AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 Jeg ser aldri mange kunder der. Jeg prøver på meg, og går igjen for å tenke på det. Jeg prøvde en kåpe i dag, jeg bare ELSKET! Perfekt farge, form og detaljer. Men....den kostet 18.000! Jeg har råd...dersom jeg tar meg råd. Men jeg er redd for følelsen etter å ha kjøpt den, jeg ville muligens hatt angst, og blitt litt lei meg når jeg så på konotoen min hvem kjøper et plagg til slike summer? For ikke å nevne veskene til 20.000 som var så in for litt siden. Anonymkode: 18801...6c7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #2 Skrevet 25. februar 2016 11 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser aldri mange kunder der. Jeg prøver på meg, og går igjen for å tenke på det. Jeg prøvde en kåpe i dag, jeg bare ELSKET! Perfekt farge, form og detaljer. Men....den kostet 18.000! Jeg har råd...dersom jeg tar meg råd. Men jeg er redd for følelsen etter å ha kjøpt den, jeg ville muligens hatt angst, og blitt litt lei meg når jeg så på konotoen min hvem kjøper et plagg til slike summer? For ikke å nevne veskene til 20.000 som var så in for litt siden. Anonymkode: 18801...6c7 Legefruer, finansfruer osv har råd til slikt. Gift deg oppover. Anonymkode: c0453...850 7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #3 Skrevet 25. februar 2016 Folk som er fanatisk om må måtte ha det nyeste beste og som mener de er bedre enn andre fordi de har den dyreste kåpen, nyeste iphonen og raskeste bilen. Anonymkode: e164b...1d8 2
Gjest hockeyfrue Skrevet 25. februar 2016 #4 Skrevet 25. februar 2016 Jeg har faktisk tenkt på det samme selv. Spesielt her i Norge er det litt overraskende at slike butikker går rundt, i f.eks London er det litt mer forståelig. Det er aldri masse folk i butikkene, og jeg ser sjelden folk som handler for mer enn 15.000. Jeg har ikke noe problem med å bruke så mye penger på klær og vesker, men har skjønt at jeg er ganske alene om det, spesielt her på KG. Etter å ha vært fast kunde på Høyer Egertorget i en årrekke er det jo likevel ganske tydelig at det går ganske bra i den bransjen. De tar stadig inn nye, eksklusive merker, tar seg råd til å renovere hele butikken osv. Så på en eller annen måte går det jo rundt, men som deg skjønner jeg ikke helt hvordan
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #5 Skrevet 25. februar 2016 19 timer siden, AnonymBruker skrev: Jeg ser aldri mange kunder der. Jeg prøver på meg, og går igjen for å tenke på det. Jeg prøvde en kåpe i dag, jeg bare ELSKET! Perfekt farge, form og detaljer. Men....den kostet 18.000! Jeg har råd...dersom jeg tar meg råd. Men jeg er redd for følelsen etter å ha kjøpt den, jeg ville muligens hatt angst, og blitt litt lei meg når jeg så på konotoen min hvem kjøper et plagg til slike summer? For ikke å nevne veskene til 20.000 som var så in for litt siden. Anonymkode: 18801...6c7 8 timer siden, hockeyfrue skrev: Jeg har faktisk tenkt på det samme selv. Spesielt her i Norge er det litt overraskende at slike butikker går rundt, i f.eks London er det litt mer forståelig. Det er aldri masse folk i butikkene, og jeg ser sjelden folk som handler for mer enn 15.000. Jeg har ikke noe problem med å bruke så mye penger på klær og vesker, men har skjønt at jeg er ganske alene om det, spesielt her på KG. Etter å ha vært fast kunde på Høyer Egertorget i en årrekke er det jo likevel ganske tydelig at det går ganske bra i den bransjen. De tar stadig inn nye, eksklusive merker, tar seg råd til å renovere hele butikken osv. Så på en eller annen måte går det jo rundt, men som deg skjønner jeg ikke helt hvordan Hvor mye tjener dere som kunne ha tatt dere råd til slikt? Anonymkode: fb492...21d 2
Gjest hockeyfrue Skrevet 25. februar 2016 #6 Skrevet 25. februar 2016 55 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye tjener dere som kunne ha tatt dere råd til slikt? Anonymkode: fb492...21d Er student, så har ikke så høy inntekt, men har en god del i formue.
Gjest O.G. Skrevet 25. februar 2016 #7 Skrevet 25. februar 2016 Jeg ser folk som jeg vet ikke har ei lønn kjøpe adskillig dyre klær og vesker, jeg tipper mange av dem har forbruksgjeld for å ha den livsstilen og fasaden.
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #8 Skrevet 25. februar 2016 9 timer siden, hockeyfrue skrev: Jeg har faktisk tenkt på det samme selv. Spesielt her i Norge er det litt overraskende at slike butikker går rundt, i f.eks London er det litt mer forståelig. Det er aldri masse folk i butikkene, og jeg ser sjelden folk som handler for mer enn 15.000. Jeg har ikke noe problem med å bruke så mye penger på klær og vesker, men har skjønt at jeg er ganske alene om det, spesielt her på KG. Etter å ha vært fast kunde på Høyer Egertorget i en årrekke er det jo likevel ganske tydelig at det går ganske bra i den bransjen. De tar stadig inn nye, eksklusive merker, tar seg råd til å renovere hele butikken osv. Så på en eller annen måte går det jo rundt, men som deg skjønner jeg ikke helt hvordan Men 15 000 sier ganske lite, er det typ pr. måned? Eller kjøper du en dyr kåpe f.eks. bare når du trenger en ny kåpe? Jeg blir så nysgjerrig på sånne dyre vaner Anonymkode: 5bce5...a95
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #9 Skrevet 25. februar 2016 Jeg tror forøvrig aldri jeg hadde våget å bruke en kåpe til 18 000 kroner. Kanskje i bryllup eller noe, men aldri til og fra skolen, og til daglig ellers. Anonymkode: 5bce5...a95 3
Jolene Skrevet 25. februar 2016 #10 Skrevet 25. februar 2016 Tro gruppen som kjøper sånt er sammensatt. Noen har bare så god råd, andre sparer til enkelte ting. Selv drømmer jeg om en Dior-veske til over 20.000. Har jeg pengene? Nei, men for meg er det en belønning når jeg når målet mitt med å ha en inntekt som tillater meg å bruke sånne summer på ting jeg liker. Derfor foretrekker jeg Berlin. Ingen som ser rart på deg når du går inn i slike foretninger og KaDeWe er fantastisk! 1
Gjest hockeyfrue Skrevet 25. februar 2016 #11 Skrevet 25. februar 2016 14 minutter siden, AnonymBruker skrev: Men 15 000 sier ganske lite, er det typ pr. måned? Eller kjøper du en dyr kåpe f.eks. bare når du trenger en ny kåpe? Jeg blir så nysgjerrig på sånne dyre vaner Anonymkode: 5bce5...a95 15.000 var tatt litt ut av løse luften, det jeg mente var at det er veldig sjelden jeg ser folk handle for veldig høye summer. Jeg kjøper meg noe nytt når jeg finner noe jeg har lyst på, jeg kan bruke alt fra 0 til 50.000 kr på klær på en måned (det er veldig sjeldent jeg bruker 50.000 på en måned altså, bare så det er sagt).
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #12 Skrevet 25. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Hvor mye tjener dere som kunne ha tatt dere råd til slikt? Anonymkode: fb492...21d Vi tjener ca 1,8mill totalt og har en del formue. Vi er i et miljø hvor pengene sitter løst og dyr shopping, mat og reiser er vanlig. Anonymkode: 5b0e8...de9
isbjørnungen Skrevet 25. februar 2016 #13 Skrevet 25. februar 2016 Jeg kjøper dyre ting! Men ikke så dyre, og kun når de er på 70% avslag 4
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #14 Skrevet 25. februar 2016 Ts her. Jeg har utbetalt 20.000 i mnd. Har en jobb som gir meg rabatter og enkelte ting gratis. Kjøper sjeldent mat ute. Spiser kun når jeg er sulten. Ikke dyr mat. Og ikke spise meg stupmett.. Shopper nesten ikke, da det er slitsomt ;p Jeg er kresen så finner sjelden noe jeg virkelig liker. Shoppet litt på tilbud i fjor..en genser på Gina til 50 kr f.eks..trengte mer vinterklær. Har også hatt den samme Cubus parkan i snart 3 år. Kjøpte meg jeans til 2000 dette året da. En jeans med merket MET. Vurdere MK veske. Men må liksom tenke seg litt om her. Jeg KUNNE jo kjøpt kåpa til 18. Det handler jo bare om prioriteringer..men fy faen så fælt om jeg skulle få den stjålet eller noe lignende. Anonymkode: 18801...6c7
AnonymBruker Skrevet 25. februar 2016 #15 Skrevet 25. februar 2016 Ts her. Jeg har utbetalt 20.000 i mnd. Har en jobb som gir meg rabatter og enkelte ting gratis. Kjøper sjeldent mat ute. Spiser kun når jeg er sulten. Ikke dyr mat. Og ikke spise meg stupmett.. Shopper nesten ikke, da det er slitsomt ;p Jeg er kresen så finner sjelden noe jeg virkelig liker. Shoppet litt på tilbud i fjor..en genser på Gina til 50 kr f.eks..trengte mer vinterklær. Har også hatt den samme Cubus parkan i snart 3 år. Kjøpte meg jeans til 2000 dette året da. En jeans med merket MET. Vurdere MK veske. Men må liksom tenke seg litt om her. Jeg KUNNE jo kjøpt kåpa til 18. Det handler jo bare om prioriteringer..men fy faen så fælt om jeg skulle få den stjålet eller noe lignende. Anonymkode: 18801...6c7
mjauritz Skrevet 26. februar 2016 #16 Skrevet 26. februar 2016 (endret) Jeg kommer fra en ganske pengesterk familie, og jeg kjøpte meg hva jeg ville når jeg ville i min ungdomstid. Nå har jeg blitt voksen og står på egne økonomiske bein, altså uten hjelp fra mine foreldre og nå er ting helt annerledes. Men det dummeste jeg har gjort er vel disse kjente LV veskene... Så mange 1000 lapper på vesker som alle uansett tror jeg har kjøpt fake. Kan ikke bruke de lenger, for føler det ser harry ut.. (Veskene er dødsfine, men så mange har akkurat samme vesken bare i fake og da ser det ut som jeg sprader rundt i en fake også... ) Endret 26. februar 2016 av mjauritz
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #17 Skrevet 26. februar 2016 19 minutter siden, mjauritz skrev: Jeg kommer fra en ganske pengesterk familie, og jeg kjøpte meg hva jeg ville når jeg ville i min ungdomstid. Nå har jeg blitt voksen og står på egne økonomiske bein, altså uten hjelp fra mine foreldre og nå er ting helt annerledes. Men det dummeste jeg har gjort er vel disse kjente LV veskene... Så mange 1000 lapper på vesker som alle uansett tror jeg har kjøpt fake. Kan ikke bruke de lenger, for føler det ser harry ut.. (Veskene er dødsfine, men så mange har akkurat samme vesken bare i fake og da ser det ut som jeg sprader rundt i en fake også... ) Tenk sånn på det - mindre sannsynlighet for at den blir stjålet Anonymkode: 7c094...984 1
mjauritz Skrevet 26. februar 2016 #18 Skrevet 26. februar 2016 Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev: Tenk sånn på det - mindre sannsynlighet for at den blir stjålet Anonymkode: 7c094...984 Hehe ja! Ingenting er så dumt at det ikke er godt for noe! Sparer de til en skikkelig regnværsdag hvor jeg trenger pengene. Du kan jo få solgt de for ganske mye, så frem til da så ligger de bare i skapet og ruger. Designervesker er jo som en liten bufferkonto
AnonymBruker Skrevet 26. februar 2016 #19 Skrevet 26. februar 2016 22 minutter siden, mjauritz skrev: Jeg kommer fra en ganske pengesterk familie, og jeg kjøpte meg hva jeg ville når jeg ville i min ungdomstid. Nå har jeg blitt voksen og står på egne økonomiske bein, altså uten hjelp fra mine foreldre og nå er ting helt annerledes. Men det dummeste jeg har gjort er vel disse kjente LV veskene... Så mange 1000 lapper på vesker som alle uansett tror jeg har kjøpt fake. Kan ikke bruke de lenger, for føler det ser harry ut.. (Veskene er dødsfine, men så mange har akkurat samme vesken bare i fake og da ser det ut som jeg sprader rundt i en fake også... ) Selg de da, med fortjeneste. Problem solved. Anonymkode: 5b0e8...de9
Kamikatze Skrevet 26. februar 2016 #20 Skrevet 26. februar 2016 (endret) 18 timer siden, AnonymBruker skrev: Ts her. Jeg har utbetalt 20.000 i mnd. Har en jobb som gir meg rabatter og enkelte ting gratis. Kjøper sjeldent mat ute. Spiser kun når jeg er sulten. Ikke dyr mat. Og ikke spise meg stupmett.. Shopper nesten ikke, da det er slitsomt ;p Jeg er kresen så finner sjelden noe jeg virkelig liker. Shoppet litt på tilbud i fjor..en genser på Gina til 50 kr f.eks..trengte mer vinterklær. Har også hatt den samme Cubus parkan i snart 3 år. Kjøpte meg jeans til 2000 dette året da. En jeans med merket MET. Vurdere MK veske. Men må liksom tenke seg litt om her. Jeg KUNNE jo kjøpt kåpa til 18. Det handler jo bare om prioriteringer..men fy faen så fælt om jeg skulle få den stjålet eller noe lignende. Anonymkode: 18801...6c7 Så er det ganske enkelt: Er ei kåpe verd en måneds arbeid? Kjenn etter, time for time, kommende måned. Og hvilke kvalitet kan du oppnå for, la oss si halvparten av dette? Fasiten blir selvsagt ulik, alt etter hvem som stiller seg det spørsmålet. En butikk som selger kåper til 18000 behøver bare selge en eneste kåpe, der andre butikker som selger kåper til 1800 kroner må selge 10 stk. Litt grovt estimert. Derfor trenger ikke førstnevnte like stor kø og trengsel. Så får enhver selv vurdere om en får i tifold bedre kvalitet. Endret 26. februar 2016 av Kamikatze 1
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå