dette? Vet du all bakgrunn til folk? Dømmer folk som går på Nav uten å vite noe om vedkommende, om det er naboen din eller en fremmed! Er du klar over at en god del har jobbet i mange år også før de evt går på Nav en periode, dvs de har selv jobbet for pengene sine! Du burde virklig gå inn i deg selv for en dag kan det være DU som har behov for hjelp, og da er nok tonen en annen..! Anonymkode: 775d8...230 Det er trygdesvindlere det er snakk om her - ikke alle som har behov for hjelp fra NAV. Anonymkode: fb487...8ab 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #35 Del Skrevet 25. februar 2016 Jeg synes du har en plikt å rapportere. Da vil de i det minste undersøke saken (forhåpentligvis) og oppfordre henne til arbeid om de ikke finner fellende bevis. Det kan være lurt å sette henne på radaren deres. Anonymkode: 4249f...595 9 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #36 Del Skrevet 25. februar 2016 Jeg er litt delt her. Det at hun har sosial angst og er ofte ute og farter trenger ikke å bety at hun ikke har sosial angst, som mange andre sier. Det som bekymrer meg er hennes holdning til NAV, og utifra det du skriver høres det jo ut som om hun liker å leve på NAV. De fleste syke personer vil jo ikke være syke eller leve fattig på NAV, de vil jobbe og tjene penger. Anonymkode: ece73...24e 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Fjaselina Skrevet 25. februar 2016 #37 Del Skrevet 25. februar 2016 2 minutter siden, incognita skrev: Du må skille mellom de som er syke og de som er arbeidsledige, eller så blir dette er usaklig diskusjon. Kven sa at eg ikkje gjorde det? Det er ei tynn linje mellom dei to. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest incognita Skrevet 25. februar 2016 #38 Del Skrevet 25. februar 2016 Et øyeblikk siden, Fjaselina skrev: Kven sa at eg ikkje gjorde det? Det er ei tynn linje mellom dei to. Det er en tynn linje mellom det å være kronisk syk og det å være arbeidsledig? Nå skjønner jeg hva slags menneske jeg diskuterer med, så jeg tror jeg gir meg med dette. Slik uvitenhet skremmer meg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Djungelvrål Skrevet 25. februar 2016 #39 Del Skrevet 25. februar 2016 Klart hun svindler, hun sier jo til TS at hun ikke gidder å jobbe. Og utifra det TS skriver kan hun ikke ha sosial angst. Selvfølgelig skal du si ifra! Hun er jo en svinder og burde vært fengslet for underslag. 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Lista Skrevet 25. februar 2016 #40 Del Skrevet 25. februar 2016 (endret) 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Hvordan i huleste vet du dette? Vet du all bakgrunn til folk? Dømmer folk som går på Nav uten å vite noe om vedkommende, om det er naboen din eller en fremmed! Er du klar over at en god del har jobbet i mange år også før de evt går på Nav en periode, dvs de har selv jobbet for pengene sine! Du burde virklig gå inn i deg selv for en dag kan det være DU som har behov for hjelp, og da er nok tonen en annen..! Anonymkode: 775d8...230 Hvis du følger litt med i nyhetene, så ser du hvor mange millioner NAV svindles for hvert år. Det er virkelig skremmende å se hvor mange på KG som i flerfoldige tråder mener man ikke skal melde ifra når man mistenker trygdesvindel. edit: leif Endret 26. februar 2016 av Lista 12 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå