Gå til innhold

Oppskrift på pulsvarmere?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Har såå lyst til å strikke pulsvarmere!! Men har ikke noe oppskrift på hvordan jeg skal gjøre det. Er det bare å strikke helt vanlig som man skal begynne på en vott? Eller skal en strikke et flak og til slutt sy det sammen?? Pinne str.? Masker?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har pulsvarmere.. Ser ut som om de er sydd sammen, ja.

Strikket med en veldig liten pinnestr.

I tillegg til dette, har man strikket inn perler i mønster. Det ser veldig stilig ut.

Prøv deg frem. Burde ikke ta så lang tid å lage!

Skrevet

har strikket meg pulsvarmere. strikket rett fram og tilbake til det ble langt nok til å få rundt håndleddet. Tror jeg la opp mellom 25 og 30 masker, alt etter kvor lange du vil ha de. akkuratt som en liten firkantet gryteklut..så sydde jeg den sammen i endene slik at det ble en fin pulsvarmer :) brukte strikkepinne nr 2,5. hadde mønster med perler. men har ikke oppskriften her dessverre. vet de har den på en garnbutikk..

• 1 år senere...
Skrevet

Noen som vet om noen nettsider hvor jeg kan finne mønster på sånne puls-varmere med perler??

Skrevet (endret)

Her står det at du kan bruke korsstingmønter.

Her er et mønster som må enkelt å kopiere.

Her er mønstre på masse fine kanter som er enkle å omsette til perlestrikk.

Endret av Trille
Skrevet

Jeg bruker å strikke pulsvarmere med fem pinner slik at jeg slipper å sy de sammen. Synes det er finest. Bruker alpakkagarn og pinne 2,5. Bruker jeg perler så tres de på tråden før jeg begynner å strikke og fordeles i mønstret etterhvert.

Skrevet

Oppskrifter kan du finne hos garnstudio under design og tilbehør, hvis du blar på disse sidene finner du flere ulike oppskrifter.

Skrevet

Mamma har en fin bok om pulsvarmere, med masse oppskrifter....

Uansett: Det blir finest hvis du strikker i babygarn på små pinner (2). Du må strikke stramt! :fy_fy:;)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...