Gå til innhold

Hvilke kjøkkenredskaper er obligatoriske?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Hei. Rart å spørre om kanskje, men skitt au!

Jeg er 25 år, flyttet hjemmefra når jeg var 18. Skulle tro jeg hadde klart å skaffe meg det meste av kjøkkenredskaper i løpet av disse årene. Men nei. Stadig vekk er det et eller annet jeg mangler. Som vinopptrekker, eggedeler osv. 

Så... hva ser dere på som alfa omega å ha på et kjøkken?

Anonymkode: 6a383...808

• Liker 1
Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg er 30 med barn, og fortsatt spør min mor etter redskaper hos meg som jeg aldri har tenkt over ;) 

Det jeg bruke til vanlig er stekespade, øse, pastaskje, kniv (har bare en god kniv som brukes til alt, til min mors store sorg ;)), rivjern, boksåpner, slikkepott, sleiv, rivjern, vinopptrekker og eggdeler ja. Slikkepott fikk jeg først i sommer... Og forresten, jeg savner alltid pensel når jeg baker noe, men glemmer det igjen til neste gang, så det bør jeg kjøpe meg snart. 

Anonymkode: 0e311...80d

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Jeg er 30 med barn, og fortsatt spør min mor etter redskaper hos meg som jeg aldri har tenkt over ;) 

Det jeg bruke til vanlig er stekespade, øse, pastaskje, kniv (har bare en god kniv som brukes til alt, til min mors store sorg ;)), rivjern, boksåpner, slikkepott, sleiv, rivjern, vinopptrekker og eggdeler ja. Slikkepott fikk jeg først i sommer... Og forresten, jeg savner alltid pensel når jeg baker noe, men glemmer det igjen til neste gang, så det bør jeg kjøpe meg snart. 

Anonymkode: 0e311...80d

Haha, så godt å høre at det ikke bare er meg som må låne av mor! 😃 

Kakespade fant jeg ut at jeg mangler nå... greit å ha til selskapet jeg har på søndag😃

Anonymkode: 6a383...808

Skrevet

Stekespade, visp, tregaffel, plastskje til å forstne seg med, øse, kjevle, boksåpner, slikkepott, brødkniv, kjøttkniv, fruktkniv...

Anonymkode: cc1e4...a28

Skrevet

Potetskreller!

Anonymkode: cc1e4...a28

Gjest økonomifrue
Skrevet

Absolutt nødvendig og i (nesten) daglig bruk er stavmikser, skarpe og solide kjøkkenkniver, god steikepanne, steikepanne med høye kanter, le creuset gryte, grønnsaksskreller, rivjern, gode skjærefjøler, kjøkkenvekt, kaffemaskin, litermål og sikkert mye mer! 

Skrevet

det kommer helt an på hva du bruker og har behov for. for eksempel så har jeg en ostehøvel, men den bruker jeg aldri

Anonymkode: 33b90...b40

• Liker 1
Skrevet

Supplerer med hvitløspresse, sakser til urter og vanlig bruk, silikonmatte til bruk i på langpanner i ovnen (dette er hvertfall jeg veldig fornøyd med, men ikke noe must), kakeformer, salatbestikk, potetpresse, morter, kasseroller :) 

Skrevet

Osterive, dørslag, skjærefjøler, skreller, ildfast form, desilitermål, blandeboller, slikkepott, visp.

Av elektriske ting bruker jeg ofte kjøkkenmaskin, mixmaster og stavmikser.

Skrevet

Melsikt. Potetmosstapper. Kjøkkenvekt. Sett med koppemål. 

Anonymkode: eaa86...1c6

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Melsikt. Potetmosstapper. Kjøkkenvekt. Sett med koppemål. 

Anonymkode: eaa86...1c6

Må innrømme at ingen av disse eksemplene er gyldig for meg. Har klart meg i 40 år uten...

Skrevet
16 minutter siden, MapleSirup skrev:

Må innrømme at ingen av disse eksemplene er gyldig for meg. Har klart meg i 40 år uten...

Baker du aldri? Hvis du gjør, hvordan baker du uten kjøkkenvekt og målesett? Disse to tingene er av de mest brukte på mitt kjøkken, men jeg baker mye!

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, Thorn skrev:

Baker du aldri? Hvis du gjør, hvordan baker du uten kjøkkenvekt og målesett? Disse to tingene er av de mest brukte på mitt kjøkken, men jeg baker mye!

Jo, jeg baker. Det står ikke målesett, men koppemål. Kopp er kopp.

Jeg sikter ikke melet da det er ferdig siktet.  

Oppskrifter med kjøkkenvekt omregnes lett til desiliter e.l. Kjøkkenvekt har jeg vurdert å kjøpe, men trenger ikke pga kalkulator på nett.. Jeg har stavmikser, trenger ikke potetmosstapper.

Skrevet
2 minutter siden, MapleSirup skrev:

Jo, jeg baker. Det står ikke målesett, men koppemål. Kopp er kopp.

Jeg sikter ikke melet da det er ferdig siktet.  

Oppskrifter med kjøkkenvekt omregnes lett til desiliter e.l. Kjøkkenvekt har jeg vurdert å kjøpe, men trenger ikke pga kalkulator på nett.. Jeg har stavmikser, trenger ikke potetmosstapper.

Ah, jeg leste målekopper, ikke koppemål. Så da er jeg mer enig med deg (selv om jeg faktisk har målesett med koppmål på handlelista, siden jeg baker en del etter amerikanske oppskrifter). Men kjøkkenvekt skjønner jeg ikke at du klarer deg uten, altså! Men det viser egentlig bare hvor vanskelig det er å svare på slike spørsmål, det er jo så utrolig individuelt :)

Skrevet
1 minutt siden, Thorn skrev:

Ah, jeg leste målekopper, ikke koppemål. Så da er jeg mer enig med deg (selv om jeg faktisk har målesett med koppmål på handlelista, siden jeg baker en del etter amerikanske oppskrifter). Men kjøkkenvekt skjønner jeg ikke at du klarer deg uten, altså! Men det viser egentlig bare hvor vanskelig det er å svare på slike spørsmål, det er jo så utrolig individuelt :)

Ja, det er veldig individuelt.

Men jeg kan skrive under på at jeg har altfor mye utstyr som jeg ikke har behov for, selv om jeg har rensket ut en del ;) 

..og det kan hende jeg kjøper en vekt en dag.. :) 

Skrevet

Kjøp disse tingene etter hvert som du trenger dem. De er stort sett billige og enkle å få tak i. Fine ting å ønske seg til jul og bursdag også. Ingen vits i fylle opp skuffer og skap med ting som du kanskje aldri får bruk for.

Det eneste jeg hadde investert i med en gang er kanskje et sett med 3 kjeler og en panne (f.eks IKEA +365-settet), samt et sett med redskaper som stekespade, øse, sleiv osv i plast. Pluss et par kniver.. en til brød med tagger og en uten tagger.

Skrevet

Boksåpner, desilitermål, melsikt, rotmoser, øse, suppeskje, visp, spaghettiskje, slikkepott, kjøkkenvekt, stekespade, nøtteknekker, hvitløkspresse, potetskreller, isbiterbrett, kjøkkenklokke, rivjern, pizzaskjærer, trakt, isskje, 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...