Gå til innhold

Betaler dere forlovernes klær?

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg er på besøk fra en annen nettside. Der siskuteres om man skal betale for leie av kjole/smoking til forlover.

Det koster jo endel og jeg har ikke råd til å gjøre det. Kan de forvente at vi skal betale for leie av klær, og pynting hos frisør?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunket mener jeg at forloverne må betale sine egne klær, men stiller brudeparet strenge krav til hva de skal ha på seg så bør de kanskje betale?

Jeg og min forlover leier sjakett og flosshatt begge to, men han betaler selv. Hadde han ikke hatt råd så hadde han kunne valgt hva han skal ha på seg!

Skrevet

Vi betalte ikke for forlovernes antrekk, men så stilte vi heller ikke noen krav til dem heller. Jeg har også vært forlover, men kjøpte selv ny kjole til bryllupet. Det var for meg helt naturlig, og jeg tenkte ikke engang i de baner at bruden skulle betale mitt antrekk. :D

Skrevet

Jeg fikk ikke lov, hun ville kjøpe det selv, og fikk og lov til å velge alt selv, uti fra det hun viste om bryllupet.

Nå hører det kanksje med til historien at hun jobber i brudesalong og fikk kjolen sitt til halvpris.

Men nå er hun sta og, og jeg vet jeg aldri hadde fått betale det for henne.

Skrevet

Vi betaler ikke forloverenes klær og heller ikke frisør for min forlover. Hadde vi hatt råd, kan det jo hende vi hadde betalt frisør for henne, men bryllup er dyrt og vi har rett og slett ikke penger til det. Når det gjelder antrekk stiller vi heller ingen krav til dem, og da er det også greiere at de betaler selv. Hadde vi sagt at de skulle ha på seg "sånn og sånn", da burde vi også betalt den utgiften for dem.

Forøvrig kan jeg legge til at min forlover fikk en stor bukett med nydelige roser i våre bryllupsfarger i går. Hun ble utrolig glad for bare det, så jeg tror ikke hun i det hele tatt har forventet at vi skulle betalte.

Skrevet

Klærne til våre forlovere betaler de selv, men vi har spurt om å få lov til å betale frisørtime til min forlover. Dette er noe jeg føler riktig fordi hun har hjulpet meg masse og fordi vi syntes vi hadde råd til det, men jeg ser ikke dette som noe alle brudepar MÅ gjøre :D Bryllup er jo ganske dyrt i seg selv :D

Gjest augustbrud 2003
Skrevet

Jeg kan ikke skjønne at man skal betale for forloverenes antrekk. Det er da ingen etikette som sier at de må ha på seg det og det, og de mååå ikke ha ny kjole eller mååå sette opp håret. Det får de fikse selv, jeg kan ikke skjønne annet! Med mindre dere har store krav til hva de skal ha på seg, men hvis det er fritt valg på øverste hylle får de fikse seg selv.

Skrevet

Jeg skal være forlover for to venninner denne høsten og forventer ikke at de betaler verken frisør eller klærne for kvelden.

Det hadde vært annerledes hvis det var slik at de forventet at jeg gikk til frisør for eksempel. Det har jeg ganske enkelt ikke råd til :( , så da måtte de ha betalt for meg. Enkelt og greit.....

Skrevet

Jeg betalte kun frisøren for min forlover. Synes det er naturlig at forloveren betaler kjolen selv. Er man forlover kjøper man jo gjerne en kjole man vil bruke flere ganger, og da synes jeg ikke jeg skal måtte betale for den. :)

Skrevet

Jeg kommer til å betale frisør for min forlover siden jeg synes det er en koselig måte å vise at jeg setter pris på at hun er der med meg.

Klær har jeg ikke noe krav om så da får hun ordne det selv.

Når det gjelder min kjæres forlover har vi et ønske om spessielle klær som må leies (Kjole og hvitt). Vi bestemte oss derfor for at vi ville betale det. Han hadde ikke forventet det, men siden vi legger en utgift på han følte vi det var riktig

Jeg tror det viktigste er kommunikasajon med forloverne. Hva forventer vi og hva håper de på.

Lykke til uansett alle sammen

(bare 25 dager igjen!!)

Skrevet

Jeg synes heller ikke at brudeparet skal betale for forloverenes klær. Var selv forlover i februar og jeg skaffet mine egne klær. Jeg snakket med bruden om hva hun forventet seg, og vi ble enig at jeg stod ganske fritt ja. Nå hadde jeg en enkel fin kjole som jeg pyntet litt opp med fine smykker og et sjal.

Men synes at hvis det er krav om noe spesielt, så stiller saken seg litt annerledes.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...