Bauche Skrevet 17. oktober 2004 #1 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hunden vår skulle ut å springe løst på et fellesareale her i byen igår. Da vi kom dit, var det to andre hunder der også. En boxer og en belgisk fårehund. Fårehunden ville leke med vår hund og kom springende bort...Den var kjempeivrig, og "krasjet" i hunden vår - som ende opp med å få en relativt stor flerre (ca 10 cm i diameter)i huden (inn til kjøttet) (Vi har en veldig korthåret rase, så hadde det vært en mer hårete hund har det sikkert ikke skjedd) Det medførte iallefall dyrlegebesøk, full narkose, 12 sting, antibiotika og skjerm for boffen. Pris: 2111,- (dårlig timing - helg koster flesk) Eieren av fårehunden gav oss nummeret sitt, så vi kunne ringe henne....er det "som seg hør og bør" å tilby seg å betale halvparten når det var hennes hund som kom spirngende mot vår? - det var jo et uhell, og hunden kan jo ikke lastes direkte.... Var grunnen for at hun gav oss nummeret sånn at hun forventer å betale? - hva tror dere? Det er mye penger, men det er ekkelt å "kreve" det..Gruer meg veldig til å ringe henne! Og en ting til på tampen: Hunden vår er vant med å ligge i bur. Bur og skjerm passer dårlig sammen...Jeg har veldig lyst å være hjemme fra jobb en dag, for å forsikre meg at det går bra med han....Jeg har litt vondt i ryggen og tenkte å bruke det som grunn...på en skala fra 1-10: hvor dårlig arbeidsmoral har jeg da? (Jeg er aldri borte fra jobben ellers altså!)-men det er jo babyen vår! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dawn Skrevet 17. oktober 2004 #2 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg har litt vondt i ryggen og tenkte å bruke det som grunn... Nja.. Litt drøyt, kanskje. Hva med å være ærlig? Eller er det 0 toleranse på jobben? Du har ikke mulighet til å avspasere eller bytte vakter f.eks? Stakkars hund! :o Er litt usikker angående hun dama og telefonnummeret. Altså, ba hun dere ringe henne for å fortelle hvordan det går? Eller bare for å "ringe"? Om det er det siste, så ville jeg tatt en telefon og fortalt hvordan det gikk og hvor mye det kostet. Bare ikke lyv eller vift bort om hun tilbyr seg å dele kostnader da. Selv om det var på friareal, så slipper man ikke løs hunden sin om man ikke har kontroll på den. Så hun kunne vel ha stoppet den på et vis? Kanskje ikke det enkleste i verden... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Ninakanin Skrevet 17. oktober 2004 #3 Del Skrevet 17. oktober 2004 Noe lignende skjedde med min hund for noen år siden, og hun (den andre eieren) betalte for seg. Noe som jeg synes er helt riktig gjort! Hva du gjør med jobben er vel det samme, men noen burde iallefall være hjemme med hunden. Når det gjelder arbeidsmoral synes jeg det høres ut som om du er utrustet med en veldig høy en, så om du tøyer grensene litt med ryggen, er det nok bare din egen samvittighet som stopper deg Ønsk hunden din god bedring fra meg!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 17. oktober 2004 #4 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg synes det kommer veldig an på situasjonen. Dersom to hunder er løse sammen og herjer rundt, ville jeg ikke forventet noe penger iallfall. Slikt skjer helt tilfeldig, og er en av de utgiftene man kan få når man har hund. Dersom den ene hunden hadde vært i bånd, og den andre løs, og kommet bort og skadet denne, ville jeg nok heller forventet å få noe. Slik du beskriver situasjonen er det litt uklart hva som skjedde og hvorfor hunden din var løs, så da er jeg litt usikker. Du kan jo eventuelt ringe henne og fiske litt. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Bauche Skrevet 17. oktober 2004 Forfatter #5 Del Skrevet 17. oktober 2004 Idag ringte jeg eieren av den andre hunden. Hun var en veldig hyggelig dame. Hun tilbød seg selv å betale halvparten, så jeg skal sende henne kopi av faktura og kontonummeret mitt i morgen den dag! Satte veldig pris på at hun tilbød seg det selv. Hun mente (i likhet med meg) at det bare skal mangle. Vi var enige om at dette var maks uflaks! Jeg har bestemt meg for å bli hjemme fra jobben i morgen. Jeg er gravid i 3.mnd, så det er sikkert bare fornuftig av meg å ta det med ro en dag likevel. - Har vurdert å ta ut avspassering ja, har noen timer til gode, men jeg VET at det aldri kommer på tale på jobben min....de er ikke særlig føyelige de i administrasjonen, kan man trygt si....Etter mandagen vil boffen havne i mormors varetekt (mora mi jobber i turnus, så det går så fint så!) Han er veldig flink - men frustrert over kragen. (Han har den jo ikke på når vi er i samme rom som han...) - blir spennende å se hvordan han er i morgen...da begynner nok alt av smertestillende å gå ut..(Fikk sprøyte med smertestillende for 1,5 dag...) Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Dawn Skrevet 17. oktober 2004 #6 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jeg har bestemt meg for å bli hjemme fra jobben i morgen. Jeg er gravid i 3.mnd' date=' så det er sikkert bare fornuftig av meg å ta det med ro en dag likevel. [/quote'] Oh, det er da mer enn god nok grunn! Jeg forstod det som du hadde "litt vondt i ryggen"... :oops: God bedring på vegne av hunden! Godt det ordnet seg så bra. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Quinden Skrevet 18. oktober 2004 #7 Del Skrevet 18. oktober 2004 Hei! Så herlig å høre at du bryr deg så mye om hunden din... Jeg kom ut for det samme og vi delte skaden, det var også helg og den måtte sys, men den andre hunden skambet min, så det blir jo likevel på en annen måte. Syns det var veldig ok av dama at hun tilbød seg å dele, ikke alle hadde gjort det, nei. Lykke til med vofsen, den er i gode hender, både hos deg og hos bestemor Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 18. oktober 2004 #8 Del Skrevet 18. oktober 2004 har du sjekket om deler av beløpet kan skrives av til forsikringsselskapet? Vet ikke hva de dekker og hvor mye (litt i svime nå :oops: ) men jeg er ganske sikker på at noe dekker de i alle fall. God bedring til deg og vofsen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Revenka Skrevet 18. oktober 2004 #9 Del Skrevet 18. oktober 2004 Har du forsikring? Ved et uhell hadde jeg ikke bedt om støtte, men hvis hunden hadde skadet vår f.eks å bite eller liknende hadde jeg forlanget det dekket. Men hadde jeg vært eieren av den andre hunden så kanskje jeg hadde tilbudt å betale litt. Vet ikke Hunder er hunder, slikt kan skje. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Eir Skrevet 18. oktober 2004 #10 Del Skrevet 18. oktober 2004 Ved et uhell hadde jeg ikke bedt om støtte' date=' men hvis hunden hadde skadet vår f.eks å bite eller liknende hadde jeg forlanget det dekket.[/quote'] Det er jeg enig i. Og ved bittskader kan man i utgangspunktet kreve den andre hunden avlivet, så da er man nokså grei dersom man viser forstålse for at slikt kan skje under lek, og tilbyr seg gi bort regningen. Hadde det vært en bittepisode hvor den andre hunden virket aggressiv eller ustabil ville jeg uansett anmeldt saken. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå