Gå til innhold

Er jeg på bærtur..? Synes ikke det selv.

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Jeg blir nesten fysisk dårlig av å være nært folk som er utro. Jeg og typen ble invitert i bursdagsselskapet til en slektning av han nå til helgen. Dit kommer en gjeng venner, og dama/elskerinna hans. Kona bor for tiden et annet sted, og pga. veldig sykt familiemedlem kan hun ikke være hos han på bursdagen.

Typen min vil at vi drar i selskapet, mens jeg nesten revurderte vårt forhold da jeg hørte det (neida, ikke egentlig. men merket vi har veldig ulik holdning.) Han mener utroskapen er slektningens business, selv om vi synes det han gjør mot kona er forkastelig, kan vi ikke la være å se han. "For han er jo så hyggelig mot oss, og vi er jo slekt bla bla."

For meg er det totalt uaktuelt å gjøre noe som helst sammen med slektningen og dama. Eller slektningen alene heller, etter å ha hørt om dama, at hun vet han har kone, men kona ikke aner noen ting. Jeg har forresten aldri møtt kona..

Det er jo ikke min jobb å dømme. Men jeg har vel mitt på det rene, når jeg velger å ikke omgås sånne folk..? Typen får gjøre som han vil for min del, men han vil ikke dra uten meg.

Tidligere trakk jeg meg mer og mer unna en venninne, da det viste seg at hun var utro mot kjæresten. Jeg får ikke til å stole på folk som gjør sånt mot sin aller nærmeste og kjæreste, rett og slett. Venner skal man jo støtte samme hva, mener noen. Hva mener dere?

Anonymkode: 6f3e1...9b5

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Blomsterert
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Jeg blir nesten fysisk dårlig av å være nært folk som er utro. Jeg og typen ble invitert i bursdagsselskapet til en slektning av han nå til helgen. Dit kommer en gjeng venner, og dama/elskerinna hans. Kona bor for tiden et annet sted, og pga. veldig sykt familiemedlem kan hun ikke være hos han på bursdagen.

Typen min vil at vi drar i selskapet, mens jeg nesten revurderte vårt forhold da jeg hørte det (neida, ikke egentlig. men merket vi har veldig ulik holdning.) Han mener utroskapen er slektningens business, selv om vi synes det han gjør mot kona er forkastelig, kan vi ikke la være å se han. "For han er jo så hyggelig mot oss, og vi er jo slekt bla bla."

For meg er det totalt uaktuelt å gjøre noe som helst sammen med slektningen og dama. Eller slektningen alene heller, etter å ha hørt om dama, at hun vet han har kone, men kona ikke aner noen ting. Jeg har forresten aldri møtt kona..

Det er jo ikke min jobb å dømme. Men jeg har vel mitt på det rene, når jeg velger å ikke omgås sånne folk..? Typen får gjøre som han vil for min del, men han vil ikke dra uten meg.

Tidligere trakk jeg meg mer og mer unna en venninne, da det viste seg at hun var utro mot kjæresten. Jeg får ikke til å stole på folk som gjør sånt mot sin aller nærmeste og kjæreste, rett og slett. Venner skal man jo støtte samme hva, mener noen. Hva mener dere?

Spørsmålet er hvor mye en skal bry seg, Jeg må si at jeg forstår,for noe klarer en ikke akseptere. Men jeg vet virkelig ikke hva som er rett her. Det er jo egentlig ikke din sak om du skjønner. Nei,ikke lett dette.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg syns vel at du kan avstå fra å delta i selskap når du kjenner til at elskerinnen også skal delta, fordi denne mannens kone er bortreist. Det blir vel å invitere til et slags komplott mot den som er uvitende og det vil nok oppleves som et svik for den som blir bedratt hvis dette kommer for en dag. Og flott hvis du har mot til å fortelle grunnen til at du velger å bli hjemme, og ber om respekt for det.

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår godt at du ikke vil dra. Som det blir nevnt over her, så blir det nesten som et komplott mot den som er uviten i denne situasjonen, og da vil jeg si at alle som deltar på denne festen som vet om at slektningen er utro, sviker kona hans. For de vet om det, men holder det skjult? Det er jo bare dårlig gjort. Hadde det vært jeg som hadde vært i kona sin situasjon, og fått vite om dette, og festen, hadde jeg følt meg skikkelig svikta, og ikke bare av mannen, men av alle som faktisk visste om det uten å si noe. All respekt til deg hvis du sier klart og tydelig ifra om hvorfor du ikke ønsker å delta på festen. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest cheshirecat

Det jeg synes er merkelig er at du, som ikke kjenner kona engang, vet at disse to har en affære..? Og de drar på fest sammen..? Virker ikke så veldig diskré ..? Vet mange bekjente av paret om denne affæren ? 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Er du helt sikker på at kona ikke har kjennskap til dette? Hvordan fikk dere vite det? Hvorfor er elskerinnen invitert? Dette høres merkelig ut. 

Anonymkode: b4af5...d68

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

6 minutter siden, Dark Angelina skrev:

Jeg forstår godt at du ikke vil dra. Som det blir nevnt over her, så blir det nesten som et komplott mot den som er uviten i denne situasjonen, og da vil jeg si at alle som deltar på denne festen som vet om at slektningen er utro, sviker kona hans. For de vet om det, men holder det skjult? Det er jo bare dårlig gjort. Hadde det vært jeg som hadde vært i kona sin situasjon, og fått vite om dette, og festen, hadde jeg følt meg skikkelig svikta, og ikke bare av mannen, men av alle som faktisk visste om det uten å si noe. All respekt til deg hvis du sier klart og tydelig ifra om hvorfor du ikke ønsker å delta på festen. 

Fordi de deltar i et bursdagsselskap? Det synes jeg er ganske drøyt å hevde. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Fordi de deltar i et bursdagsselskap? Det synes jeg er ganske drøyt å hevde. 

Hvis de vet om hva som foregår og bare legger det under en stol og koser seg på festen? Det er ganske stygt gjort, etter min mening. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kommer nok til å få ganske liten omgangskrets etterhvert om du skal opprettholde dette. Svært mange er utro en gang i løpet av livet, og ja det er moralsk forkastelig men noen ganger kan det ligge grunner der for at det blir sånn. Barn er en stor grunn til at endel velger å være utro og ikke gå fra partner. Har de barn sammen?

Anonymkode: d5869...d4d

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg forstår deg. Å omgås mannen og kjæresten til denne mannen i lystig lag blir nesten som å være med på å fornedre kona hans. 

Anonymkode: 7e894...254

• Liker 5
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Jeg hadde ikke dratt på denne festen. Slike mennesker ønsker jeg ikke å ha i min omgangskrets. Hadde det kunn vært slektningen så greit nok, men når nautet er tilbakestående nok til å dra med seg elskerinna si så er det virkelig ikke et menneske jeg ønsker å ha noe som helst med å gjøre.

Og nei, det er egentlig ikke din bussines. Det er helt riktig. Om andre mennesker godtar det dette søppelmennesket driver på med så får det være deres problem. Det betyr ikke at DU trenger å godta det.

• Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Grunnen til at jeg ikke vil møte opp, er ingen hemmelighet. Det er typen som har kontakt med slektningen sin, han vil nok ikke gi den egentlige grunnen til han. Har ikke møtt slektningen mange ganger heller jeg, men synes han virker slesk og lite sympatisk.

Tenk på kona da. Veldig kjipt om "alle" vet hva som foregår, og gladelig "lar det skje". Synes det er vemmelig å tenke på at sånt foregår i ganske stort omfang. Hvorfor er det akseptert å være utro? "Ikke vår business" sier folk da. Mens andre, mindre alvorlige ting, legger folk seg mer enn gjerne opp i av andres saker.

Som jeg skrev, bor kona på et annet sted nå. Deres nærmeste familie bor og på det stedet, langt fra hvor mannen bor og har en egen omgangskrets som elskerinna er en åpenlys del av der ja. Når han skal møte kona, reiser han dit hun er. Ingen stor "fare" for at hun dukker opp der han bor.

Jeg har tidligere møtt dem sammen, men da antok jeg at elskerinna var kona, siden jeg hadde hørt fra svigers at denne slektningen var gift. Da vi senere møtte han alene, viste han bilder fra stedet familien bor, bilde av kona osv. Etter det snakket jeg med typen om det, og fikk hele historien. Kona vet ingenting, de har ingen barn, han elsker ikke elskerinna, hun virker bare "kjekk og ha når kona ikke er der".. Elskerinna virker derimot forelsket, men hun vet han har kone. Har null sympati med henne....

Har ufrivillig vært på samme sted som dem før og. Jeg vil ikke mer. Blir litt kvalm, rett og slett.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Dette høres bare helt merkelig ut. Han har en elskerinne eller "kjæreste" som vennene hans vet om, men han har ikke følelser for henne. Allikevel er hun med på bursdagsfester og det som er. 

Hadde det vært meg så hadde jeg hatt lyst å dukke opp på festen for å konfrontere han! Ikke at jeg hadde gjort det da, men synes det er rart at venner og slekt (typen din) finner seg i dette. Hadde det vært min venn/slektning ville jeg definitivt tatt det opp med personen. 

Skjønner godt at du ikke vil gå og være en del av dette! 

Endret av Smookiekins
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

5 minutter siden, Dark Angelina skrev:

Hvis de vet om hva som foregår og bare legger det under en stol og koser seg på festen? Det er ganske stygt gjort, etter min mening. 

Så du synes at hele vennekretsen og familien hans skal kutte han ut tvert? 

Jeg synes man skal være litt forsiktig med å dømme folk i øst og vest uten å ha innsikt i situasjonen deres. Denne informasjonen vi har fått er til og med fra noen som ikke er involvert. Selv synes jeg det virker betvilende at kona ikke vet noe når dette er så åpenlyst i miljøet og TS ser ut til å vite så mange detaljer. Hvordan kan TS være så sikker på at kona ikke vet? Det ville ikke ha vært den første gangen noen har snudd ryggen til utroskap. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Grunnen til at jeg ikke vil møte opp, er ingen hemmelighet. Det er typen som har kontakt med slektningen sin, han vil nok ikke gi den egentlige grunnen til han. Har ikke møtt slektningen mange ganger heller jeg, men synes han virker slesk og lite sympatisk.

Tenk på kona da. Veldig kjipt om "alle" vet hva som foregår, og gladelig "lar det skje". Synes det er vemmelig å tenke på at sånt foregår i ganske stort omfang. Hvorfor er det akseptert å være utro? "Ikke vår business" sier folk da. Mens andre, mindre alvorlige ting, legger folk seg mer enn gjerne opp i av andres saker.

Som jeg skrev, bor kona på et annet sted nå. Deres nærmeste familie bor og på det stedet, langt fra hvor mannen bor og har en egen omgangskrets som elskerinna er en åpenlys del av der ja. Når han skal møte kona, reiser han dit hun er. Ingen stor "fare" for at hun dukker opp der han bor.

Jeg har tidligere møtt dem sammen, men da antok jeg at elskerinna var kona, siden jeg hadde hørt fra svigers at denne slektningen var gift. Da vi senere møtte han alene, viste han bilder fra stedet familien bor, bilde av kona osv. Etter det snakket jeg med typen om det, og fikk hele historien. Kona vet ingenting, de har ingen barn, han elsker ikke elskerinna, hun virker bare "kjekk og ha når kona ikke er der".. Elskerinna virker derimot forelsket, men hun vet han har kone. Har null sympati med henne....

Har ufrivillig vært på samme sted som dem før og. Jeg vil ikke mer. Blir litt kvalm, rett og slett.

Jeg ville latt hele saken ligge en god stund og så hadde jeg forsøkt å finne en måte å tipse kona på, på en slik måte at det ikke kan spores tilbake til deg. Falsk facebookprofil eller noe. Men ikke gjør det så tett opp til festen isåfall, kan være han skjønner at det er deg da. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

TS:

Dersom det du skriver stemmer (vi har jo tross alt bare din versjon å forholde oss til) så hadde jeg IKKE dukket opp. Jeg syntes også det virker som om fyren har venner som er minst like trash som han er som syntes dette er ok. Dette er mest sannsynlig ikke mennesker det er noe tap for deg å ikke omgås da det virker som om iallefall du har noe moral innabords. Skjønner godt at du er kvalm! Jeg hadde ikke taklet det.

Ellers er jeg enig med Smookiekins. Det hadde nesten vært fristende å møtt opp bare for å konfrontert fyren. Jeg skjønner ikke at typen din lar slektningen holde på sånn. Dette er jo tydeligvis noe som har foregått en stund.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Jeg ville latt hele saken ligge en god stund og så hadde jeg forsøkt å finne en måte å tipse kona på, på en slik måte at det ikke kan spores tilbake til deg. Falsk facebookprofil eller noe. Men ikke gjør det så tett opp til festen isåfall, kan være han skjønner at det er deg da. 

Dersom man skal si ifra om noe slikt bør en vel klare å stå for det med eget navn. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så du synes at hele vennekretsen og familien hans skal kutte han ut tvert? 

Jeg synes man skal være litt forsiktig med å dømme folk i øst og vest uten å ha innsikt i situasjonen deres. Denne informasjonen vi har fått er til og med fra noen som ikke er involvert. Selv synes jeg det virker betvilende at kona ikke vet noe når dette er så åpenlyst i miljøet og TS ser ut til å vite så mange detaljer. Hvordan kan TS være så sikker på at kona ikke vet? Det ville ikke ha vært den første gangen noen har snudd ryggen til utroskap. 

Det er faktisk min mening ja. Hvis det er tilfelle at folk vet om det, ikke gjør noe med det, og later som ingenting, så er jo de like mye svikere som det han er? 

Jeg er ikke overrasket over at dette faktisk kan være tilfelle. Jeg tviler ikke på at det er folk der ute som kan finne på å gjøre noe sånt. 

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest bruker83924

Forstår deg godt ts, og er enig med de som skriver de syns det virker som et komplott mot den uvitne kona.
Men jeg syns og det høres rart ut at alle vet det, utenom om kona. Og at det er helt greit for venner at elskerinnen er med på fest. Jeg tenker at det må være mer som ligger bak. For alt dere vet så er kona lespisk og er å tester ut sin legning, og mannen syns det er for flaut å fortelle det til slekt og venner. Hadde virkelig kona vært så uviten, så hadde han vel aldri flasha elskerinnen på den måten. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

7 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Dersom man skal si ifra om noe slikt bør en vel klare å stå for det med eget navn. 

På mange måter enig, men jeg hadde kvidd meg for det for jeg hadde ikke ønsket å ødelegge forholdet mellom kjæresten min og denne mannen som er slektning av han. En krangel mellom de kan gjerne forplante seg og lage dypere strid i familien. Og det ville jeg ikke ønsket å være årsaken til. 

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...