Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg har som regel alltid sminke på når jeg er på offentlige steder.  Jeg bruker nødvendigvis ikke så mye, men nok til at jeg føler meg vel. 

Akkurat nå er jeg så utrolig lei av å føle at jeg MÅ sminke meg når jeg går ut døren hjemme, at jeg har lyst å prøve å slutte med hudsminke, og heller bare bruke litt brynfarge og lipliner..  
Jeg får veldig ofte kommentarer på utseende mitt, og at jeg ikke trenger sminke, men jeg føler det overhodet ikke sånn selv! Føler meg direkte fæl uten sminke, men tror at dette er noe man kan jobbe med, og bli vant til når man kutter ned på sminkebruken.. 

Har dere noen gang vendt dere mer eller mindre av med hudsminke, og var det bare en ´´overgangsfase´´ også gikk det bedre med tiden?

Anonymkode: 03e3b...a5f

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Jeg har ingen problemer med å gå uten sminke, men jeg liker ikke å gjøre det siden jeg har et bilde av hvordan jeg vil presentere meg self for verden og det er ikke uten mascara, eyeliner og lebestift.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Har dere noen gang vendt dere mer eller mindre av med hudsminke, og var det bare en ´´overgangsfase´´ også gikk det bedre med tiden?

Nei, men jeg har vennet meg av å gå med full øyesminke, om det er sammenlignbart.

Du kommer til å føle deg naken og tro at du ser sliten og fæl ut, men dette går relativt fort over.

Anonymkode: 066fd...179

Skrevet

Prøv å "føle" sjarmen din heller enn utseende når du er ute. Prøv å leve deg inn i hvordan du blir oppfattet når du oppfører deg på en viss måte. Lev deg inn i en positiv egenskap du har. Er personligheten din søt, morsom, tenkende, rolig, omtenksom osv så prøv å føl på en av disse egenskapene når du er ute. Etter hvert vil du begynne å føle for eks at du er søt i oppførselen og dermed væremåte, uten sminke. Bare ikke overdriv og begynn å bli sukkersøt eller noe. Prøv deg frem.

Anonymkode: 4d5d9...dee

• Liker 1
Skrevet

Ts her!  Jeg føler i allefall at andre oppfatter utseende mitt anerledes enn det jeg selv gjør. 

Jeg er klar over at jeg ikke har en super selvtillit, men er utrolig rart at man sitter der og føler seg helt forjævlig, mens andre synes du er pen..:vetikke:

• Liker 1
Skrevet

Jeg gjorde det samme som deg TS, tok bort alt. Av samme grunner som du skriver.

Ja var bare en overgangsfase, utroooolig befriende etterpå :) har lagt merke til at jeg verken har mindre "draget" eller får mindre oppmerksomet, tvert om egentlig.

Nå går jeg med noe av og til (leppestift, maskara og litt rouge), men ikke fordi jeg ikke føler meg bra uten, det er mer når jeg har lyst til å føle meg litt ekstra fin. Og skal jeg ut på kvelden hender det jeg bruker litt mer, som eyeliner og øyeskygge, hører med til resten av antrekket liksom :) 

Har kuttet helt ut foundation og annen hudsminke også, men hender jeg bruker litt high-light på kinnbena.

Anonymkode: f32d1...b4f

Skrevet

Er dette seriøst eller et forsøk på satire? Stakkars jente, for et sykt samfunn vi har skapt oss.

Anonymkode: 5faf5...5c0

• Liker 3
Skrevet
11 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er dette seriøst eller et forsøk på satire? Stakkars jente, for et sykt samfunn vi har skapt oss.

I dagens samfunn er det faktisk utrolig mange som blir avhengig av sminke, og JA, det er avhengighetsskapende!  Det er helt naturlig å føle seg naken når man er vant til produkter som jevner ut huden o.l.   

Jeg er så møkka lei av dere som sporer helt fullstendig av i et emne, og legger opp til diskusjon.  Det er kjempefint at du ikke har behov for å sminke deg, men alle er ikke lik.    Dette var overhodet ikke ment som noe diskjonsemne, så finn deg en annen plass du kan revne fra deg dritt.   

TS.

• Liker 1
Skrevet
12 minutter siden, AnonymBruker skrev:

I dagens samfunn er det faktisk utrolig mange som blir avhengig av sminke, og JA, det er avhengighetsskapende!  Det er helt naturlig å føle seg naken når man er vant til produkter som jevner ut huden o.l.   

Jeg er så møkka lei av dere som sporer helt fullstendig av i et emne, og legger opp til diskusjon.  Det er kjempefint at du ikke har behov for å sminke deg, men alle er ikke lik.    Dette var overhodet ikke ment som noe diskjonsemne, så finn deg en annen plass du kan revne fra deg dritt.   

TS.

Stakkars deg. Du er tydeligvis avhengig av sminke og følte deg truffet.

• Liker 2
Skrevet

En god rens og fuktighetskrem så du føler deg fresh og ren. Tenk ren hud og ikke et lag med "møkkete sminke"

Anonymkode: bab7e...3da

Skrevet
36 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Stakkars deg. Du er tydeligvis avhengig av sminke og følte deg truffet.

Selvfølgelig er jeg avhengig av sminke, er ikke uten grunn jeg spurte dette spørsmålet.  TS

• Liker 1
Skrevet

Hva er hudsminke?

Jeg bruker lite sminke selv, men ser at jeg har vært heldig fra naturens side, med naturlig mørkere bryn og vipper, veldig fin hud uten noe annet enn litt olje, fint hår osv. 

Det jeg har lagt merke til de siste årene, er at mange ser så like ut. Samme type bryn ( som er tilgjorte, istedenfor å ha sine egne bryn ), samme type sminke ellers også, istedenfor å ha fokus på egne særtrekk. Satt nettopp på en buss der det kom inn mange jenter, tipper de gikk på videregående. Og alle var så like "tegna" i trynet! Oversminka bryn osv... Det var ikke fint overhodet, ødelegger den naturlige skjønnheten unge jenter har, synes jeg.

Ts : bli glad i deg selv sånn som du er. Med og/eller uten sminke.

Anonymkode: 02c9d...d37

• Liker 1
Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Hva er hudsminke?

Jeg bruker lite sminke selv, men ser at jeg har vært heldig fra naturens side, med naturlig mørkere bryn og vipper, veldig fin hud uten noe annet enn litt olje, fint hår osv. 

Det jeg har lagt merke til de siste årene, er at mange ser så like ut. Samme type bryn ( som er tilgjorte, istedenfor å ha sine egne bryn ), samme type sminke ellers også, istedenfor å ha fokus på egne særtrekk. Satt nettopp på en buss der det kom inn mange jenter, tipper de gikk på videregående. Og alle var så like "tegna" i trynet! Oversminka bryn osv... Det var ikke fint overhodet, ødelegger den naturlige skjønnheten unge jenter har, synes jeg.

Ts : bli glad i deg selv sånn som du er. Med og/eller uten sminke.

Anonymkode: 02c9d...d37

Med hudsminke mener jeg foundation, pudder o.l 

Ja, jeg er helt enig i med deg om at oversminket ikke er fint. Jeg sminker meg jo naturlig, men blir fremdeles en stor forskjell føler jeg.  Skal absolutt prøve å gå uten! TS

• Liker 1
Skrevet

Jeg var sminkeavhengig helt til etter at jeg hadde fått begge barna mine; klarte ikke tanken på å vise meg utenfor huset uten. Pga dårlig hud (store porer og rødlig hud), var hudsminke et absolutt must. Men etterhvert ble det stress å sminke seg bare for å gå ut med barna i nabolaget/på trilletur, og jeg valgte alltid søvn foran sminke:-P Selvbildet mitt ble bedre da folk kommenterte at jeg så bra ut uten all sminken, og til slutt kunne jeg gå sminkeløs ei hel uke uten å engang tenke over det. Jeg sminker meg fortsatt, men bare et par ganger i uka. Og så har jeg endret måten å sminke meg på: mer naturlige farger, og verken Hollywood-vipper eller Kardashian-lepper:-P

Anonymkode: 600cf...c89

• Liker 2
Gjest Blomsterert
Skrevet

Det er gøy å sminke seg osv iblant,men fy for et stress i det daglige! Var avhengig av det selv for noen år tilbake da. Føltes bare mer ekkelt og "urenslig"etterhvert,og kunne ikke falt meg inn å bruke det mer enn til spesielle anledninger nå. 

Syns faktisk de fleste er penere uten jeg da.

Gjest Enhjørning
Skrevet

Jeg var avhengig av å sminke meg før jeg kunne bli sett offentlig og slikt før. Valgte til slutt å ta det store steget med å gå ut døra helt sminkefri, ingen tilvenning. Var ubehagelig i begynnelsen men det gikk fort over :) Nå sminker jeg meg bare når jeg føler for det, enten det er veldig enkelt eller en lang prosess :) Mulig jeg kommer til å sminke meg mer etterhvert men har lovet meg selv at det ikke skal bli en avhengighet igjen.

Skrevet
12 timer siden, AnonymBruker skrev:

Et forsøk på satire? Nei, nå... 

Jeg er 26 år og har brukt sminke siden jeg var kanskje 12. Opp gjennom årene har det gradvis blitt mer og mer, men siden skillsene også vokser tror folk at jeg bruker mindre sminke nå enn før, selv om jeg kanskje heller bruker det dobbelte. Jeg trenger minst to timer for å gjøre meg klar hver dag (med frokost, dusje, sminke, klær etc) og for meg er det så ille at om jeg hadde forsovet meg til jobb så hadde jeg ikke ringt/tatt telefonen før jeg hadde fått lagt sminke så jeg kunne forte meg etter det. Jeg åpner ikke døren om det banker på når jeg ikke har sminke, og det kunne aldri falt meg inn å droppe sminken en dag fordi jeg var trøtt/ikke gadd osv. 

Irriterer meg når folk skal være så hovne og ovenpå at de sier ting som deg, for noen av oss er dette faktisk bare blitt sånn. Hvem andre enn oss selv skader det uansett? 

TS, flott om du klarer å venne deg av litt etter litt, kunne ønske jeg turte å gjøre det samme! :)

Anonymkode: 40c90...2d8

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Et forsøk på satire? Nei, nå... 

Jeg er 26 år og har brukt sminke siden jeg var kanskje 12. Opp gjennom årene har det gradvis blitt mer og mer, men siden skillsene også vokser tror folk at jeg bruker mindre sminke nå enn før, selv om jeg kanskje heller bruker det dobbelte. Jeg trenger minst to timer for å gjøre meg klar hver dag (med frokost, dusje, sminke, klær etc) og for meg er det så ille at om jeg hadde forsovet meg til jobb så hadde jeg ikke ringt/tatt telefonen før jeg hadde fått lagt sminke så jeg kunne forte meg etter det. Jeg åpner ikke døren om det banker på når jeg ikke har sminke, og det kunne aldri falt meg inn å droppe sminken en dag fordi jeg var trøtt/ikke gadd osv. 

Irriterer meg når folk skal være så hovne og ovenpå at de sier ting som deg, for noen av oss er dette faktisk bare blitt sånn. Hvem andre enn oss selv skader det uansett? 

TS, flott om du klarer å venne deg av litt etter litt, kunne ønske jeg turte å gjøre det samme! :)

Anonymkode: 40c90...2d8

Ts her.  
Herregud, jeg er akkurat som deg! Hahah.  Drar aldri på nærbutikken når det så vidt er folk heller.  Hadde vært veldig deilig og kunne dra ut av huset med bare litt concealer og brynpudder etc.   

Gjest Vena Cava
Skrevet

Det er en ting jeg MÅ ha når jeg går ut døra. Og det gjelder også besøk hos bestemor eller en tur til postkontoret. Øyenbrynene mine er jeg nødt til å fikse. Streker dem opp litt I ytterkant. Hvis jeg ikke gjør det ser det ut som jeg bare har halve øyenbryn fordi det er lengre avstand mellom hårstråene  der og lengre mot midten. 

Men utenom det kan jeg fint gå uten maskara osv. Bruker generelt lite øyesminke. Mest fordi jeg føler jeg ikke får det til noe fint, jeg har vanskelig øyne å legge sminke på. Og øyevippene mine er ikke så lsnge så det ender med at mascaraen alltid klumper seg når jeg prøver å sminke dem lengre. Så da blir det at jeg går uten:)

Bruker isteden leppestift hvis jeg skal se litt orntlig ut eller om jeg skal på kafé eller ut å spise. 

Men det er nok en vanesak det der. Var ikke like avslappet før. Kanskje alderen har noe å si også.  Man blir ofte mindre og mindre selvkritikk med årene :)

Skrevet

Jeg gikk over til å bare bruke eyeliner og brynsminke. Ingen lå merke til at det var noe mindre. Tror det er rett det folk sier her at du legger større merke til endringer selv enn det andre gjør. Kjæresten min sier at jeg er penest med ett lag mascara eller eyeliner, fordi jeg ser trøtt ut uten. Det var kanskje litt overgang, men herlighet så befriende det var å slippe å bruke den ekstra tiden av morningen på å sminke meg. Etter hvert blir man vandt til å se seg selv i speilet med mindre sminke og man føler seg like fin som tidligere. 

Da jeg møtte en veninne for noen uker siden sa hun at det var så rart å gå med eyeliner igjen for hun hadde ikke gjort det siden i fjor sommer. Jeg hadde ikke lagt merke til at hun sluttet og jeg merket heller ikke at hun hadde på seg når vi møttes. 

Jeg hadde en utrolig pen kollega på gamle jobben som ikke brukte sminke. Da hun tok på seg sminke en dag ble jeg ganske overasket fordi jeg aldri hadde tenkt over at hun ikke brukte sminke i hverdagen. Jeg tror mange jenter er fin uten sminke, men at vi er så avhengig av det og når vi tar det av oss føler vi oss nakne.  

Anonymkode: 3b2dc...e11

• Liker 1

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...