AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #1 Del Skrevet 25. februar 2016 Min datter vil gjerne ha sommerjobb, og har mest lyst til å jobbe i feks barnehage. Hun er 15 år, blir 16 år i oktober, mens flere av hennes venner har blitt 16 nå på våren. Har det noe å si, at hun bare er 15 år ifht en sommerjobb? Har dere evnt andre forslag til hva en ungdom på 15 kan lete etter av enkle sommerjobber? Anonymkode: 6f9ba...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 25. februar 2016 #2 Del Skrevet 25. februar 2016 Det er veldig vanskelig for så unge og få sommerjobb. Barnehage er nok uaktuellt 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #3 Del Skrevet 25. februar 2016 18 års aldersgrense og krav til politiattest for arbeid i barnehage, så det kan hun glemme. Sommerjobb er og vanskelig når hun er 15 år. Anonymkode: 72a8a...e4c 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #4 Del Skrevet 25. februar 2016 Man kan fint få sommerjobb i barnehage som 15/16-åring. Hun kan skrive noen ord om seg selv og ta en runde i de barnehagene hun kunne tenkt seg å jobbe i, og så får hun høre hva de sier. Lurt å være tidlig ute, så kanskje hun kan gjøre det i morgen når hun har skoleferie likevel? I vår kommune har vi noe som heter "Ung i jobb", hvor ungdommer kan søke sommerjobb fra det året de fyller 16. Da kan de velge mellom gamlehjem, sykehjem, park- og eiendom. Det var lite opplyst om det, vi fant det på kommunens hjemmesider. Kanskje det er noe slikt der dere bor også? Anonymkode: 5314a...7d7 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest snowz Skrevet 25. februar 2016 #5 Del Skrevet 25. februar 2016 Mange av venninnene mine har jobbet i barnehager da de var på den alderen, men de fikk jobben fordi foreldrene deres jobbet der selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #6 Del Skrevet 25. februar 2016 Barnehager tar ikke inn sommervikarer, de stenger deler av sommeren slik at de ansatte har fellesferie i 2-3 uker. Det samme gjelder sommer-SFO. Siden hun er under 18 år er det vanskelig å få jobb. Har hun (dere) sjekket om kommunen dere bor i eller nærliggende kommuner om de har sommerjobber for ungdom? Det er som regel 2-3 uker jobb, hvor man klipper plener, rydder i parker, maler gjerder og gjør annet forefallende arbeid som må gjøres. Veldig fin første arbeidserfaring å få på CVen! Etter en slik jobb vil hun jo ha referanser, noe som vil skille henne fra andre unge jobbsøkere. Andre alternativer er jordbærselging i sesongen og salg av aviser, f.eks. VG. Anonymkode: 0aa68...fbc 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 25. februar 2016 #7 Del Skrevet 25. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Barnehager tar ikke inn sommervikarer, de stenger deler av sommeren slik at de ansatte har fellesferie i 2-3 uker. Det samme gjelder sommer-SFO. Siden hun er under 18 år er det vanskelig å få jobb. Har hun (dere) sjekket om kommunen dere bor i eller nærliggende kommuner om de har sommerjobber for ungdom? Det er som regel 2-3 uker jobb, hvor man klipper plener, rydder i parker, maler gjerder og gjør annet forefallende arbeid som må gjøres. Veldig fin første arbeidserfaring å få på CVen! Etter en slik jobb vil hun jo ha referanser, noe som vil skille henne fra andre unge jobbsøkere. Andre alternativer er jordbærselging i sesongen og salg av aviser, f.eks. VG. Anonymkode: 0aa68...fbc Dette varierer jo veldig fra sted til sted og barnehage til barnehage. Her jeg bor er det i alle fall åpent, både barnehage og SFO, hele sommeren. De bare samler alle på ett sted, dersom det er få som benytter seg av tilbudet. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 25. februar 2016 #8 Del Skrevet 25. februar 2016 TS: det er ikke usannsynlig at hun kan jobbe i barnehage om sommeren, det lureste er bare å spør. La henne møte opp personlig, med en søknad/presentasjon av seg selv. Det er selvsagt en fordel med bekjentskaper som kan hjelpe henne med å få en fot innenfor døra. Grøntetat, bossbil, sykehjem er alternativer her jeg bor. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
minister-mio Skrevet 25. februar 2016 #9 Del Skrevet 25. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: I vår kommune har vi noe som heter "Ung i jobb", hvor ungdommer kan søke sommerjobb fra det året de fyller 16. Da kan de velge mellom gamlehjem, sykehjem, park- og eiendom. Det var lite opplyst om det, vi fant det på kommunens hjemmesider. Kanskje det er noe slikt der dere bor også? Anonymkode: 5314a...7d7 For et fint tiltak. I barnehagene jeg kjenner til må man være 18 for å jobbe. 1 time siden, AnonymBruker skrev: Barnehager tar ikke inn sommervikarer, de stenger deler av sommeren slik at de ansatte har fellesferie i 2-3 uker. Det samme gjelder sommer-SFO. Noen steder er det sånn, andre steder ikke. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #10 Del Skrevet 25. februar 2016 Takk for mange gode svar! Da har vi mer å jobbe med/finne ut av! Anonymkode: 6f9ba...37d Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
sjøhest Skrevet 25. februar 2016 #11 Del Skrevet 25. februar 2016 Det håper jeg ikke. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #12 Del Skrevet 25. februar 2016 Det er vel heller ikke så veldig mye aktivitet i barnehager midt på sommeren? Anonymkode: 43265...386 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #13 Del Skrevet 26. februar 2016 Var 15 da jeg begynte å jobbe som servitør/ryddehjelp på en kro/restaurant i byen. De hadde sinnsykt mye å gjøre om sommeren. Hva med det? Anonymkode: 8daa8...0a4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lillsunshine Skrevet 26. februar 2016 #14 Del Skrevet 26. februar 2016 Det går å prøve, men jeg tviler litt jeg også. Jeg tror heller ikke man får jobb på sykehjem når man er under 18 år. Iallfall ikke der jeg bor. Jobber som de gjerne ansetter unge i: Vaskehjelp i f.eks. kommunen eller som oppvaskhjelp/stuepike på hotell. Det var sistnevnte jeg begynte i, den sommeren jeg fylte 15 år. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #15 Del Skrevet 26. februar 2016 Da jeg var 15 fikk jeg deltidsjobb på gatekjøkken, de fleste jeg gikk i klasse med på vgs hadde ulike deltidsjobber, men da var de nok også 16. Mange som jobba i forskjellige butikker (blomsterbutikk, felleskjøpet, osv). En venninne av meg fikk sommerjobb gjennom kommunen, hvor hun gjorde ulikt gartnerarbeid, tror hun var 15. Ville gjort som mange andre har foreslått, be henne ta med søknad til de barnehagene hun er interesert i, det er nok litt ulik praksis med aldersgrenser. Anonymkode: f5183...2ca Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #16 Del Skrevet 26. februar 2016 Den 25.02.2016 at 13.14, FlyBabe skrev: Dette varierer jo veldig fra sted til sted og barnehage til barnehage. Her jeg bor er det i alle fall åpent, både barnehage og SFO, hele sommeren. De bare samler alle på ett sted, dersom det er få som benytter seg av tilbudet. Ja, slik er det på større steder. Men de tar fortsatt ikke inn sommervikarer, da de dekker opp med ansatte fra de ulike barnehagene/SFO som er sammenslått disse ukene. Anonymkode: 0aa68...fbc Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #17 Del Skrevet 26. februar 2016 Det er helt mulig å jobbe på barnehage, jeg er 16 selv og skal bli 17 i sommer. Vennina mi jobbet på barnehagen i 1 uke eller no og hun var da 15/16. Hun fikk jobben via fritidsklubben! Anonymkode: 8c13f...fba Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
lulle Skrevet 26. februar 2016 #18 Del Skrevet 26. februar 2016 Den 25. februar 2016 at 13.09, AnonymBruker skrev: Man kan fint få sommerjobb i barnehage som 15/16-åring. Hun kan skrive noen ord om seg selv og ta en runde i de barnehagene hun kunne tenkt seg å jobbe i, og så får hun høre hva de sier. Lurt å være tidlig ute, så kanskje hun kan gjøre det i morgen når hun har skoleferie likevel? I vår kommune har vi noe som heter "Ung i jobb", hvor ungdommer kan søke sommerjobb fra det året de fyller 16. Da kan de velge mellom gamlehjem, sykehjem, park- og eiendom. Det var lite opplyst om det, vi fant det på kommunens hjemmesider. Kanskje det er noe slikt der dere bor også? Anonymkode: 5314a...7d7 Det er ingenting som heter gamlehjem. 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Jerry Lee Skrevet 26. februar 2016 #19 Del Skrevet 26. februar 2016 Ja. Det er lov, forutsatt at en voksen har hovedansvar. Send datter på jobb. ☺ God helg. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
FlyBabe Skrevet 26. februar 2016 #20 Del Skrevet 26. februar 2016 56 minutter siden, AnonymBruker skrev: Ja, slik er det på større steder. Men de tar fortsatt ikke inn sommervikarer, da de dekker opp med ansatte fra de ulike barnehagene/SFO som er sammenslått disse ukene. Anonymkode: 0aa68...fbc Her kan de lett ta inn sommervikarer... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå