Gå til innhold

Slippe ut katten etter flytting..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Vi flyttet for 7 uker siden, og katten vår har vært inne hele tiden. Han viser at han begynner å bli rastløs og utålmodig nå som sola kommer frem, og han sitter masse i vinduene å følger med. Vi har lyst til å slippe han ut, der vi bodde før så var han ute hver dag fra mai til vi flyttet - han stakk aldri av og var alltid i nærheten.

Problemet er at det kryr av andre katter i nabolaget her, det er minst fire forskjellige katter som går rundt i hagen her og hvert fall to av de er ikke kastrert. Jeg er livredd for at det skal skje pusegutten min noe om vi slipper han ut - noen som har tips eller råd?

Anonymkode: 67a97...d42

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Kastrer katten deres om dere er redd for å slippe han ut og at han da setter unger på en annen katt?

Anonymkode: 0000a...8c3

• Liker 1
Skrevet

Jeg synes dere bør slippe ham ut. Det er jo tydelig at han lyst å være ute. Det kan kanskje bli litt tøft for ham i begynnelsen, men de pleier som regel å finne ut av det med de nye kattene. 

Anonymkode: 55fcd...b76

Skrevet

Vær ditt ansvar bevisst og kastrer katten din, om du da ikke allerede har gjort det. Det gjør han roligere og mer hjemmekjær, mindre sannsynlig at han stikker langt avgårde for å slåss og kjempe om damer.

Det VIL bli katteslagsmål når en ny katt flytter inn i nabolaget.

• Liker 1
Skrevet

Jeg hadde aldri slept han ut om han ikke var kastrert, så dere kan ta det med ro :) Han ble ikke slept ut før han ble kastrert, han har som sagt aldri stukket av eller vært langt unna - han er veldig hjemmekjær, kommer når vi roper også pleide han å være med oss på tur med hunden(et visst stykke, ville ikke gå for langt unna..) 

Jeg er bare veldig overnervøs for sånne ting, og vil ikke dyrene mine noe vondt.. Men han er heldigvis ikke så liten da, han er ganske lang og veier 6 kilo, og han er ikke redd for mye :)

Skrevet

Idag har vi vært ute i bånd, han koste seg masse! Men var ikke sen om å ville inn igjen, kom det en skummel lyd så løp han mot døra - så han vet hvor det er trygt :) Blir en ukes tid med lufting i bånd, også får vi prøve å slippe han uten :P

• Liker 1
Skrevet

Kastrere er kjempe viktig. Men det har du vel?

Skrevet
16 minutter siden, Berit skrev:

Kastrere er kjempe viktig. Men det har du vel?

Det skrev jeg to innlegg opp, han ble kastrert når han var 5 måneder og slapp ikke ut før det heller :)

• Liker 1
Skrevet

Høres ut som du gjør alt riktig. Om det går greit kan du jo vurdere å investere i en katteluke med chipleser, så katten din kan komme inn med en gang om han blir jaget, men ingen andre kan følge etter.

Skrevet (endret)
3 timer siden, Tvist skrev:

Endret av Birdo

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...