Gå til innhold

Gode erfaringer med reklamasjon av PC hos Expert?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Noen her som har hatt PC-trøbbel med Expert-vare, og som har prøvd å levere denne inn? PCen min ser ut til å ha dødt for noen timer siden, og jeg er i stor tvil om hva jeg skal gjøre nå. Må vel bare levere den på Expert med alle bildene og dokumentene mine på...i et håp om at jeg får tilbake harddisken urørt, slik jeg fikk beskjed om fra kundesenteret.

Anonymkode: 941f7...5c4

Videoannonse
Annonse
Skrevet

I utgangspunktet så er det ditt ansvar å ta backup av harddisken. Vet at de tilbyr tjenester hvor de kan hente ut filer osv hvis det er en mulighet for det.

Man lærer å ta backup når det er for sent, veldig kjipt at det skjer med deg!

Skrevet

Jeg har dessverre erfaring med reklamasjon hos Expert,men da var det en fysisk del som ble ødelagt på pcen, så de trengte ikke skru på maskinen. Selv om jeg hadde lovverket på min side ifht reklamasjon, så hadde jrg aldri nådd frem uten å være godt inne i mine rettigheter, ha all korrespondanse skriftlig eller med dato/navn på hvem jeg hadde snakket med i butikk og på tlf. De er en slu gjeng, som forsøker å sno seg unna. Etter neste fire måneder med diskusjon tok de inn pcen, det ble først fart i sakene etter at jeg skrev ett innlegg på fb der jeg redegjorde i klare ordelag for hvorfor de ikke forholdt seg til lovverket, og spurte om de kunne henvise til hva som gjorde dem berettighet til å stå over norsk lov. Jeg ble en "pain in the ass" og en juridisk pine iom at jeg dro inn forbrukerombud, jurist, eget forsikringsselskap og sterk lovnad om besøk av tv2 hjelper deg. Kommer aldri til å kjøpe noe på Expert igjen noensinne, de brøt forbrukerkjøpsloven på flere punkt og mente bl.a. at jeg ikke kunne reklamere fordi jeg ikke hadde kjøpt deres egen forsikring sammen med produktet. Drittbedrift!

Så mitt råd er å lese seg opp på rettighetene dine, og er du av den stille og litt unnvikende typen, så tar du med deg en saklig sjel som kan slå i bordet. Ikke en som krangler, men en som kan fortelle de bortskjemte pappaguttene på 19 som står bak disken hva norsk lov sier, og hva det forplikter dem til. Og ta vare på navn på de du snakket med, samt dato og hva de sa. Utrolig hvor mye spakere butikksjefen blir etterhvert når du kan si hvem som har sagt hva når.

Anonymkode: c047f...e90

• Liker 1
Skrevet

Min pc var i løpet av et år hos ekspert 9 av 12 mnd. Aldri igjen. Mulig det har bedret seg siden den gang, men jeg kommer aldri til å kjøpe noe der igjen.

• Liker 1
Skrevet

Jeg har backup, om enn ikke helt fullstendig, og fra for 2 mnd siden. Så helt krise er det ikke, men litt krise er det jo.

Hun i disken var ikke helt med og noterte det motsatte av det jeg sa i innsendelsesskrivet sitt. Hun virket litt motvillig til å korrigere det, så jeg sendte en epost med referansenummer til servicesiden.

Expert er jo helt flaut elendig på salg, det er derfor jeg er litt var. Liker ikke de dårlige tilbakemeldingene her, men vi får nå se...2-3 uker sa hun tar det til beskjeden kommer. De tar 1000kr for backup, jeg valgte å heller få ut hdd'en da - den er jo bare verdt halvparten.

Anonymkode: 941f7...5c4

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...