Gå til innhold

Frustrasjon over lørdagskveld på byen

nyibyen

Anbefalte innlegg

Den kunnskapen jeg har tilegnet meg har imidlertid gjort meg bitter på det kvinnelige kjønn generelt. Du bidrar til å forsterke denne bitterheten. Dere er så forbannet innbilske' date= og forventer tusen ganger mer enn dere fortjener. Dere har så høye tanker om dere selv at jeg blir kvalm.

At man har positive tanker om seg selv er da bare bra? Det bør alle ha er min mening, og de fleste (kanskje spesielt kvinner?) tenker for mye negativt om både sine egne evner og sin egen kropp. Med et litt bedre selvbilde ville kanskje flere turt å ta kontakt med noen de virkelig liker, i stede for å sitte å vente på selv å bli sjekka opp, og kanskje flere menn ville tørre å snakke litt tidligere på kvelden, ikke vente til de er så fulle at de bare grafser på alt som går forbi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

jeg er selv 30 år og singel, men lurer fælt på dette med at BYEN liksom skal være det ultimate sjekkestedet???? :klø:

jeg går ikke mye på byen selv, men regner da vitterlig med å møte mannen jeg skal dele livet mitt med selv om jeg ikke "henger" rundt på diverse utesteder!!

ingen av mine venner som er par, møttes første gang på utested, så jeg har full tro på at selv om det ikke er mange interessante folk på byen, så har man likevel sjans til å treffe partnere.

hvor? vel, siden jeg er singel, så har jeg ikke truffet ham enda! så jeg vet ikke hvor jeg møter ham.

Men jeg treffer da mange nye mennesker selv om jeg ikke vanker på byen, så sjansen er der lell.

de jeg møter den sjelden gangen iblandt jeg faktisk er ute på ett "skikkelig" utested, er stort sett uinteressante FORDI de er så fulle.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

hva med å ta litt iniativ selv

man kan ikke alltid bare sitte i et hjørne og vente på at gutter skal komme bort å ta kontakt¨..

de fleste for sjenerte til å gå bort til en jentegjeng

hvertfall hvis de er edru :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

At man har positive tanker om seg selv er da bare bra? Det bør alle ha er min mening, og de fleste (kanskje spesielt kvinner?) tenker for mye negativt om både sine egne evner og sin egen kropp. Med et litt bedre selvbilde ville kanskje flere turt å ta kontakt med noen de virkelig liker, i stede for å sitte å vente på selv å bli sjekka opp, og kanskje flere menn ville tørre å snakke litt tidligere på kvelden, ikke vente til de er så fulle at de bare grafser på alt som går forbi.

Det er ingen ting i veien med positive tanker om seg selv, men det er forskjell på å ha et REALISTISK selvbilde, og et OPPBLÅST som mange kvinner har.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Det er ingen ting i veien med positive tanker om seg selv, men det er forskjell på å ha et REALISTISK selvbilde, og et OPPBLÅST som mange kvinner har.

Alle undersøkelser viser at du tar helt feil her. Svært få kvinner har tro på seg selv eller sitt utseende. Selv en fotomodell kan skrive lange lister over hva som er i veien med kromppen hennes, og det viser seg også at kvinner har dårligere tro på sine egne kunskaper og kvalifikasjoner enn det menn har. Trist mener jeg, vi er ikke tjent med at hverken menn eller kvinner praktiserer janteloven i forhold til seg selv, man blir mye bedre sannfunnsborgere og medmennesker av å ha selvtilliten i orden.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

det er mer enn nok kvinner som går på byen med svært utringet topp, for å lure øl og drinker av kåte, fulle gutter. Dem vet dem er fine og har bra utseende..men så vet dem fa*n meg hvordan dem skal utnytte det også. Og det er neon sv gutta som går for det også..jeg har lært...kommer ei dame bort og spør om jeg vil spandere en drink..da spør jeg rett ut ...ja..blir det nooe på meg etterpå da..?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melissa Gioberti utl.
Jeg skjønner ikke helt denne forventningen om at menn skal sjekke en opp. Hvorfor ikke ta litt initiativ selv' date=' i stede for å vente på at noen som er "bra nok" skal komme bort til deg. Når kjøpte du sist en øl til en kjekk mann du så i baren?[/quote']

Mange jenter som kjøper noe å drikke til menn i baren da...har gjort det flere ganger selv. Ikke uvanlig akkurat. Og mange menn sjekker jo!

Men det er trist å høre fra andre kvinner her på forumet, som tydeligvis er oppegående, men som ikke opplever noe som helst slags initiativ.

Noen ganger går det bare ikke å få liv i en melsekk, selv om man prøver aldri så mye. :ler:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

at du har kjøpt noe drikke til menn i baren..det kan godt være, men at du har kjøpt drink/øl til en du du aldri har møtt før enn i baren...da tror jeg du er ute med en hvit en. :-?

ok..det finnes kasnkje damer som gjør slik også..men at damene har tatt oss igjen med å kjøpe drikke...no way.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Melissa Gioberti utl.

Dette var morsomt.

Klart jeg skriver både ironisk (av og til, ikke ofte..) og overdriver også av og til.

Mine svar her under singel-forumet henviser ikke hele tiden til meg selv :hoho: ....

Kunsten å overdrive samt sette ting på spissen er en fin måte å få debatt på.

Morsomt og overraskende at slike innlegg fra meg kan provosere frem djevelen i enkelte..

Når det gjelder min egen single-tilværelse står det i grunnen ikke så ille til! Jeg har det faktisk svært bra. Og jeg mangler aldri oppmerksomhet fra menn. Jeg gir og tar: det gjør de også.

Ikke har jeg personlig bagasje heller...men jeg liker godt å snakke for andre single kvinner i ny og ne!

Så det så.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette var morsomt.

Klart jeg skriver både ironisk (av og til, ikke ofte..) og overdriver også av og til.

Mine svar her under singel-forumet henviser ikke hele tiden til meg selv ....

Kunsten å overdrive samt sette ting på spissen er en fin måte å få debatt på.

Morsomt og overraskende at slike innlegg fra meg kan provosere frem djevelen i enkelte..

Når det gjelder min egen single-tilværelse står det i grunnen ikke så ille til! Jeg har det faktisk svært bra. Og jeg mangler aldri oppmerksomhet fra menn. Jeg gir og tar: det gjør de også.

Ikke har jeg personlig bagasje heller...men jeg liker godt å snakke for andre single kvinner i ny og ne!

Så det så.

Jeg er fornøyd med at jeg provoserer av og til. Å dra virkeligheten til de ytterste ekstrem-grenser er gøy i ny og ne - hvertfall for meg.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Nå blir jeg litt provosert. Du vil ikke være singel, men du vil ikke gjøre noe for å bedre situasjonen på egenhånd.

Jeg var også lei av å være singel. I stedet for å sette med ned surve sånn som du, så gikk jeg i meg selv. Jeg har brukt et halvt år på å lære meg hvordan kvinner fungerer (og lærer stadig noe nytt), og vet nå hvordan jeg skal få tak i de jentene jeg vil ha. Jeg behøver ikke sitte ned å vente, og faktisk fortjener ingen som sitter på ræva og venter at noen skal sjekke dem opp.

Den kunnskapen jeg har tilegnet meg har imidlertid gjort meg bitter på det kvinnelige kjønn generelt. Du bidrar til å forsterke denne bitterheten. Dere er så forbannet innbilske, og forventer tusen ganger mer enn dere fortjener. Dere har så høye tanker om dere selv at jeg blir kvalm.

Du fortjener ingen slik du framstår. "ressurssterke kvinner", my ass. Hva har du å tilby menn? Et oppblåst ego? Jeg ville ikke tatt i deg med ildtang en gang. Selv om du kanskje fortjener nettopp det.

Og hvorfor i all verden forventer du at vanlige menn som ikke har forstått hvordan kvinner fungerer skal ha "guts og mot" til å sjekke dere opp? Som mann må man regne med å bli avvist et til-talls ganger på et utested før man i det hele tatt finner noen å kommunisere med. Det er ikke enkelt, og det er lett å ta det personlig. Jeg gikk mange ganger hjem etter en bytur og følte meg totalt verdiløs.

Heldigvis finnes det ekte jenter som har selvtillitt samtidig som de har et realistisk bilde av selv selv. Men de er f*** meg ikke lett å få tak i.

Valentino, nå får du lære deg å lese ordentlig: jeg skrev ikke at jeg hadde problemer med dette, men skrev "de single kvinnene": som i "de andre"/"hun som skrev her om problemet sitt"/"gjest". Ok?

Jeg syter absolutt ikke på egne vegne. Men jeg syter litt på de andres vegne, de som faktisk klager her.

Selv tar jeg initiativ så det monner og jobber hardt for å få til alt- og klager svært lite.

Ikke gjør meg til syndebukk for at jeg svarer på innlegg fra de som faktisk har problemer og klager.

Valentino, her kom litt av din egen bitre side frem også.

Husk så at mange kvinner ikke er sytete og vil gjerne bidra mye for at ting skal funke :)

Tom Krus, du biter på provokasjonene mine..

Men jeg skal ikke klage: jeg bryr meg ikke alt for mye om hva andre tror om meg :)

Lenke til kommentar
Del på andre sider

• 2 år senere...
Nå vet jeg ikke hvilken by du bor i, men det gjelder vel egentlig å velge utested med omhu? Det finnes faktisk en god del utesteder i Oslo hvor flertallet er rundt 30...

Også gjelder det vel også den gode, gamle regelen - gå ut for å ha det gøy, og ikke for å sjekke?

Hvilken utesteder i oslo er det?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Mabou, Havanna Club, Hammertseth, Palace Grill (pub'en, ikke den andre), Gloria Flames og Dattera til Hagen for å nevne noen...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Gjest_Laura_*

Det er helt sikkert mange flere ålreite, single gutter i trettiårsalderen på byen enn det er menn som matcher meg i alder. Så jeg synes overhodet ikke synd på deg, "Nyibyen". Du får det mye verre om noen år. Hehe.

Har prøvd noen nettsider i det siste (spray og møteplassen) og hatt noen stevnemøter. Samtlige var "gamle" gubber, selv om de i antall år var yngre enn meg. Det har ikke med utseendet å gjøre, men med interesser, holdninger, måte å kle seg på osv. De var "satt", som det heter. Er det bare slike gubber på nettet? Akk.

Kravstor jeg? Neida.....

Jepp!- har prøvd dette jeg også, men føler at menn i rette alder for meg, er en helt annen generasjon.

Den som hadde vært 30 igjen! - da hadde man hvertfall hatt litt større utvalg enn man har som "pent brukt, ung i sinn og skinn over 50"....som jeg er!

Nei, satser på en lykkelig singletilværelse jeg. Dette er håpløst for å si det mildt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

[1] Category widget

Gjest gammel trådstarter!

He he du verden, hvordan kom denne tråden fram i dagens lys? Jeg (på den tiden nyibyen) har nettopp blitt 32 nå. Og forbauser meg litt over den naive tonen jeg hadde i innlegget. Tror jeg har mistet en del illusjoner på to år, og blir ikke lenger forundret over utelivets mangel på sosial imøtekommenhet. He he, er like singel ennå, men nå har jeg blitt en av de som henger desillusjonert i baren uten å se opp, med ryggen til verden, uten å legge merke til menneskene rundt, ikke lenger den som går og prøver å bli synlig, og åpen, og smilende, og håper (ja, nesten forventer) at noen kommer og vil bli kjent med meg og slå av en prat.

He he sånn kan det gå. :) (...eller :tristbla: , vet ikke helt hva jeg skal velge)

ex-nyibyen

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei. Kjenner meg litt igjen. Jeg rundet 30 i sommer, noe jeg egentlig synes var ganske skremmende. Jeg er en mann som har vært singel i ca 3 år nå.

At jeg er singel har egentlig aldri vært noe større problem, men det hender at jeg fra tid til annen føler at det er noe vesentlig som mangler i livet mitt. Av og til føler man behovet for å bli elsket og det å høre til noen; Noen å dele tanker, sorger og gleder med. Det er klart. Man har familie og venner, men det er liksom ikke det samme.

Jeg har hatt mange opp- og nedturer opp igjennom livet hva kjærligheten angår, men jeg føler meg nå mer en klar nok til å gjøre flere forsøk. Jeg føler likevel at jeg holder mye igjen. Jeg er forsåvidt ganske tilfreds med livet mitt. Jeg er verken lykkelig eller ulykkelig, men det fungerer på en måte likevel. Jeg har på mange måter falt meg til ro med at dersom jeg må leve resten av livet alene, så er det på ingen måte noen krise.

Jeg går sjelden på byen lenger. Jeg har liksom nok med hverdagen. Samtidig føler jeg at det å slippe folk jeg ikke kjenner innpå meg bare blir bare mer og mer slitsomt og vanskelig. Jeg måler og veier alle damer jeg møter, og finner jeg noe jeg ikke liker, så blir jeg kald og avvisende. Jeg går heller hjem alene enn å rote meg inn i noe jeg anser som problematisk og vanskelig. Jeg vet at noen jenter jeg kjenner ser på meg som litt vanskelig å komme inn på, men den avstanden har jeg lagt inn med en viss hensikt. Jeg er som regel alltid imøtekommende og hyggelig, men jeg katalogiserer absolutt alle jeg møter. Av og til kan dette skje ganske fort og faktisk svært presist.

Mange vil nok se på at det at jeg er klar for noe nytt, sammen med det at jeg er skeptisk, som et paradoks. Livet er på mange måter fyllt med selvmotsigelser. Jeg vet at dersom jeg møter noen det virkelig "klikker" med, så vil jeg faktisk ofre ganske mye.

Det jeg imidlertid vet, er at hun må vise gjensidig interesse. Det hjelper lite dersom hun sitter i en krok uten å vise til annet enn en dyp utringning og blondt hår. Hun må være glad, utadvent, initiativrik, ambisiøs, engasjert, selvstendig og moden. Utdanning er ikke vesentlig, men et klart pluss. Jeg har selv høy utdanning, og felles referansepunkter er alltid greit. Hun må mer eller mindre ta meg med storm. Å sitte i en krok og nippe til en Long Island Ice Tea eller en Strawberry Dackary funker ikke..

Hvordan skal man få lov til å bli kjent med deg hvis du avsier damer ganske fort?

Hva forventer du egentlig? Høres ut som om du forventer deg noe som kanskje ikke finnes..

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hvordan skal man få lov til å bli kjent med deg hvis du avsier damer ganske fort?

Hva forventer du egentlig? Høres ut som om du forventer deg noe som kanskje ikke finnes..

Eller bare er på feil sted til feil tid? For de jentene han snakker om, finnes. Eller kanskje jeg burde si at vi finnes...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...