AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #1 Del Skrevet 25. februar 2016 Jeg vet ikke hva jeg skal si, men må få det ut ett sted. Jeg har ingen å fortelle det til. Grunnen er fordi jeg har skrytt denne personen langt opp i skyene til alle som betyr noe. Han er veldig snill, omsorgsfull, perfekt på mange måter. For å forklare ting, slik at det er mulig å forstå (forhåpentligvis). Jeg har vokst opp blandt brødre, jeg har alltid vært en "guttejente" pga dette, og har hatt flere bestevenner som har vært gutter. Dessverre har jeg blitt misbrukt da jeg var barn og ungdom, ikke av vennene mine, men av en stebror og en nabo (han var ungdom, jeg gikk i barnehagen). Av bestevenner jeg har hatt før i mine yngre dager, har vi vært helt friendzonet og vi har kunne sovet sammen i samme seng uten at det har vært noe problem, som om to søsken skulle sove sammen. Når det gjelder guttevenner har jeg følt meg trygg på at de har respektert meg som sin veninne og ikke noe mer. Jeg traff en tidligere arbeidskollega som jeg på den tiden hadde god kontakt med på jobb, ikke fritid. Vi mistet kontakt, begge skiftet jobber etc. osv. Etter mange mange år traff jeg han tilfeldigvis igjen, og vi fikk veldig god kontakt. Fant ut at vi hadde veldig mye tilfelles og at vi var veldig like på mange måter. Han er gift og konen var dratt på ferie til familien sin. Vi satt jhjemme hos han og drakk, hørte på musikk og koste oss. Vi snakket om livet og alt vi hadde opplevd. Han fortalte meg om veldig personlige vanskelige ting han hadde opplevd, og jeg fortalte noe av mitt. Han hadde blitt misbrukt når han var liten, da kunne jeg fortelle at det hadde jeg også blitt. Jeg følte at fysøren, ikke mange jeg deler det med, men han fikk meg til å føle meg helt trygg. Ikke mange jeg stoler på, men da gikk det opp for meg at han? Han kan jeg stole på. Etter en stund, når vi bgynte å bli trøtte, spurte han om vi skulle gå å legge oss. Jeg var dautrøtt, så sef ville jeg det. Vi la oss i sengen hans og jeg tenkte ikke noe mer over det, siden dette var ikke noe uvanlig for meg. Å ligge i samme seng med en kompis. Men idet vi hadde lagt oss snudde han seg raskt over meg og begynte å kysse og ta på meg vilt. Jeg strittet imot og sa nei, at vi kan ikke gjøre dette. Han sa jo, at han var så glad i meg osv. Jeg følte meg fengslet siden jeg var i huset hans og langt borte fra kjente. Det var midt på natten. Jeg vet jeg kunne sakt nei og stukket derifra, men jeg hadde ikke samvitiighet til å få han til å føle at han hadde gjort noe galt. Vet det høres helt sykt ut, men sånn var det. Han er veldig ordentlig på mange måter og har veldig godt hjerte, er veldig hjelpsom, forståelsesfull og listen er lang. Det var på en måte som at jeg følte greit , jeg får bare komme meg gjennom det, og bare glemme hele driten etterpå. Jeg skulle takle det, få vekk alle dårlige tanker og tenke at shit happens, men det skjer ikke igjen hvertfall. Han presset meg til å la "det" skje. Jeg sa nei og gjorde motstand, men hvis jeg skulle gjøre virkelig motstand så hadde det klikket totalt for meg og jeg var redd for at vi ikke skulle være venner lenger. Er bare ett år siden jeg var gjennom ett forjævlig samlivsbrudd, så orket ikke tanken på noe enda mer jævlig dritt. VET det høres sykt ut, men det var helt forjævlig vanskelig. Jeg vet det er vanskelig å forstå. Det sto på. Og jeg gråt under hele greien. Han brydde seg ikke. Jeg gikk på do og brøt helt sammen. Jeg tok meg sammen. Ventet på at jeg var sikker på at han var sovnet helt. Så gikk jeg å la meg ved siden av han i sengen så langt fra han jeg kunne. Grunnen til at jeg la meg tilbake i sengen, var at jeg ikke ville ha noen spørsmål dagen etterpå hvorfor jeg hadde lagt meg noe annet sted. Jeg ville bare late som ingenting var skjedd. Dagen etterpå kom. Begge latet som ingenting. Jeg dro hjem. Dagen etter sprakk jeg. Ringte til han og sa at det der, det var langt over grensen. Vi er jo venner. Og han er jo gift.Han sa: men du ville jo det du og osv og skjønte på han at han aldri kom til å innse eller godta at jeg faktisk ikke ville, og det ante meg hvordan han hadde tatt det om jeg hadde "beskylt" han for å ha sex med meg uten min vilje. Jeg har forsøkt å "glemme" det hele. Jeg har vært gjennom for mye dritt tidligere i livet mitt som har har ødelagt for meg, så nektet at dette skulle få ødlegge på noen måte. Vi har fortsatt å være venner og han ER faktisk veldig snill, omtenksom etc etc ect, han er min bestevenn. Problemet er at han har fortalt om det som skjedde til to felles venner. Han ene datet jeg. No vet jeg ikke hva jeg skal tenke eller føle. Jeg er så rasende forbanna inni meg, men jeg har blitt sviktet mye før og har flyttet mye rundt og er livredd for å bli helt alene, men jeg kjenner no, at jeg må gjøre noe, men vet ikke hva. Har jeg grunn til å føle det sånn? Jeg blir usikker, burde jeg ha skjønt at det var det som kom til å skje den gangen? Overdramatiserer jeg? Jeg har fortalt ting akkurat slik det skjedde, slik at hvis noen her gidd å svare meg, så får jeg svar utfira det som faktisk skjedde. Føler meg helt verdiløs Anonymkode: c33d4...b6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest supernova_87 Skrevet 25. februar 2016 #2 Del Skrevet 25. februar 2016 Jeg trykket meg egentlig først ut av denne tråden, ikke fordi jeg ikke leste alt, eller gidder å prøve å svare deg noe, men fordi jeg er for trøtt til at jeg tror jeg klarer å komme med noe nok vetigt til deg i denne situasjonen, og jeg ville ikke ta sjansen på at jeg klussa det til, fordi det virker som du er i en sårbar posisjon. Men så måtte jeg trykke meg inn igjen, for det er søren ikke greit at du tror at du er verdiløs pga dette. Du er verdifull! og det måtte jeg bare få sagt. Du er verdifull, okei? Skikkelig, og ingen mann, eller kvinne, eller noe annet menneske, kan noensinne ta fra deg det, bortsett fra deg selv. Du er verdt noe, mye. Det han gjorde var, som du selv skriver, langt (langt!) over streken. Han brukte din sårbarhet til å få seg sex. Jeg tviler ikke på at det var sant at han liker deg, og at han kjente seg nær deg siden dere hadde delt noe så privat, altså minnene, men han utnyttet den kontakten dere fikk igjennom det å dele minnene til å ha sex med deg, og det er utrolig kvalmt gjort. Og du fortjente det ikke! Du er verdifull! Husk det alltid. Får du noe hjelp? Har du fått snakket med noen profesjonelt om det som skjedde da du var barn? Tror du at du trenger det, å gå til en psykolog og få bearbeidet diverse ting? Jeg skulle kommet med bedre råd, men øya holder på å lukke seg. Men du fortjener bedre venner enn denne mannen. Jeg skjønner logikken din, du er redd for å miste ham, men samtidig, hva forteller du deg selv med å fortsette å være venner med en person som gjorde noe slikt mot deg? Du sier jo på en måte til deg selv at det var greit, og det var ikke greit, ikke i det hele tatt. Og det burde få konsekvenser, for ham, og for at du skal vite med deg selv at du står opp for deg selv, det er noen på DITT lag, du kan stole på deg selv. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. februar 2016 #3 Del Skrevet 25. februar 2016 Meld ham til politiet. Du har blitt voldtatt. Du sa nei, og du gjorde motstand. Jeg vil også anbefale deg å ikke ha kontakt med ham mer, og kompiser som er i et forhold med andre bør du ikke legge deg i samme seng med. Går du til noen psykolog? Det virker som om at du har opplevd så mye vondt over årene, at jeg tror det hadde vært godt for deg å snakke med noen om det. Er foreldrene dine klar over at du har vært misbrukt før? Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #4 Del Skrevet 25. februar 2016 4 minutter siden, Glansbildeskrinet skrev: Meld ham til politiet. Du har blitt voldtatt. Du sa nei, og du gjorde motstand. Jeg vil også anbefale deg å ikke ha kontakt med ham mer, og kompiser som er i et forhold med andre bør du ikke legge deg i samme seng med. Går du til noen psykolog? Det virker som om at du har opplevd så mye vondt over årene, at jeg tror det hadde vært godt for deg å snakke med noen om det. Er foreldrene dine klar over at du har vært misbrukt før? Nei, hun ble ikke voldtatt. Anonymkode: ef751...df7 5 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #5 Del Skrevet 25. februar 2016 Anmeld han for voldtekt. Anonymkode: ec8fd...9b2 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ulla Ullsokk Skrevet 25. februar 2016 #6 Del Skrevet 25. februar 2016 24 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun ble ikke voldtatt. Anonymkode: ef751...df7 Jo, visst faen! Hun sier nei og ligger og gråter! Det er bare ikke greit på en flekk! Ts, jeg fatter ikke at du er venn med fyren etter dette! Ut av det du skrev så får jeg ikke følelsen av at du hadde kjent han så lenge, og det var kanskje ikke det lureste å sove over av den grunn. Men likevel er ikke dette din skyld! Han respekterer ikke et nei og ignorerer at du gråter!!!! Ingen normalt oppegående menn kjører på med sex med en som ligger og gråter! Det er sykt! Han er på ingen måte den omsorgsfulle mannen han later som når han har denne empatiløse siden! Jeg tror dessverre ikke jeg hadde orket å anmelde, det må du kjenne på selv, men jeg tipper det blir ord mot ord og en stor belastning. Bare det at dere har vært venner etter dette gjør at det ser dårlig ut for din sak. Likevel: vær ikke i tvil om at denne mannen voldtok deg! Og du er veldig verdifull! Saken er enda verre når du åpnet deg om misbruk samme kveld! Du må bare får denne mannen ut av livet ditt, han er rett og slett ond!! 8 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
peppermyntete Skrevet 25. februar 2016 #7 Del Skrevet 25. februar 2016 32 minutter siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun ble ikke voldtatt. Anonymkode: ef751...df7 Selvfølgelig ble hun det! Det burde vært åpenbart for det forbanna rævhølet av en mann at TS ikke ville. Hun gjorde motstand, gråt gjennom hele hendelsen og sa nei. TS; går du til psykolog? Hvis ikke tror jeg du bør begynne med det slik at du kan få profesjonell hjelp til å takle alt dette. Og du, selvfølgelig er du verdifull!! Du må aldri tvile på det! 7 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest O.G. Skrevet 25. februar 2016 #8 Del Skrevet 25. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun ble ikke voldtatt. Anonymkode: ef751...df7 Jo. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Ferny Skrevet 25. februar 2016 #9 Del Skrevet 25. februar 2016 Du sa nei, gjorde motstånd og gråt under hele greien.... denne fyren er ikke din bestevenn. Alvorlig talt. Etter din beskrivelse har han voldtatt deg. En annen ting jeg vil legge til her - nei, det er IKKE normalt å dele seng med en kompis. Særlig ikke en som har kjæreste eller er gift. Det er dårlig gjort overfor tredjeparten. Så både du og "bestevennen" din viser dårlige karaktertrekk her. Med mindre denne konen eksplisitt har gitt uttrykk for at det er greit at mannen deler seng med andre kvinner, så er det IKKE ok. For meg virker det som om du trenger hjelp til å bygge opp normale vennskapelige relasjoner. Sette grenser for deg selv og de rundt deg. 10 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Mrs. Random Nick Skrevet 25. februar 2016 #10 Del Skrevet 25. februar 2016 4 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun ble ikke voldtatt. Anonymkode: ef751...df7 Jo. Hun ble det. De hadde sex mot hennes vilje. Hun sa nei til ham OG hun gjorde motstand! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a l'orange Skrevet 25. februar 2016 #11 Del Skrevet 25. februar 2016 (endret) ⭐️ Endret 6. desember 2020 av a l'orange 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Hactar Skrevet 25. februar 2016 #12 Del Skrevet 25. februar 2016 5 timer siden, AnonymBruker skrev: Nei, hun ble ikke voldtatt. Anonymkode: ef751...df7 Hva mener du skal til for at en mann skal forstå at en dame ikke vil ha sex, da? Siden det å si nei og gråte ikke er tydelig nok? Er det slik at intet mindre enn et ballespark må til? Greit nok at "menn ikke tar hint", men ærlig talt. 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #13 Del Skrevet 25. februar 2016 Er det virkelig normalt å sove sammen opptatte menn? Anonymkode: d9f9c...b51 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 25. februar 2016 #14 Del Skrevet 25. februar 2016 Hei du. Han har oppført seg ekstremt dårlig mot deg. Du har ikke ansvar for det som skjedde. Jeg mener det du opplevde er å regne som voldtekt. At du var i huset hans, og at dere lå i samme seng har ingenting med saken å gjøre. Et nei er et nei. Han er også et menneske med muligheter til å velge. Og når den kvinnen han har lyst på sier nei og gråter, så betyr det at han skal stoppe umiddelbart. Om hun så ligger der naken og har vært den som tok initiativet til det hele (det gjorde ikke du) Ingen har krav på sex. Nei betyr nei. Det viktigste jeg vil si er at du må snakke med noen. Du har mye du trenger å bearbeide, både det du har vært gjennom nå, og det du har med deg fra før. Og slik det ser ut for meg så har dine erfaringer gjort noe med grensene dine. Slik det er nå høres det ikke ut som om du har respekt nok for deg selv til at du synes du fortjener noe bedre. Han voldtok deg, og du føler du må fortsette å late som både dagen etter og nå. Det er helt på trynet!! Det normale her ville være at du rømte fra ham og aldri ville se ham igjen. Når du ikke gjør det, tror jeg det handler om at du ikke synes du er verdt mer. Du har opplevd overgrep, og det gjør noe med dømmekraften din. Men det er ikke slik det skal være. Dette må du faktisk få gjort noe med. For du er verdt så utrolig mye mer. Du er like mye verdt som alle andre mennesker. Jeg synes at du har tatt noen dårlige vurderinger underveis. Du har på en måte satt deg i en situasjon som du kunne unngått. Med det mener jeg IKKE at du har ansvar for det som skjedde. Du satte den viktigste grensen. Du sa nei. Og du har ikke ansvar for et annet menneskes handlinger. De avgjørelsene han tok, som skjedde inne i hans hode, er det kun han som har ansvar for. Men jeg tror "radaren din" er litt ødelagt. Du har på en måte "gått fra bilen med nøklene i", fordi du ikke greier å se at du da risikerer at onde mennesker utnytter seg av muligheten. Om noen sier "det går fint" så tror du mer på det, eller så tar du valg ut fra hvordan du vil det skal være. Jeg mistenker at det er en del av den samme pakken. Du stoler ikke på egen vurderingsevne. Det er ikke det minste rart at du opplever det slik, når du har den bagasjen du har. Men du fortjener faktisk mye mer. Og så lenge du ikke tar tak i det, og får på plass en sterk følelse av egenverdi, så lar du faktisk det du har vært gjennom styre livet ditt fremdeles. Vær så snill å få hjelp. Du kan få det så mye bedre enn dette!!! 3 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 25. februar 2016 #15 Del Skrevet 25. februar 2016 Glemte å si at jeg tror du har så lite tro på egen verdi at du overlater til andre å gjøre vurderingene. Så når han sier at det ikke var slik, så "aksepterer du det". Men bare nesten. Du skrev inn her, og du ser selv at det som skjedde var feil. Jeg håper at du ser at vi alle mener du har rett. At din vurdering var den riktige. Så det er ikke noe i veien med vurderingsevnen din. Du må bare få hjelp til å stole på den. 2 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
a l'orange Skrevet 25. februar 2016 #16 Del Skrevet 25. februar 2016 (endret) ⭐️ Endret 6. desember 2020 av a l'orange 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #17 Del Skrevet 25. februar 2016 9 timer siden, Rainstorm skrev: Jeg trykket meg egentlig først ut av denne tråden, ikke fordi jeg ikke leste alt, eller gidder å prøve å svare deg noe, men fordi jeg er for trøtt til at jeg tror jeg klarer å komme med noe nok vetigt til deg i denne situasjonen, og jeg ville ikke ta sjansen på at jeg klussa det til, fordi det virker som du er i en sårbar posisjon. Men så måtte jeg trykke meg inn igjen, for det er søren ikke greit at du tror at du er verdiløs pga dette. Du er verdifull! og det måtte jeg bare få sagt. Du er verdifull, okei? Skikkelig, og ingen mann, eller kvinne, eller noe annet menneske, kan noensinne ta fra deg det, bortsett fra deg selv. Du er verdt noe, mye. Det han gjorde var, som du selv skriver, langt (langt!) over streken. Han brukte din sårbarhet til å få seg sex. Jeg tviler ikke på at det var sant at han liker deg, og at han kjente seg nær deg siden dere hadde delt noe så privat, altså minnene, men han utnyttet den kontakten dere fikk igjennom det å dele minnene til å ha sex med deg, og det er utrolig kvalmt gjort. Og du fortjente det ikke! Du er verdifull! Husk det alltid. Får du noe hjelp? Har du fått snakket med noen profesjonelt om det som skjedde da du var barn? Tror du at du trenger det, å gå til en psykolog og få bearbeidet diverse ting? Jeg skulle kommet med bedre råd, men øya holder på å lukke seg. Men du fortjener bedre venner enn denne mannen. Jeg skjønner logikken din, du er redd for å miste ham, men samtidig, hva forteller du deg selv med å fortsette å være venner med en person som gjorde noe slikt mot deg? Du sier jo på en måte til deg selv at det var greit, og det var ikke greit, ikke i det hele tatt. Og det burde få konsekvenser, for ham, og for at du skal vite med deg selv at du står opp for deg selv, det er noen på DITT lag, du kan stole på deg selv. Tusen takk gode deg. Det var sterkt å lese svaret ditt. Jeg har fått hjelp før, forsøkt flere ganger, men det har ikke hjulpet særlig. Det har heller vært vondt å "grave i alt" mer vondt en nyttig. Og de som snakker om metoder og teknikker, har hjulpet en viss grad, men ja, det er det der med å snakke med en fremmed. Men jeg skjønner at jeg bør snakke med noen likevel ang dette, for foruten å ta det opp her, så har jeg ikke fortalt det til noen. Ts. Anonymkode: c33d4...b6f 1 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #18 Del Skrevet 25. februar 2016 7 timer siden, Glansbildeskrinet skrev: Meld ham til politiet. Du har blitt voldtatt. Du sa nei, og du gjorde motstand. Jeg vil også anbefale deg å ikke ha kontakt med ham mer, og kompiser som er i et forhold med andre bør du ikke legge deg i samme seng med. Går du til noen psykolog? Det virker som om at du har opplevd så mye vondt over årene, at jeg tror det hadde vært godt for deg å snakke med noen om det. Er foreldrene dine klar over at du har vært misbrukt før? Tusen takk for innspill. Det er mye jeg ikke har fortalt ift bakgrunnen min, men da hadde innlegget blitt så langt, at jeg ikke kunne ha forventet at noe ville giddet å lese det. Jeg har ikke far, men en mor som er syk som er litt omvendt forhold til. Så har ikke noen "eldre" å støtte meg til. Vennene er de som er familien min på en måte, så blir ikke lett å anmelde han, men jeg skal klare å konfontrere han med det som skjedde. Anonymkode: c33d4...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #19 Del Skrevet 25. februar 2016 Det er ikke normalt å dele seng med opptatte menn. Du la opp til at det skulle bli sex, men det han gjorde var faktisk å voldta deg og det er ikke greit! At du fortsatt ser på han som en god venn sier egentlig ganske mye om hvor ødelagt du er. Vet kona hans om dette? Anonymkode: 53064...5ce 4 Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #20 Del Skrevet 25. februar 2016 6 timer siden, Ulla Ullsokk skrev: Jo, visst faen! Hun sier nei og ligger og gråter! Det er bare ikke greit på en flekk! Ts, jeg fatter ikke at du er venn med fyren etter dette! Ut av det du skrev så får jeg ikke følelsen av at du hadde kjent han så lenge, og det var kanskje ikke det lureste å sove over av den grunn. Men likevel er ikke dette din skyld! Han respekterer ikke et nei og ignorerer at du gråter!!!! Ingen normalt oppegående menn kjører på med sex med en som ligger og gråter! Det er sykt! Han er på ingen måte den omsorgsfulle mannen han later som når han har denne empatiløse siden! Jeg tror dessverre ikke jeg hadde orket å anmelde, det må du kjenne på selv, men jeg tipper det blir ord mot ord og en stor belastning. Bare det at dere har vært venner etter dette gjør at det ser dårlig ut for din sak. Likevel: vær ikke i tvil om at denne mannen voldtok deg! Og du er veldig verdifull! Saken er enda verre når du åpnet deg om misbruk samme kveld! Du må bare får denne mannen ut av livet ditt, han er rett og slett ond!! Takk for svaret ditt. Har kjent han godt før da vi jobbet sammen, det har gått noen år og så traff jeg han tilfeldigvis igjen og vi fikk veldig god kontakt. Ikke sånn flørtete. Han minte meg og veldig om en tidligere bestekompis, som er gått bort no. Var kanskje derfor jeg tok det for gitt at han også var innforstått med at vi var 100% friendzonet. Han ga jo ikke utrykk for noe annet heller, før det skjedde. Anonymkode: c33d4...b6f Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå