AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #1 Skrevet 25. februar 2016 Hei! Jeg lurer på om det er lov å gi gaver til norske sykehus i form av penger/maskiner o.l.? Vi er en veldig heldig familie som har mye og rutte med. For ett år siden fikk sønnen vår på 4 år kreft. På sykehuset han har ligget mer eller mindre ett år er det helt utrolig fantastiske sykepleiere og barneleger. De er så vennlige, omsorgsfulle og snille av natur alle sammen, og både jeg, mannen og sønnen har blitt oppriktig glad i dem. Med sønnen vår går det heldigvis rette veien, og med tanke på omstendighetene har vi hatt en veldig fin opplevelse takket være noen engler av helsepersonell på avdelingen. Nå lurer vi på om det er lov å gi gaver til sykehus i Norge i form av enten penger eller kjøpe noe til de som de trenger, som f.eks. apparater og maskiner? Vi ønsker ikke å gi penger til noe organisasjon av noe slag. Ei heller til myndighetene eller sykehusledelsen, for da vet vi at pengene tiltenkt disse englene på gitt avdeling ikke havner der - men forsvinner i det store suget hos ledere og byråkrati. Så, er dette i det hele tatt lov i Norge? Hva kan vi gjøre i så fall? Anonymkode: 3e406...505 2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #2 Skrevet 25. februar 2016 Ja, det er lov Ta kontakt med avdelingen og spør hvordan det gjøres der. Enten har de en egen konto eller lignende. Da kan de jo også informere om de kanskje trenger en ny sofa til pårørendearealene eller lignende. PS: Veldig flott av dere å gjøre Anonymkode: 89f7d...c1d 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #3 Skrevet 25. februar 2016 Snakk med barneavdelingen Anonymkode: 4e4ac...211
Poserose Skrevet 25. februar 2016 #4 Skrevet 25. februar 2016 Et veldig kjapt googlesøk på "hvordan gi gaver til sykehus" ga meg dette: http://www.oslo-universitetssykehus.no/pasient/pasient-p%C3%A5-ous/gaver-og-donasjoner Så da vil jeg anta at svaret på spørsmålet ditt er ja, det går an. 2
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå