Gå til innhold

Ville ikke ha sex med min bestevenn

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Nå vet ikke jeg hva du har opplevd, men Ts har jo rett og slett blitt voldtatt. Og du mener hun kan gå tilbake til han og være hans venn likevel? Fyren er jo farlig (og en utro drittsekk). Hva skal hun med en sånn "venn"? Og hva kommuniserer Ts til han ved å gjøre det? Jo, at det går helt greit at du voldtok meg, det får ingen konsekvenser.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

AnonymBruker
Den 25. februar 2016 at 15.25, a l'orange skrev:

Hun la IKKE opp til at det skulle bli sex!

Hun åpnet opp om seksuelt misbruk og var trøtt og takket ja til å sove. Dersom det er å legge opp til sex i dine øyne, så har du et radikalt usosialt syn på mennesker.

Jo, det gjorde hun faktisk. "Radikalt usosialt", er det noe nytt du har lært deg? Det passer ikke inn her. Husk at det er to sider av denne saken. Hadde han faktisk voldtatt henne, så tror jeg han hadde reagert med sinne når hun konfronterte han. Han lytter til henne, er forståelsesfull og det virker som han fortsatt ønsker å være vennen hennes. Det høres ikke ut som en som voldtar. Kanskje hun sa "nei" inni hodet sitt og ikke slik at han hørte det? De var begge fulle. At hun ikke engang tenker på kona til denne vennen, er ganske bekymringsfullt. Hvorfor sier du ikke noe til henne? 

Anonymkode: 53064...5ce

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

6 minutter siden, sjøhest skrev:

Nå vet ikke jeg hva du har opplevd, men Ts har jo rett og slett blitt voldtatt. Og du mener hun kan gå tilbake til han og være hans venn likevel? Fyren er jo farlig (og en utro drittsekk). Hva skal hun med en sånn "venn"? Og hva kommuniserer Ts til han ved å gjøre det? Jo, at det går helt greit at du voldtok meg, det får ingen konsekvenser.

Hun er blitt utsatt for overgrep ja, men verden er ikke sort hvitt. Når hun som hun selv sier er i tvil om hva hun vil gjøre så er det en tvil jeg støtter og ikke dømmer henne for å ha. Jeg skjønner den godt. For det er ikke gitt at han visste/skjønte hva han gjorde. Jeg tror TS har god nytte av en pause fra ham og at de bør endre forholdet litt, men jeg er ikke overbevist om at det rette er å kutte han ut. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jo, det et rett å kutte han ut. Få deg heller noen gode venninner Ts. Du trenger ikke en utro overgriper i ditt liv. Og du trenger hjelp til å sette grenser for deg selv og forstå at du sender ut signaler som dessverre ofte tolkes som seksuell interesse i menns hoder. Hadde jeg vært denne mannen hadde jeg trodd du var interessert, fordi du kommer i mitt hus alene når min kone er borte. Og selvfølgelig fordi du vil sove med meg i min seng. MEN når han ser at du ikke vil og gråter, så burde han selvfølgelig stoppet. Det han gjorde var ondskapsfullt.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Uansett hvordan man velger å se på selve "akten" i forhold til om det er voldtekt eller ikke, TS bør etter min mening holde seg unna ham, han er jo ikke akkurat veldig tillitsvekkende. Han var jo tross alt utro mot kona si, enten han voldtok eller ikke, og det må da være mye enklere for TS og finne seg venner som ikke lurer partneren sin eller ikke klarer å tolke hva et NEI betyr.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, Nita skrev:

Uansett hvordan man velger å se på selve "akten" i forhold til om det er voldtekt eller ikke, TS bør etter min mening holde seg unna ham, han er jo ikke akkurat veldig tillitsvekkende. Han var jo tross alt utro mot kona si, enten han voldtok eller ikke, og det må da være mye enklere for TS og finne seg venner som ikke lurer partneren sin eller ikke klarer å tolke hva et NEI betyr.

Om man skal droppe alle som er utro har man ikke mange igjen.

Anonymkode: d9f9c...b51

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Om man skal droppe alle som er utro har man ikke mange igjen.

For noe tull. Jeg ville aldri vært nær venn med noen som er utro.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
1 minutt siden, sjøhest skrev:

For noe tull. Jeg ville aldri vært nær venn med noen som er utro.

Det tror du ja

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Først av alt, der IKKE GREIT å voldta. Sånn, nå har vi fått det ut av veien. Men her jeg sitter så virker det veldig som TS har sin del av skyld i dette. Dessuten tror jeg ikke at en mann som er så grei ( i følge TS) ikke hadde sluttet å ha sex med noen som gråter. Jeg tror TS overdriver litt her på forklaringen...
Dessuten så er det flere ting som skurrer:
1) Du har hatt mange guttebestevenner, hatt som i at du ikke har de lengre? Er det fordi du ligger med de, eller mister du de av andre grunner?
2) Du visste han var gift, hvorfor legger du deg ikke på sofaen? Det er IKKE normalt å sove med venner på den måten, selvsagt ville han noe mer. "Skal vi legge oss" er invitasjonen til sex.
3) Etter å ha blitt voldtatt legger du deg i sengen hans igjen?! Ja, jeg har ikke alltid vært like gira på å ligge med folk jeg har ligget med, så da har jeg litt avstand, men å ha grått og sagt nei, og du kryper tilbake i senga?  Jeg tror det er ting du tar med i beskrivelse av akten som bare foregikk i ditt hode...

Når det er sagt, TS, du bør få hjelp. Du er verdt masse, sett pris på deg selv!

Anonymkode: 6daf9...d34

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Æsj, jeg må slutte å henge på kvinneguiden,for denne tråden minnet meg om noe som tidligere har irritert meg vanvittig mye. Mannen min (som på det tidspunktet "bare" var kjæresten min) overnattet i samme seng som venninna hans for 4 år siden. Noe jeg egentlig hadde glemt, men som jeg husket etter å ha lest dette. Helt idiotisk av meg å ta opp noe som skjedde for 4 år siden, og som ikke har skjedd siden. Hadet bra kvinneguiden!

Anonymkode: 7eaa5...e24

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Jeg tror du trenger hjelp...og jeg tror du trenger venninner.

Anonymkode: f4981...ecb

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Hvordan i huleste kan du si at han er "såååå omtenksom og snill og grei og sånn" når han pulte deg mens du grein? Når du løp på badet og brakk sammen, og han bare la seg til å sove med god samvittighet? Og dagen etterpå sa han at du var helt med på det? Han mangler jo noen skruer i hodet.

Dette er voldtekt.. :/ 

Anonymkode: e5021...562

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
13 timer siden, AnonymBruker skrev:

Først av alt, der IKKE GREIT å voldta. Sånn, nå har vi fått det ut av veien. Men her jeg sitter så virker det veldig som TS har sin del av skyld i dette. Dessuten tror jeg ikke at en mann som er så grei ( i følge TS) ikke hadde sluttet å ha sex med noen som gråter. Jeg tror TS overdriver litt her på forklaringen...
Dessuten så er det flere ting som skurrer:
1) Du har hatt mange guttebestevenner, hatt som i at du ikke har de lengre? Er det fordi du ligger med de, eller mister du de av andre grunner?
2) Du visste han var gift, hvorfor legger du deg ikke på sofaen? Det er IKKE normalt å sove med venner på den måten, selvsagt ville han noe mer. "Skal vi legge oss" er invitasjonen til sex.
3) Etter å ha blitt voldtatt legger du deg i sengen hans igjen?! Ja, jeg har ikke alltid vært like gira på å ligge med folk jeg har ligget med, så da har jeg litt avstand, men å ha grått og sagt nei, og du kryper tilbake i senga?  Jeg tror det er ting du tar med i beskrivelse av akten som bare foregikk i ditt hode...

Når det er sagt, TS, du bør få hjelp. Du er verdt masse, sett pris på deg selv!

Anonymkode: 6daf9...d34

TS. her. Denne ble jeg rett og slett kvalm av å lese. Hvem er du til å være både dommer og bøddel? Hadde du noengang i ditt liv, vært i nærheten av å oppleve overgrep/misbruk ev. hatt litt medmenneskelighet, så hadde du skjønt at å spekulere i dette er helt hinsides. Jeg hadde aldri skrevet denne tråden og spurt om råd ift noe så intimt og privat og skamfullt som dette. Det er en grunn til at jeg skriver dette anonymt på KG. For å fortelle nettopp hva som hadde skjedd, slik at jeg kunne få relevante svar utifra nettopp det som skjedde. Og for ikke å bli gjenkjent. Hva er poenget da med å fortelle ev. usannheter/overdrivelser etc? Syns det er ganske drøyt at du kan si at jeg overdriver. Jeg håper hverken du eller dine nærmeste noengang får oppleve noe lignende. Skal svare deg på spm. 1) Hvis det er relevant for deg, så skal jeg forklare. Han ene ble satt i fengsel over mange år. Han andre er død. Mistet kontakt med både gutte og jentvenner etter jeg ble sammen med ex. Vi var sammen i 9 år. Slutt i fjor. (har allerede skrevet om det) er vokst opp med brødre og deres kompiser, var en guttejente (har også skrevet om dette)

2) Har skrevet om dette. Det er bra du vet hvordan du skal takle enhver situasjon livet skulle by på. Lett for deg å være etterpåklok for meg. Det var galt av meg å legge meg i samme seng som han,  pga han er gift, MEN der og da tenkte jeg ikke det på den måten da som sagt, mine kompiser og bestevenner tidligere, har vært som brødre for meg og det har ikke vært forbundet med noe sexuelt å sove sammen

3) Syns du er tøff som spekulerer i dette. Med den holdningen ev. uerfarenheten (heldig for deg) så tror jeg det blir vanskelig for meg å gi deg en forklaring du kan forstå.

Anonymkode: c33d4...b6f

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

AnonymBruker
Den 2.3.2016 at 17.12, a l'orange skrev:

Kjære TS! Jeg leste det du skrev i dine siste meldinger og jeg har tenkt og tenkt på hva jeg kan skrive tilbake. Men jeg vet faktisk ikke hva jeg skal si. Det eneste jeg vet, er at dine følelser alltid er helt riktige. Jeg kan godt forstå at du ble helt vippet av pinnen da du snakket med denne mannen igjen, og jeg vet heller ikke om jeg kan påstå at han enten lyver så det renner eller at han er helt genuint overrasket. For jeg vet at mennesker misforstår hverandre og det er ikke alltid man forstår at man tråkker over andre menneskers grenser. Selv om man - så absolutt - burde ha gjort det!

Du er aldeles ikke helt fucked up som er i tvil! Du skal alltid høre på dine følelser, være trygg i din overbevisning om tvil, redsel eller slike ting, ingen skal fortelle deg at verken redsel eller glede er feil.

Men denne situasjonen du beskriver, etter du snakket med han, er en kompleks situasjon. Jeg tror rett og slett den er så kompleks at ingen av oss som er her inne føler at vi faktisk har kompetanse eller evne til å svare deg godt. Jeg vil derfor anbefale deg å søke hjelp, og så snakke med en som er mer profesjonell i dette henseendet.

Jeg vet at du ikke er i et kjæresteforhold med denne mannen, men dere er venner og du er i tvil om hvor sunt det vennskapet er for dere. Dersom du ikke har en terapeut å snakke med, hva med å se litt rundt på nettet, kanskje Smiso, Mental helse, Krisesenter, eller fastlegen som henviser til en psykolog er det beste valget for deg. Les litt om det og se hva som virker som det mest tillitsvekkende valget. Det er også mulig at noen her inne vet om dette bedre enn meg, og kan henvise til noe de vet fungerer!

Du fortjener å snakke med noen som kan konsentrere seg om denne situasjonen, enn å bare bli avvist av oss fordi vi ikke har kompetanse nok. Masse lykke til og en stor klem til deg herfra! :klem:

Tusen tusen takk gode deg, er helt på gråten. Tusen takk. Er ikke lett å lese alt hva alle sier her, men tar til meg alle gode og velmenende råd. Og dere har hjulpet meg mer enn dere aner. Jeg skal oppsøke hjelp.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker

Til sjøhest: Tusen takk for svarene dine, eg tror du har gode poeng i det du skrev. Har pratet med han ett par ganger, og jeg merker det plager meg og at det er ikke som før. Jeg ser han på en annen måte og jeg irriterer meg over det han sier og det virker som det går mer opp for meg hvem han gegentlig er. Samtidig så er jeg ikke helt der heller, siden han har mange gode sider. Det er vanskelig å forklare, men ting er ikke som før.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
Den 2.3.2016 at 22.12, AnonymBruker skrev:

Skadet av å være nær gutter?

Nei vet du hva, TS, oppsøk hjelp videre et annet sted enn her! Det er ingen skam å være vant til gutter og menn, det er ingen skam å takke ja til å sove over hos noen, du har ikke - og jeg gjentar: IKKE - lagt opp til dette selv, det er han selv som skulle satt ned foten dersom han ikke vil være utro mot kona, og det er også hans eget ansvar å sjekke etter om du faktisk liker de tingene han gjør med deg, uansett hva disse kvinnemenneskene her inne sier!

Jeg skjønner at svært mange er redd for å miste mannen sin, men det å guilt trippe andre damer og kalle dem skadet av menn, er bare ufint. Se bort fra dem. Menn er som oftest helt trygge mennesker å være sammen med, og man kan helt klart bli "skadet" av damemennesker og.

Følg hjertet ditt du :)

Anonymkode: 768c5...78e

Syns sjøhest har komt med mange gode poeng, men akkurat ift dette med mine relasjoner med menn og hva andre her har skrevet her som også forbinder det med å være skada, syns jeg er å ta litt vel hardt i. Folk har forkjellig bakgrunn og folk er forskjellig. Er veldig enig i det du skriver her! Jeg har hatt mange guttevenner gjennom barne,ungdom og tidlig voksenliv. Ingenting unormalt med det. At noen har vanskelig med å forstå at man kan ha ikke-seksuelt vennskap til gutter, at man kan dele seng med de, som om det var en veninne. Ser ikke påmegselv som "skada" fordi jeg har hatt nære-ikke seksueltfohold-guttevenner og har delt seng.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
AnonymBruker
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Syns sjøhest har komt med mange gode poeng, men akkurat ift dette med mine relasjoner med menn og hva andre her har skrevet her som også forbinder det med å være skada, syns jeg er å ta litt vel hardt i. Folk har forkjellig bakgrunn og folk er forskjellig. Er veldig enig i det du skriver her! Jeg har hatt mange guttevenner gjennom barne,ungdom og tidlig voksenliv. Ingenting unormalt med det. At noen har vanskelig med å forstå at man kan ha ikke-seksuelt vennskap til gutter, at man kan dele seng med de, som om det var en veninne. Ser ikke påmegselv som "skada" fordi jeg har hatt nære-ikke seksueltfohold-guttevenner og har delt seng.

Men når det er sakt, så skjønner jeg reaksjonene ift at han var gift. Noe jeg ikke tenkte på der og da pga jeg ikke så på det som noe seksuelt at vi skulle sove i samme seng, men noe jeg, pga det som skjedde, ser klart og tydelig i ettertid pga han tydligvis ikke hadde samme oppfatning som meg. TS.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

AnonymBruker
15 timer siden, VinterSnø skrev:

Hun er blitt utsatt for overgrep ja, men verden er ikke sort hvitt. Når hun som hun selv sier er i tvil om hva hun vil gjøre så er det en tvil jeg støtter og ikke dømmer henne for å ha. Jeg skjønner den godt. For det er ikke gitt at han visste/skjønte hva han gjorde. Jeg tror TS har god nytte av en pause fra ham og at de bør endre forholdet litt, men jeg er ikke overbevist om at det rette er å kutte han ut. 

Tusen takk vintersnø for at du forstår..Merker at du har opplevd noe lignende i måten du skriver, vondt å høre at du har hatt lignende opplevelse. Men du har helt rett ang denne tvilen. Det er vanskelig, samtidig tror jeg sjøhest har veldig rett også. For det er veldig lett å lage unnskyldninger for noen man er glad i, man er også redd for å miste noen man er glad i, samtidig så har han/de tråkket så langt over grensen at jeg tror det er på grensen til å være selvutslettende å beholde vennskapet etter de egentlig har krenket oss grovt. Tennker litt sånn no, men tvilen er der enda, så nei det er ikke lett i det hele tatt.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Blomsterert

Til Ts.

Etter som jeg leser HI så ble du presset til sex. Du sa nei,følte deg låst i situasjonen og tenkte at du ikke kunne gjøre større motstand fordi du da ville ha klikket helt. Du lot det skje fordi du ikke maktet å klikke,og tenkte det var et valg av to onder. Men du var ikke redd ham som det kommer fram,han kom ikke med trusler og du la deg tilbake i sengen. Ikke fordi du var redd,men fordi du ikke ville ha(flere)ubehageligheter med spørsmål om hvorfor du lå et annet sted.

Om du hadde anmeldt dette ville du ikke kommet noen vei. Du kunne ha klikket,du kunne dratt derfra. 

Når dette er sagt,så er det utrolig dårlig av ham å først bagatellisere det da du ringte dagen etter,og deretter fortelle dette videre. At han kom og snakket med deg i bilen var greit nok. 

Han er ikke noe uhyre. Men det han gjorde var uhyrlig. En oppfører seg ikke sånn mot en venn som han gjorde. Du er i tvil. Jeg forstår. Jeg håper du får en psykolog å snakke med. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...