AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #1 Skrevet 25. februar 2016 Alt av finansiering er etter år med sparing endelig i ordne og vi skal nå by på vår aller første leilighet. Leiligheten ligger ute til 1,560.000,- Den har ligget til salg siden august 2015, og når vi snakket med eieren (og megleren) fikk vi vite at de ikke hadde hatt noen interesserte i leiligheten. Ingen har bedt om visning og ingen har kommet på fellesvisningene som er blitt holdt. Leiligheten er i fin stand og det er ingenting å "ta" den på. Eieren av leiligheten har fortalt at hun og broren har arvet den etter en avdød tante og pusset den opp. Hun sa at det var en slags "lettelse" at de ikke bodde der eller trengte pengene siden den hadde stått så lenge. (Vi kom inn på temaet at det var vanskelig å få solgt leiligheter i byen her, og hun ga tydelig uttrykk for at pengen for denne leiligheten ikke er "livsnødvendige" for dem, men heller en slags bonus). Grunnen til at jeg nevner det er fordi jeg tror jeg ville følt meg dårlig om de var helt avhengig av å få "nok" penger fra leiligheten for å klare seg. Vi har nå tenkt å by, men hva skal vi begynne å by? Vi er de eneste interesserte og sjansen for at noen andre kommer inn i budrunden er relativt liten da ingen andre har vært på visning og sett leiligheten, og det ikke har vært noe interesse fra noen andre tidligere. Hva tenker dere? Anonymkode: ecee4...116
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #3 Skrevet 25. februar 2016 Maks ti prosent under, og be om motbud hvis nei. Anonymkode: 07122...0f1 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #5 Skrevet 25. februar 2016 6 minutter siden, gundagrynte skrev: 1.480..og bedt om et motbud Hvorfor i alle dager skal man starte så høyt??? Jeg ville faktisk prøvd meg på 1.3 Mest sannsynlig sier jo selger nei, men siden den har stått ute så lenge så er de nok villig til å forhandle. Da forhandler man seg til en mellomting. Å starte på 1,4 er bare dumt når det ikke er noen andre interesserte Anonymkode: 231c5...b90 13
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #6 Skrevet 25. februar 2016 Husk at de kan leie ut, så de er ikke avhengig av å akseptere et dårlig bud. Men har du tenkt på hvordan det oppleves å få dette lagt ut på nettet for selgerne? Anonymkode: 15d0e...b7f 2
Gjest Mamama Skrevet 25. februar 2016 #7 Skrevet 25. februar 2016 1450000. Ikke be om motbud, alt det der tar du hvis de avslår. Tenk som så at leiligheten er jo faktisk ikke verdt prisantydning hvis ingen er villige til å betale det.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #8 Skrevet 25. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Husk at de kan leie ut, så de er ikke avhengig av å akseptere et dårlig bud. Men har du tenkt på hvordan det oppleves å få dette lagt ut på nettet for selgerne? Anonymkode: 15d0e...b7f Hvordan i alle dager skal selgerne få vite at jeg har lagt ut dette på nettet? Jeg har jo ikke linket til annonsen, og for alt du vet så kan jeg ha gjort om på noen (uviktige) detaljer sånn at de ikke kjenner seg igjen. Anonymkode: ecee4...116 5
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #9 Skrevet 25. februar 2016 2 minutter siden, AnonymBruker skrev: Husk at de kan leie ut, så de er ikke avhengig av å akseptere et dårlig bud. Men har du tenkt på hvordan det oppleves å få dette lagt ut på nettet for selgerne? Anonymkode: 15d0e...b7f TS her. De sa de tidligere hadde leid ut, men med dårlig resultat. Dessuten har den ligget ute i snart 7 mnder så hvis de hadde noe "backup-plan" om utleie så tror jeg de hadde gjort allerede. Anonymkode: ecee4...116
Gjest blåbærpike Skrevet 25. februar 2016 #10 Skrevet 25. februar 2016 Byr du for lavt,sier nok selger nei, som du påpeker er de ikke avhengig av å få inn pengene nå, selv om det nok er kjedelig å vente. Jeg ville startet på 1.4 Lykke til!
Agathe Skrevet 25. februar 2016 #11 Skrevet 25. februar 2016 1.3, ingen interesserte på et halvt år, salgssummen er bonus for selgere, det koster å ha en leilighet stående (husleie, strøm, fellesutgifter) og generelt tregt marked. Jeg hadde ikke blitt forbauset om dere fikk den for 1.3 , hvis ikke kan dere evt gå opp litt etter hvert. 1
Gjest 2Bhonest Skrevet 25. februar 2016 #12 Skrevet 25. februar 2016 Sjekk hva den gikk for forrige gang den ble omsatt. Ta det tallet og gi et bud som ligger midt mellom forrige pris og prisforlangende. Dere kan også finne ut hva boliger har økt i pris gjennomsnittlig der dere skal bo og regn ut hva forventet pris skulle være. Trekk deretter fra 15-20% og gi bud... http://boligpriser.siste.1881.no/
prt90 Skrevet 25. februar 2016 #13 Skrevet 25. februar 2016 hvis dette er i stavanger bør budet ditt være skikkelig lavt. Ihvertfall 20% under.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #14 Skrevet 26. februar 2016 TS her. 8 timer siden, prt90 skrev: hvis dette er i stavanger bør budet ditt være skikkelig lavt. Ihvertfall 20% under. Det er i et område som er rammet, ja Hvordan er det negativt å starte på 1,3? Vil de ikke selge for den prisen så sier de vel bare nei til budet også må vi høyne det? Jeg har hørt at å legge inn svært lave bud kan bidra til å trekke flere inn i budrunden, men her er det jo kun vi som i det hele tatt har sett leiligheten.. Er det mange som byr på en leilighet usett? Jeg ville følt meg råtten om det var snakk om et kjært familiehus, men dette er en gammel tante sin leilighet som bare er en "bonus" for dem. Kanskje litt frekt å by så mye under takst, men hvis sjansen er så spare så mange tusen så kan jeg godt være litt frekk Vil de ikke akseptere budet så sier de vel bare nei, også forhandler vi? Hm, merker det klør i fingrene etter å bare få leiligheten uansett pris nesten, men som ganske unge og første bolig er det dumt å ikke holde igjen. Anonymkode: ecee4...116
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #15 Skrevet 27. februar 2016 Den 26.2.2016 at 7.46, AnonymBruker skrev: TS her. Det er i et område som er rammet, ja Anonymkode: ecee4...116 Dette er i et område der boligprisene vil synke i mange år fremover, så om du skal kjøpe her nå, så må du passe på å få en saftig rabatt. Anonymkode: 7ef2d...452 1
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #16 Skrevet 27. februar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Dette er i et område der boligprisene vil synke i mange år fremover, så om du skal kjøpe her nå, så må du passe på å få en saftig rabatt. Anonymkode: 7ef2d...452 Har ikke tenkt å selge med det første heller. Jeg kan ikke leie i årevis fordi markedet er dårlig her jeg bor. Jeg kan heller ikke flytte herifra for det er her jeg har mitt liv og min jobb. Hverken min eller min samboer sin jobb er utsatt (og kommer neppe til å bli det heller). Så uansett om prisen i området vil synke i flere år fremover så kan ikke jeg bruke masse tusen på å leie frem til markedet snur. Anonymkode: ecee4...116 1
prt90 Skrevet 28. februar 2016 #17 Skrevet 28. februar 2016 12 timer siden, AnonymBruker skrev: Har ikke tenkt å selge med det første heller. Jeg kan ikke leie i årevis fordi markedet er dårlig her jeg bor. Jeg kan heller ikke flytte herifra for det er her jeg har mitt liv og min jobb. Hverken min eller min samboer sin jobb er utsatt (og kommer neppe til å bli det heller). Så uansett om prisen i området vil synke i flere år fremover så kan ikke jeg bruke masse tusen på å leie frem til markedet snur. Anonymkode: ecee4...116 Klart du kan. Hvis boligmarkedet synker med 5% i året er det mye billigere å leie enn å eie. Verditap på 5% i året på en leilighet til 1.500.000 blir 6250 kroner netto + risiko for at boligmarkedet på vestlandet skal smelle enda mer..
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #18 Skrevet 28. februar 2016 6 timer siden, prt90 skrev: Klart du kan. Hvis boligmarkedet synker med 5% i året er det mye billigere å leie enn å eie. Verditap på 5% i året på en leilighet til 1.500.000 blir 6250 kroner netto + risiko for at boligmarkedet på vestlandet skal smelle enda mer.. Men det er ikke BARE økonomiske grunner til at det er bedre å eie enn å leie. Anonymkode: ecee4...116 1
AnonymBruker Skrevet 28. februar 2016 #19 Skrevet 28. februar 2016 6 timer siden, prt90 skrev: Klart du kan. Hvis boligmarkedet synker med 5% i året er det mye billigere å leie enn å eie. Verditap på 5% i året på en leilighet til 1.500.000 blir 6250 kroner netto + risiko for at boligmarkedet på vestlandet skal smelle enda mer.. *** Trykket enter litt for fort. Det er ikke på vestlandet eller Stavanger. Grunnen til at vi er rammet her er litt domino-effekt, så ikke direkte. De aller aller fleste har beholdt arb.plassene, men "stemningen" for å bruke mye penger eller ta opp et stort lån er veldig lav. Folk er redde, rett og slett. Anonymkode: ecee4...116
listefyll Skrevet 29. februar 2016 #20 Skrevet 29. februar 2016 Ute til salgs så lenge uten interesserte. Da vil jeg bydd 1,25 og sagt jeg kunne overta den "på dagen". I hvertfall fellesutgiftene de driver og betaler på. 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå