Lisahg Skrevet 25. februar 2016 #1 Skrevet 25. februar 2016 Hei! Jeg trenger litt gode tips og råd fra dere! Har så utrolig lyst til å reise å oppleve mer, men problemet mitt er at jeg ikke har noen å reise med og de ikke har tid når jeg kan. Jeg har tenkt litt på å ta en liten uke til Italia og Paris, steder jeg alltid har hatt lyst til å reise til. Lurte på om noen har no erfaring med å reise alene, noen gode tips til meg? Fordeler, ulemper. Og for all del tips til hvor i Italia og hva man kan gjøre på de stedene! Jeg er egentlig ikke en sjenert person, og trives i mitt eget selskap. Håper på tips fra noen!
Gjest Linaria Skrevet 25. februar 2016 #2 Skrevet 25. februar 2016 Jepp, har reist masse alene. Elsker det. Ser nesten bare fordeler ved det. Man kan gjøre akkurat hva man vil når man vil, ingen å krangle med, man treffer lettere nye mennesker. Hvis du ikke er sjener og du trives i ditt eget selskap så kommer det til å gå kjempefint.
peppermyntete Skrevet 25. februar 2016 #3 Skrevet 25. februar 2016 2 minutter siden, Linaria skrev: Jepp, har reist masse alene. Elsker det. Ser nesten bare fordeler ved det. Man kan gjøre akkurat hva man vil når man vil, ingen å krangle med, man treffer lettere nye mennesker. Hvis du ikke er sjener og du trives i ditt eget selskap så kommer det til å gå kjempefint. Det Linaria skriver! Og ta med et par gode bøker hvis du er glad i å lese. Hyggelig å sette seg ned med en god bok når man ferierer alene synes jeg
RC Skrevet 25. februar 2016 #4 Skrevet 25. februar 2016 Tips til hva du ønsker å gjøre og å se kommer vel helt an på hva du er interessert i. Fine, kjente steder i Italia er f.eks. Roma, Firenze, Venezia, Cinque Terre og så videre. Her er det historie, kunst og kultur som regjerer, og selvfølgelig god italiensk mat. Det finnes også flere fine kystbyer hvis det er noe du er ute etter. Det er svært enkelt å reise rundt med tog i Italia. Ta deg en søkerunde på nett og du vil finne nærmest uendelig med tips. Å reise alene er mye mindre stressende enn hva mange ser for seg. Det gir deg jo muligheten til å legge opp dagene helt selv etter egne ønsker. Bor du på gjestehus eller hosteller er det også lett å komme i kontakt med andre reisende dersom du ønsker det. Ellers er det alltid koselig å sitte alene på en uterestaurant/kafé med en god bok, i både Paris, Roma og de andre byene nevnt over. Når man reiser alene får man muligheten til å gi omgivelsene mye mer oppmerksomhet enn når man reiser med andre.
Gjest Linaria Skrevet 25. februar 2016 #5 Skrevet 25. februar 2016 1 time siden, peppermyntete skrev: Det Linaria skriver! Og ta med et par gode bøker hvis du er glad i å lese. Hyggelig å sette seg ned med en god bok når man ferierer alene synes jeg Ja, man kan bruke hele dagen på å sitte og lese og det er ingen som sier at det er bortkasta bruk av ferietiden. Er utrolig avslappende. Det er jo litt småskummelt i begynnelsen å vite at man selv har ansvar for å takle alle utfordringer, men det går veldig greit, og man sitter igjen med en mstringsfølelse etterpå.
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #6 Skrevet 26. februar 2016 Den 25. februar 2016 at 13.15, Lisahg skrev: Hei! Jeg trenger litt gode tips og råd fra dere! Har så utrolig lyst til å reise å oppleve mer, men problemet mitt er at jeg ikke har noen å reise med og de ikke har tid når jeg kan. Jeg har tenkt litt på å ta en liten uke til Italia og Paris, steder jeg alltid har hatt lyst til å reise til. Lurte på om noen har no erfaring med å reise alene, noen gode tips til meg? Fordeler, ulemper. Og for all del tips til hvor i Italia og hva man kan gjøre på de stedene! Jeg er egentlig ikke en sjenert person, og trives i mitt eget selskap. Håper på tips fra noen! Vel, fordelene er at du får dra akkurat dit du vil akkurat når du vil. Du får se dine ting hele turen. Og som alenereisende blir du sabla godt tatt imot av lokalbefolkningen, fordi en person alene ikke umiddelbart skiller seg ut som turist og du dermed ikke må handtere intrykket av millionvis av nesevise turistene som var der før deg. Ulempen er at du er alene. Du merker ikke det på shopping, sightsing eller på toget nødvendigvis, men 3 måltider om dagen for seg selv kan være i overkant. Pluss: mer fancy restauranter hater å gi bord til en person. Paris er grei på det, da. Og Italia. London: forferdelig.. Jeg har dratt til Paris alene to ganger og stortrives. Byen er helt super å ta seg frem i og det skal være sent og i et rølpete nabolag før ting kjennes i nærheten av utrygt. Tips: ikke dra til Paris i alværsjakke og forvent service - Paris vil dømme deg etter klærne. Vær også klar over at en i Paris sier "bonjour" når en kommer inn i butikker og kafeer som kunde. Noe annet er frekt, og ikke få turister får seg en kald skulder på den tabben. Jeg har også reist til både Roma og norditalia alene. Roma er like super som Paris. Norditalia ... Du må regne med tilrop, og norditalienere er ikke fremmede for å mene en kvinne på egenhånd er til for å flørte med. Og de tar ikke nei for annet enn koketteri. Så i norditalia: hold på drinken og se opp. Men for all del: det er ikke utrygt. Bare ugreit. Anonymkode: 12a3c...6a8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå