Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Gjest Nissekona
Skrevet

Hei!

Inspirert av "hvor mange gir du gaver til"-tråden, lurer jeg på hvor mange gaver hver person får. Det virket litt som om mange bare gir en pakke til hver.

Her i huset beregnes en viss sum per person, og så kjøper man antall gaver innenfor denne summen. Dermed får de nærmeste ofte flere gaver; alt mellom 3 og 8. (Det er vel unødvendig å si at det blir en del gaver under treet!!)

:nisse:

-Nissekona

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Det er en gave per person her. Vi regner ikke en fast sum, men gir det vi tror de øsnker seg eller det vi vet de ønsker seg.

Mannen får gjerne ett par ting fra meg da, men ellers er det en gave

Skrevet

Vi gir 1-2 gaver.

Kommer ann på hva det er, liksom.

Men aldri fler enn 2 gaver pr.person

Skrevet

Vi gir i utgangspunktet én gave til hver. Nå er vi også studenter, så det er begrenset med pengeforbruk ;)

Blir litt stusselig å gi 3 gaver hvor hver av de er noe billig møl :tunge1:

Skrevet

Hos oss gies det normalt mellom en og to gaver til hver.

Skrevet

Gir 1-2 gaver, syns man kan kjøpe en ordentlig gave i stede for mange små ting. :wink:

Skrevet

Stort sett én gave pr person, men det kommer litt an på hva folk ønsker seg. Om de får flere ting, foretrekker jeg å pakke alt inn i én pakke. Det er koseligere å åpne en gave med flere ting, enn å åpne og åpne... :tunge1:

Gjest Anonymous
Skrevet

Hos oss er hele slekta samlet på julaften. Noen år har vi vært så mange som 17 personer samlet til både julemiddag og gaveoppakking.

Gaveoppakkingen tar laaaaaang tid, og blir ofte veldig masete. Greit da hvis ikke alle gir hverandre tre-fire-fem gaver.

Men til mannen min kan det ofte bli mer enn en. :P

Skrevet

Det kommer helt ann på. setter av en sum og kjøper for den summen, uavhengig om hvor mange gaver det blir utav det til slutt. det viktigste er at jeg kjøper noe som ikke bare blir kastet bort etterpå.

Skrevet

Her i Norge gir vi stort sett en til hver, noen ganger to om det passer sammen eller foreldrene mine føler de vil fylle opp en gave for å gjøre det rettferdig prismessig mellom barna.

I England har svigerfamilien min en tradisjon de kaller 'tree presents'. Det er mange smågaver som kommer i tillegg til en større gave. De er gjerne så små at de kan henge på treet, derav navnet. Det kan være ting som en sjokolade, notisblokk, en penn, sminke etc.

Gjest Madam Felle
Skrevet
Gir 1-2 gaver' date=' syns man kan kjøpe en ordentlig gave i stede for mange små ting. :wink:[/quote']

:Nikke:

Skrevet

Blir som regel 1-3 gaver, kommer litt an på hva folk ønsker seg.

Skrevet

Til min lillesøster og nevø kjøper jeg alltid to gaver. Ellers får resten en gave hver.

Skrevet

det kommer helt ann på hva de får og hva de ønsker seg. Ingen regel på dette nei. Men til de vi ikke har mye kontakt med er det 1 gave.. (kan jo ligge 2-3 ting inni da..)

Mamma får 3 gaver i år, men det er klart jeg kunne ha hivd allt inn i en pakke vist jeg hadde tenkt meg om.. :roll:

Skrevet

1-2 gaver.

Til samboeren hender det at jeg kjøper mere da.

Skrevet

Jeg kjøper en gave pr. person,til ungene 1-2 gaver.

Kjøper noe folk har ønsket seg,eller som jeg tror de kan dra nytte av.

Koldbruna

Skrevet

Heller en stor gave som folk virkelig setter pris på enn masse "dilldall" for å nå et beløp. Men om folk ønsker seg noe som ikke er så dyrt kan det selvfølgelig hende det blir den tingen med noe i tillegg da. Mannen min får gjerne 3-4 gaver, men det er også avhengig av beløp. Kjøper gjerne ting han trenger og ønsker seg, og sparer det til jul i stede for å gi han med en gang, så da blir det flere ting i tillegg til den "egentlige" gaven.

Gjest Anonymous
Skrevet

jeg gir en gave til hver, men ungene mine får ca 5 hvær fra oss...

Skrevet

Hm, vi er tydeligvis de eneste, men hos oss er det vanlig med flere litt mindre pakker. Pleier å kjøpe to-tre til mamma og pappa, tre-fire til broren min, to-tre til svigers og tre-fire til svigerinne (noen av disse er bare fra meg, noen er fra meg og sambo sammen).

Til venninner og vennepar kjøper jeg en gave. Til sambo pleier det å bli ganske mange små - synes det er helt håpløst å finne på en stor ting. Pleier å være en "hovedgave" og så kanskje tre-fire små ved siden av? (med små mener jeg en bok, en cd, en film osv.)

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...