Alvea Skrevet 25. februar 2016 #1 Skrevet 25. februar 2016 Hei! Det er på tide med en rengjøring av vaskemaskinen igjen og jeg tenkte å fjere doseringsskuffen for å spyle den skikkelig. Men hvordan får jeg den ut? Har prøvd å dradd/vridd osv, men det må vel være en mekanisme der? Jeg la også merke til noe ekkelt. Når jeg brettet opp gummiringen så sprakk den, men under var det en uhyggelig overraskelse. Skitten er vasket mange ganger går jeg utifra da, hehe. Men hvordan rengjør jeg bak der enklest mulig? Jeg har kjøpt omo maskinrens, men det står at jeg skal vaske gummiringen i forkant. (Fytti katta, det ser jo 100 ganger verre ut med blitz. Så det ikke før nå!! ÆSJ!! )
Dipladenia Skrevet 25. februar 2016 #2 Skrevet 25. februar 2016 2 minutter siden, Alvea skrev: Det er på tide med en rengjøring av vaskemaskinen igjen og jeg tenkte å fjere doseringsskuffen for å spyle den skikkelig. Men hvordan får jeg den ut? Har prøvd å dradd/vridd osv, men det må vel være en mekanisme der? Kikk under skuffen. Der pleier det som regel å være en "knapp". Jeg bruker bare klut og såpevann når jeg vasker resten.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #3 Skrevet 25. februar 2016 Ser du den blåe greia det står max på i den skuffen? prøv å press ned den samtidig som du drar skuffen ut. Det er det jeg må gjøre med min Ville muligens prøvd å grave ut skitten i den gummiringen, for så å vaske over med klut etterpå. Anonymkode: 9542a...1ba
Alvea Skrevet 25. februar 2016 Forfatter #4 Skrevet 25. februar 2016 Det funket å trykke ned den blå greia det står max på, tusen takk!! :D Skal prøve å grave vekk det kvalme Må bare finne noe halvlangt, kanskje en gammel tannkost.
PhilosopherSe7en Skrevet 25. februar 2016 #5 Skrevet 25. februar 2016 Du bør vaske maskinen langt oftere enn hva du pleier å gjøre! Husk at det er rene klær som du går med, sengetøy, håndduker osv som du bruker etter de har blitt "rengjort" inni den maskinen. Såpeskuffen har nok en spake under, eller den blå saken du ser der. Trykk inn og prøv å trekk den ut. Gummiringen bør rengjøres med en klut etter hver vask. Holder vanligvis med vann, men i ditt tilfelle ville jeg nok brukt såpe også. At den sprakk høres heller ikke veldig bra ut, da vil jeg tro at vann kan renne ned i denne sprekken.
Alvea Skrevet 25. februar 2016 Forfatter #6 Skrevet 25. februar 2016 Når jeg plukket vekk litt skitt så ser jeg at sprekken på bildet ikke er en sprekk, men bare to små fordypninger. Nederst er det også ei luke jeg ikke aner hvordan jeg skal åpne. Det er sikkert noe støvfilter av noe slag, men hvordan åpner jeg den? Det er en innhult strek øverst på luken på noen cm.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #7 Skrevet 25. februar 2016 3 minutter siden, Alvea skrev: Når jeg plukket vekk litt skitt så ser jeg at sprekken på bildet ikke er en sprekk, men bare to små fordypninger. Nederst er det også ei luke jeg ikke aner hvordan jeg skal åpne. Det er sikkert noe støvfilter av noe slag, men hvordan åpner jeg den? Det er en innhult strek øverst på luken på noen cm. Tipper det er filteret bruk noe flatt (pinsett, skrujern eller kniv elns) og vipp av lokket med. Også må du vel skru ut selve filteret inni der igjen. Vær forberedt på at det kan renne ut en god del vann, så kan være lurt å legge noe under. Anonymkode: 9542a...1ba
PhilosopherSe7en Skrevet 25. februar 2016 #8 Skrevet 25. februar 2016 Nederst på maskinen er det nok en luke ja. Bak denne luken finner du en slange og et rundt "filter". Bruk slangen først i en balje for å tømme maskinen for vann før du skrur løs filteret. I dette samler det seg en del dritt, hårklemmer osv. Som oftest åpnes luken med å bare vippe den ut som en dør.
Alvea Skrevet 25. februar 2016 Forfatter #9 Skrevet 25. februar 2016 Haha, ja det rant vann ut. Leste ikke det før etterpå. Men var ikke noe annet enn vann som rant ut. Men nå er det ikke mer å rengjøre? Skal kjøre maskinen på 95 grader med omo sin maskinrens tenkte jeg.
AnonymBruker Skrevet 27. februar 2016 #10 Skrevet 27. februar 2016 Med sprukken gummibelg så er ikke vaskemaskinen tett. Maskinen er moden for utskifting før du får en oversvømmelse. Anonymkode: c95ad...e15
PhilosopherSe7en Skrevet 27. februar 2016 #11 Skrevet 27. februar 2016 Den 25.2.2016 at 19.20, Alvea skrev: Haha, ja det rant vann ut. Leste ikke det før etterpå. Men var ikke noe annet enn vann som rant ut. Men nå er det ikke mer å rengjøre? Skal kjøre maskinen på 95 grader med omo sin maskinrens tenkte jeg. På bildet der ser du den slangen jeg snakket om. Om du tar den ut så kan du ta ut pluggen i enden og tømme den for vann. Dette er samme måte du må gjøre det på om maskinen stopper full i vann og du ikke får åpnet den, da må du tømme den for vann med hjelp av den lille slangen. Inni det hullet du har der er det en pumpe. Ta fingrene inn der og sjekk at det ikke ligger igjen noen klemmer eller andre ting. Pass på at du ikke har strøm på maskinen. 12 minutter siden, AnonymBruker skrev: Med sprukken gummibelg så er ikke vaskemaskinen tett. Maskinen er moden for utskifting før du får en oversvømmelse. Anonymkode: c95ad...e15 Hun har sagt at den ikke var sprukket likevel.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå