Gå til innhold

Komplisert ff-forhold (selvfølgelig)

Anbefalte innlegg

Skrevet

Åhh. Så har jeg klart å rote meg borti dette jeg også :icon_frown: Jeg har hatt et ff-forhold med en mann i ett år. Han kan ikke flytte på grunn av jobben og jeg har studier (tre år igjen).. Vi har likevel valgt og møtes når vi er på hjemstedet vårt samtidig, samt reist til hverandre med jevne mellomrom. 

I starten var vi enig om at det ikke vil bli noe forhold mellom oss pga. aldersforskjellen og avstanden. Vi har likevel utviklet ganske sterke følelser for hverandre, men klarer å skille følelser og fornuft relativt greit. Avtalen har vært fra starten at vi sier i fra hvis vi møter noen andre så vi ikke sårer hverandre, men jeg tror ingen av oss var forberedt på hvordan dette skulle påvirke oss :cry3: 

Jeg har nemlig møtt en mann nå.. Det er ikke snakk å date ennå, men vi koste oss på byen (ikke sex) og har fortsatt litt kontakt i dag. Alt dette fortalte jeg selvfølgelig FF med en gang. Han ble veldig lei seg! Det forstår jeg jo, for det ville jeg blitt også, men samtidig var vi begge klar over at dette ville komme før eller siden. Nå føler jeg meg litt lost - jeg vil fortsette å prate med han andre, men vil likevel ikke kutte ut FF min for jeg er veldig knyttet til han. Men FF vil trekke seg dersom jeg velger å møte han nye igjen, og liker ikke at jeg har kontakt med han videre..

Jeg har sagt at han ikke er noen "trussel" for ingen av oss ønsker noe forhold med hverandre. Men det er jo passion der som jeg ikke klarer å glemme. 

1) Er jeg urimelig og egoistisk som har kontakt med ny mann? Som sagt ingen flørting fra min side siden jeg holder igjen pga. følelsene til FF. Men jeg snakker med han litt hver dag og vi ringes innimellom og prater. Men bare hverdagslige ting og tang.. 

2) Eller er det urimelig at FF misliker at jeg har kontakt med en ny mann når vi vet at det ikke blir noe mellom oss? Synes egentlig ikke han er urimelig da jeg også hadde blitt såret. Samtidig har vi begge vært klar over at dette kommer til å skje 

3) Jeg føler at det er opp til meg nå - at det er jeg som må velge? Selv om det føles veldig rart da jeg ikke kan velge mellom FF og en dyr jeg knapt kjenner :S 

Anonymkode: 3d73a...b17

Videoannonse
Annonse
Gjest 2Bhonest
Skrevet

Ser ikke problemet. Dere hadde jo en avtale. Om det ikke passer dere nå, så må dere revurdere hele avtalen, men det er svært sjeldent at en "i pose og sekk" avtale vil føre noe godt med seg...

Skrevet
5 minutter siden, 2Bhonest skrev:

Ser ikke problemet. Dere hadde jo en avtale. Om det ikke passer dere nå, så må dere revurdere hele avtalen, men det er svært sjeldent at en "i pose og sekk" avtale vil føre noe godt med seg...

Så du mener at det er innafor at jeg kan ha kontakt med han andre fyren selv om jeg har kontakt med FF? At det er hans valg om han vil trekke seg fordi jeg prater med han andre? Hva hvis jeg velger å møte han andre da, uten at det er en date? 

Jeg ser ingen grunn til at jeg må velge mellom FF og Ny Mann. Jeg forstår jo at det kan være sårende fordi vi har følelser for hverandre. Samtidig vet vi vet jo at det ikke vil føre til noe forhold mellom oss så da må han velge om han kan leve med denne kontakten og at vi eventuelt møtes i fremtiden. Jeg vil jo ikke velge mellom de to nå. Det har jeg ikke noe grunnlag å velge på, Ny Mann er jo bare som en (sexy) kompis :vetikke: 

Skrevet

Hva med å ta en prat om dere kan gå fra "sex-forhold" til noe mer da? Tross avstand og aldersforskjell. Dere har truffet hverandre i et år allerede - tro meg, det blir ikke mer stress bare fordi dere blir kjærester... heller motsatt.

• Liker 1
Skrevet
30 minutter siden, Ferny skrev:

Hva med å ta en prat om dere kan gå fra "sex-forhold" til noe mer da? Tross avstand og aldersforskjell. Dere har truffet hverandre i et år allerede - tro meg, det blir ikke mer stress bare fordi dere blir kjærester... heller motsatt.

Vi tok praten etter at jeg fortalte han om Ny Mann. Men vi kom frem til at det bare er å utsette sårede følelser. Vi er på helt ulike plan i livet så det vil ikke være det rette for oss i praksis :)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...