Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Hei!

Nå er det ca 6 mnd siden jeg slutta på p-piller og jeg har siden det slitt en del med kviser på brystet, ryggen og litt på halsen. Jeg hadde håpet at det skulle gå over etterhvert, men det har det ikke gjort. Jeg renser huden på brystet med samme rens som jeg bruker i ansiktet, men det har ikke gitt noe merkbart resultat. Jeg har prøvd basiron, men det har heller ikke hjulpet. Jeg får mer kviser før og under mensen, men jeg har aldri helt ren hud.. Legger ved et bilde som viser hvordan brystet mitt ser ut i dag. Er dette "nok" for å få noe sterkere kremer, eller legemiddel fra legen? Noen som har sluttet på p-piller hvor kviseplagene har gått over av seg selv?

Anonymkode: 3a443...ebd

Endret av Tekola
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Er du sikker på at dette er kviser?

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde heller ikke noe hell med Basiron, men ble mye bedre av Skinoren. Det er reseptbelagt, men ganske skånsomt, og lager heller ikke merker på klær.

Anonymkode: f8f39...dd4

Skrevet

Hva annet tenker du at det er? Jeg har samme type "kviser" på ryggen og halsen også, men kan det være et type utslett? Virker jo som at det er hormonelle kviser siden jeg har slitt med det siden jeg slutta på p-pillene og de blir mer tydelig og flere før/under mensen. 

Skrevet

Jeg vil tro du skal kunne få resept på legemidler ja. Diane, epiduo salve, tetracyclin kur.. Jeg sluttet på p-piller for 2 år siden nå, da jeg hadde et par kviser på haken, hormonelle kviser (var ikke plaget med kviser før jeg begynte på pillen), og trodde da at kvisene skulle forsvinne.. Det gjorde de ikke, derimot blomstret kvisene for fullt på haken. Haken var full av skikkelig betente kviser, når noen gikk vekk kom det nye igjen. Så jeg dro til legen og fikk da resept på Diane og en tetracyclin kur (antibiotika). Gikk på kuren i ca 2 mnd, dro til legen igjen og fortsatte på Diane og en halv tetracyclin-kur. Nå bruker jeg Diane, også har jeg resept på Epiduo-salve som jeg smører på de utsatte områdene, og som også hjelper mot hudormer. Smører den på haken, nesen og mellom brynene 2-3 ganger i uken, og vasker av neste morgen. Ansiktet mitt er nå kvisefri og helt fint igjen :) Vil anbefale deg en legetime og la legen se på det.

Skrevet
4 minutter siden, Rosewood skrev:

Jeg vil tro du skal kunne få resept på legemidler ja. Diane, epiduo salve, tetracyclin kur.. Jeg sluttet på p-piller for 2 år siden nå, da jeg hadde et par kviser på haken, hormonelle kviser (var ikke plaget med kviser før jeg begynte på pillen), og trodde da at kvisene skulle forsvinne.. Det gjorde de ikke, derimot blomstret kvisene for fullt på haken. Haken var full av skikkelig betente kviser, når noen gikk vekk kom det nye igjen. Så jeg dro til legen og fikk da resept på Diane og en tetracyclin kur (antibiotika). Gikk på kuren i ca 2 mnd, dro til legen igjen og fortsatte på Diane og en halv tetracyclin-kur. Nå bruker jeg Diane, også har jeg resept på Epiduo-salve som jeg smører på de utsatte områdene, og som også hjelper mot hudormer. Smører den på haken, nesen og mellom brynene 2-3 ganger i uken, og vasker av neste morgen. Ansiktet mitt er nå kvisefri og helt fint igjen :) Vil anbefale deg en legetime og la legen se på det.

Takk for svar! Ja, vil tro at jeg kunne få det.. Jeg gikk på Microgynon i nesten to år, det første året hadde jeg ingen plager, så plutselig begynte jeg å få en del kviser på halsen. (samme type som på bildet) Nå har jeg veldig lite kviser i ansiktet og på halsen, men har endel på brystet og noen på ryggen. Da får jeg bestille en legetime og håpe at jeg kan få noe som hjelper :) 

Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

Takk for svar! Ja, vil tro at jeg kunne få det.. Jeg gikk på Microgynon i nesten to år, det første året hadde jeg ingen plager, så plutselig begynte jeg å få en del kviser på halsen. (samme type som på bildet) Nå har jeg veldig lite kviser i ansiktet og på halsen, men har endel på brystet og noen på ryggen. Da får jeg bestille en legetime og håpe at jeg kan få noe som hjelper :) 

Det var Microgynon jeg også brukte før. Samme her, ingen plager i begynnelsen, men så kom disse irriterende kvisene på haka jeg aldri ble kvitt.. 

Skrevet

Har du sjekka om du har noen ingredienser i shampoo eller balsam som kan virke poretettende eller irriterende? Jeg kan f.eks ikke bruke Maroccanoil produkter uten å få kviser på ryggen eller spraye parfyme rett på brystet hvis jeg ikke vil ha nupper. :) 

• Liker 2
Skrevet
7 minutter siden, Sassenach skrev:

Har du sjekka om du har noen ingredienser i shampoo eller balsam som kan virke poretettende eller irriterende? Jeg kan f.eks ikke bruke Maroccanoil produkter uten å få kviser på ryggen eller spraye parfyme rett på brystet hvis jeg ikke vil ha nupper. :) 

Det kan jo selvfølgelig være det.. Bruker ikke parfyme, og har hatt samme problem uansett hva slags shampoo jeg har brukt. Tror heller det er hormonelt.. Men takk for svar :) Kan sjekke hva de ulike produktene inneholder!

Skrevet
33 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det kan jo selvfølgelig være det.. Bruker ikke parfyme, og har hatt samme problem uansett hva slags shampoo jeg har brukt. Tror heller det er hormonelt.. Men takk for svar :) Kan sjekke hva de ulike produktene inneholder!

Bare hyggelig. :)  

Utifra beskrivelsene dine av 'sykdomsforløpet' høres det veldig hormonelt ut, ja. Akne rundt hake-/kjevepartiet er jo typiske hormonkviser. Hadde likevel sjekket om hårprodukter, dusjsåpe, bodylotion e.l. har komedogene eller irriterende ingredienser, som silikoner (nesten alle balsamer har det, mareritt å finne uten..), mineralolje (ofte i kremer for kroppen) eller parfyme (jeg klør av tanken). 

Skrevet

Jeg har samme problem, (kviser ansikt,rygg og bryst) bare omvendt: Jeg har fått kviser etter jeg skiftet p-pille...

Tar til meg tips her og tar en tur til legen jeg også... Oppdater gjerne hvordan det går da, om du finner noe som funker:)

Skrevet (endret)
Den 25.2.2016 at 14.19, AnonymBruker skrev:

Hei!

Nå er det ca 6 mnd siden jeg slutta på p-piller og jeg har siden det slitt en del med kviser på brystet, ryggen og litt på halsen. Jeg hadde håpet at det skulle gå over etterhvert, men det har det ikke gjort. Jeg renser huden på brystet med samme rens som jeg bruker i ansiktet, men det har ikke gitt noe merkbart resultat. Jeg har prøvd basiron, men det har heller ikke hjulpet. Jeg får mer kviser før og under mensen, men jeg har aldri helt ren hud.. Legger ved et bilde som viser hvordan brystet mitt ser ut i dag. Er dette "nok" for å få noe sterkere kremer, eller legemiddel fra legen? Noen som har sluttet på p-piller hvor kviseplagene har gått over av seg selv?

Kviser utenfor ansiktet er nesten alltid tilstrekkelig til å få legebehandling for så lenge det ikke er snakk om en eller tre. Gå og få henvisning til hudspesialist for vurdering. Er du undersøkt for PCOS?

Anonymkode: b8b96...1df

Endret av Tekola
Skrevet
3 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kviser utenfor ansiktet er nesten alltid tilstrekkelig til å få legebehandling for så lenge det ikke er snakk om en eller tre. Gå og få henvisning til hudspesialist for vurdering. Er du undersøkt for PCOS?

Anonymkode: b8b96...1df

Har vært hos gynekolog tidligere og blitt sjekket med ultralyd, i forbindelse med spiral blant annet og alt så fint ut da. Og har ingen andre symptomer som passer for PCOS :) Skal få bestilt meg en legetime og eventuelt få henvisning til hudlege. 

Skrevet

Syns i likhet med Dipladenia at dette ikke ser ut som kviser. Hadde slike på ryggen for endel år siden. Brød meg ikke noe særlig annet enn at de klødde litt av og til. Men de forsvant av seg selv uten masse remedier og styr.

Men kan forstå at det plager en kvinne mer å ha de foran enn det gjør en mann å ha de bak.

Skrevet
12 minutter siden, teatimee skrev:

Jeg har samme problem, (kviser ansikt,rygg og bryst) bare omvendt: Jeg har fått kviser etter jeg skiftet p-pille...

Tar til meg tips her og tar en tur til legen jeg også... Oppdater gjerne hvordan det går da, om du finner noe som funker:)

Hva slags p-piller har du byttet til da? Forferdelig irriterende med kviser altså.. 

Skrevet
16 minutter siden, teatimee skrev:

Jeg gikk på microgynon en stund uten plager, før jeg begynte å få en del kviser i ansiktet og på halsen, begynte også å få mellomblødninger og vondt nederst i magen hele mnd. Da jeg slutta på pillene så forsvant kvisene i ansiktet og mesteparten av de på halsen, men så begynte de å dukke opp brystet og ryggen istedet.. Vi får satse på at legen kan hjelpe oss :)

• Liker 1
Skrevet

Nei, dette ser ikke ut som typiske kviser. Men det er litt dårlig oppløsning på bildet så ikke lett å si.. 

Om det er kviser så bør du ta deg en tur til legen din, kanskje starte opp med noe antibiotikakur eller stift og ta det derfra? :) 

Skrevet
4 minutter siden, Plexus skrev:

Nei, dette ser ikke ut som typiske kviser. Men det er litt dårlig oppløsning på bildet så ikke lett å si.. 

Om det er kviser så bør du ta deg en tur til legen din, kanskje starte opp med noe antibiotikakur eller stift og ta det derfra? :) 

Jeg vet ikke helt hva det er.. For meg så ligner det mest på kviser altså. På bildet så er de nok litt tørket ut og jeg har klemt på de. Men ja, satser på at en lege/hudlege kan finne ut hva det er :)

Skrevet
24 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg vet ikke helt hva det er.. For meg så ligner det mest på kviser altså. På bildet så er de nok litt tørket ut og jeg har klemt på de. Men ja, satser på at en lege/hudlege kan finne ut hva det er :)

Ja, det er nok som du sier. Litt uttørket på bildet.. :) 

Skrevet

Jeg har samme problemet og har hatt det siden puberteten. Vurderer sterkt å gå til privat hudlege nå og endelig bli kvitt problemet en gang for alle. Har prøvd alt av renser endel kremer også skinoren, synes ikke den hjalp noe særlig. Følger tråden.

Anonymkode: 73d6d...d30

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...