AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #1 Skrevet 25. februar 2016 Hei.. Jeg har ei jente på 7 år, som dessverre er overvektig. Hun har vært stor helt siden hun ble født. Vi er en sunn familie, med normal aktivitet. Men hun kvier seg for å delta i organiserte aktiviteter, hun har nå "oppdaget" at hun ser annerledes ut. Har også fått noen negative kommentarer fra andre barn på skolen. Vi har et tett samarbeid med helsesøster, lege på barneavdelingen og ernæringsfysiolog. Her i byen er det ikke annet enn hm, Cubus, kappahl, polarn opyret, Lindex.. Reiser gjerne ut av byen her, for å finne en butikk. Det er ikke en god følelse for jenta mi, og oppleve at det er vanskelig å finne bukser som passer. Anonymkode: 32a7b...356 1
MapleSirup Skrevet 25. februar 2016 #2 Skrevet 25. februar 2016 Lindex hadde ihvertfall en kolleksjon for litt større barn. Med knappejustering i livet på buksene og litt videre gensere. Har du sjekket om de har det enda? Datteren min var litt stor mellom 6 og 9, men vokste det fra seg. Mange gjør heldigvis det. Dette var når Spice girls var på topp: Alle klærne var smale, lange og med glitter Det er ikke godt å føle seg stor hverken for barn eller voksne.Føler med dere.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #4 Skrevet 25. februar 2016 KappAhl har jeans for større barn, gjelder jeansen som heter LAB. Er noen år siden jeg jobbet der, men da fantes det i hvert fall, husker vi solgte mye av disse størrelsene. Anonymkode: d83a4...e6c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #5 Skrevet 25. februar 2016 Kan denne nettbutikken ha noe? http://akkurat-passe.no/ Anonymkode: d83a4...e6c
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #6 Skrevet 25. februar 2016 Har du sett på ellos? Der har de jo mye forskjellig tøy, ofte med stretch. http://m.jcpenney.com/kids/shop-all-girls/girls-plus/cat.jump?id=cat100260039 -her har de også klær for store barn. Selv om barn ikke skal være overvektige pga ernæring ol. så kan det være andre grunner for at de er store. Det kan være alt fra sykdom til sosiale årsaker. Selvfølelse er kjempe viktig, og det å føle seg vel i klærne sine kan sikkert være med på å bidra til at hun føler seg mer komfortabel Anonymkode: 9563d...ab2
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #7 Skrevet 25. februar 2016 Takker Visste faktisk ikke at Lindex har noe. Har ikke sett det, sånn som jeg har pløyet butikkene. Får ut på shopping igjen. Kjøpte en bukse fra kappahl for et år siden. Den ble helt feil for henne den gang. Får krøllføtter av olastoff. Og det skal ikke være knapper eller glidelås. :daane: Ikke lett.. Men den fra kappahl er uten knapp- og den tok hun faktisk på seg i dag. Sitter fint nå. Har ikke funnet den igjen. Fant noen bomullsjeans på ellos, har kjøpt x-antall av de. Men etter kommentarer fra andre barn: Har du ikke flere bukser enn det eller? Da må jeg gjøre noe. Skal prøve akkurat-passe. Har sett der inne flere ganger. Men lurer på om det blir for stort? Langt på beina. Får bestille en og prøve. Anonymkode: 32a7b...356 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #8 Skrevet 25. februar 2016 Kunne det vært et alternativ å sy på noe dekorasjoner som blonder, pyntebånd, knapper, lapper eller lignende på favorittbuksene så ikke alle ser helt like ut? Anonymkode: d83a4...e6c 1
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #9 Skrevet 25. februar 2016 Hang meg på denne tråden. Kjøpte nye bukser til barnet før jul, hvor de allerede er for trange i livet. Beina er det ikke noe å si på (må brettes, størrelse 8 år, hun er 6). Må si jeg blir litt irritert over størrelsene på butikkene. Har kjent på strikken rundt livet og de er trange! Jenta vår er ikke stor, ikke lubben eller større enn andre barn. Hun er normal og det virker sol om buksene er laget kun for tynne barn. Anonymkode: e04d9...8a1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå