Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

er det lov å ha med seg en tom drikkeflaske (type camelback) igjennom tollen og be flyvertinnene fylle den opp i flyet?

Videoannonse
Annonse
Gjest Coolaid
Skrevet

Ja hvorfor ikke ? 

Du kan også kjøpe drikke eller fylle på selv etter du har gått gjennom sikkerhetskontrollen, altså i venteområdet. 

Skrevet
Et øyeblikk siden, ^me^ skrev:

er det lov å ha med seg en tom drikkeflaske (type camelback) igjennom tollen og be flyvertinnene fylle den opp i flyet?

Du skal jo ikke drikke flyvann, og flaskevann er dyrt. Men du kan ta med en flaske gjennom sikkerhetskontrollen og fylle opp etter sikkerhetskontrollen. 

• Liker 3
Skrevet

Når det gjelder Gardermoen (og det virker som flere flyplasser har hengt seg på trenden) har de egne vannstasjoner rett etter sikkerhetskontrollen, og flere steder utenfor toalettene. Veldig greit å fylle på der.

Skrevet

Hvis du venter med å fylle den til du kommer på flyet, kan det hende du må betale for vannet, for der bruker de flaskevann. Fyll før du går ombord.

Skrevet

Flyene har neppe drikkevann tilgjengelig?

Anonymkode: 55ebe...020

Skrevet

Som e andre sier kan du ikke få den fylt på flyet, men du kan fylle den selv på drikkevannsautomater, eller på toalettene (dersom du er på en flyplass med brukbart drikkelig springvann) innenfor sikkerhetskontrollen. Det er lov å ha med en tom drikkeflaske, men det kan hende vekterne må ta den opp for å se at den er tom. Jeg har måttet vise frem tomme glass/krukker/flasker fordi de av en eller annen grunn ikke klarer å se om det er tomt eller ei på røntgenmaskinen sin...

Anonymkode: ed36b...26c

Skrevet
8 timer siden, AnonymBruker skrev:

Som e andre sier kan du ikke få den fylt på flyet, men du kan fylle den selv på drikkevannsautomater, eller på toalettene (dersom du er på en flyplass med brukbart drikkelig springvann) innenfor sikkerhetskontrollen. Det er lov å ha med en tom drikkeflaske, men det kan hende vekterne må ta den opp for å se at den er tom. Jeg har måttet vise frem tomme glass/krukker/flasker fordi de av en eller annen grunn ikke klarer å se om det er tomt eller ei på røntgenmaskinen sin...

Anonymkode: ed36b...26c

du kan ikke mye fysikk om du syntes det er rart

Anonymkode: 83c65...70c

Skrevet (endret)

Jeg har nesten alltid med meg tom drikkeflaske (både camelback og kjøpevannflaske) når jeg går gjennom sikkerhetskontrollen. Har aldri måtte vise den frem og de har aldri spurt noe om det. Jeg fyller som regel på litt vann før jeg drar hjemmefra og drikker det opp før jeg går gjennom sikkerhetskontrollen og så fyller jeg flasken igjen på do eller en av vannstasjonene etterpå.

Endret av Faith-

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...