Gå til innhold
Problemer med registrering ved bruk av windows mail (hotmail, live, outlook) ×

Å lure en løgndetektor

Anbefalte innlegg

Gjest Genevieve
Skrevet

Kan man definere ett menneske som noe spesielt om han/hun gang på gang klarer å lure en løgndetektor?

Skrevet

Vil tro at en som "lurer" en løgndetektor tror så fullt og fast på løgnene sine at h*n er overbevist om at det er sannheten. Og da vil ikke detektoren slå ut på løgn...

Uansett hvor kald fisk en er, så vil det fanges opp, tror jeg...

...men det er bare synsing fra min side, jeg har bare sett sånn løgndetektor på TV - filmer og Ricki Lake :ler:

Skrevet

Det er ikke vanskelig å lure en løgndetektor. Fysiologiske utslag kan komme av så mangt. Heldigvis så godtas ikke løgndetektor-resultat som bevis i norske rettsaker.

Skrevet

En slik person vil vel kalles løgner...

Gjest lilletroll
Skrevet

Synes det hadde vært utrolig morsomt å prøve å lure en jeg da, bare for å se om det går....

Gjest StoreSky
Skrevet

Tror psykopater (merk: tror..) kan lure en løgndetektor. Er noe med at hvis man er helt følelseskald og likegyldig, så slår ikke det ut når man lyver. Mens de fleste andre mennesker vil uansett få ett liite utslag når vi lyver fordi vi er bevisste på at det er en løgn.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg har også hørt at psykopater kan lure løgndetektor.

Skrevet
Jeg har også hørt at psykopater kan lure løgndetektor.

Men det er bare en myte. Alle som vet hvordan en løgndetektor fungerer kan lære å lure den. Det er ikke snakk om å tro på løgnen sin, bare simulere fysiologiske reaksjoner.

Gjest Colubra
Skrevet

Var et program for en stund siden på Discovery hvor en som hadde jobbet med polygrafer tidligere, men som så hadde begynt å jobbe mot bruken av dem siden de var så upålitelige, lærte en annen hvordan han lett kunne lure en løgndetektor bevisst. Var ikke så vanskelig, bare å stramme muskler og bevisst endre pusterytme

Var ikke så vanskelig å lyve heller, hvis det var en person som var vant med å lyve, eller som rett og slett ikke ble nervøs av å lyve.

Erfarne spioner f.eks var helt håpløst å teste

Gjest Embla s
Skrevet

Noen som lurer en løgndetektor har enten en eller annen teknikk sammen med kjenneskap til hva som skjer med kroppen når man lyver/ikke lyver/er under stress, eller det er en meget kald og kynisk person som ikke berøres fysiologisk av løgner. Det man forbinder med psykopatiske trekk..

Skrevet
Noen som lurer en løgndetektor har enten en eller annen teknikk sammen med kjenneskap til hva som skjer med kroppen når man lyver/ikke lyver/er under stress' date=' eller det er en meget kald og kynisk person som ikke berøres fysiologisk av løgner. Det man forbinder med psykopatiske trekk..[/quote']

Ted Bundy (amerikansk massemorder) er et godt eksempel. Han klarte og lure løgndetektoren. Ble forklart med at han var psyko/sosiopat.

Skrevet

Tror psykologer vil karakterisere deg som psykopat dersom du lurer en løgndetektor!

Men jeg tror også det er mulig å lure den! MEN!! Tror det er mye lettere å late som man lyver enn å late som man snakker sant!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...