AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 Hei Kjøpte en økologisk (om det har noe å si) pakke med kyllingfilét forrrige uke. Dette var en 4-pack, åpna den samme dag og spiste to av fire. Nå er det gått ca 4 dager, og de to resterende stykkene har ligger i åpen pakke (men i brødpose) i kanskje 4-5 dager. Tror dere jeg kan spise det? Utløpsdato er om noen dager. Anonymkode: 5fc4d...4da
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #2 Skrevet 24. februar 2016 Null stress, den er jo innenfor utløpsdatoen? Hvorfor spør du egentlig? Anonymkode: 42ce1...a6e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #3 Skrevet 24. februar 2016 Jeg spør fordi jeg er usikker på om potensiell tilførsel av luft kan dyrke skadelige bakterier. Jeg er litt matsky, så slike ting er viktige for meg. Uansett takker jeg for svar! Anonymkode: 5fc4d...4da
Rosaboble15 Skrevet 24. februar 2016 #4 Skrevet 24. februar 2016 Lukt på dem. Lukter de vondt (gammel kylling lukter helt forferdelig), så burde du kaste dem. Lukte de normalt; spis! 2
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #5 Skrevet 24. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Jeg spør fordi jeg er usikker på om potensiell tilførsel av luft kan dyrke skadelige bakterier. Hvis du er såpass engstelig burde du fryse ned kjøttet neste gang. Anonymkode: 42ce1...a6e
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #6 Skrevet 24. februar 2016 3 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvis du er såpass engstelig burde du fryse ned kjøttet neste gang. Anonymkode: 42ce1...a6e Om du har såpass behov for å være spydig, burde du kanskje finne på annet å gjøre på en torsdagskveld.. Forresten er du tydeligvis noe uvitende også. Til TS: Vit at det er helt naturlig å spørre om dette, da utløpsdatoen fort kan bli en annen når pakken er åpen. Når det kommer til kylling, er det sant som @Rosaboble15 sier. Temperatur og lufttilførsel på produktet kan avgjøre en del, men gjerne brukt luktesansene før du lager middag. Man kjenner som oftest på lukt dersom kylling er 'dårlig'. Lykke til! Anonymkode: b9a5e...8d7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #7 Skrevet 24. februar 2016 Rettelse forrige innlegg: onsdagskveld Syns uansett den det gjelder kan finne på noe annet å gjøre. Spydigheter hjelper ingen, ikke deg som kommenterte engang. Anonymkode: b9a5e...8d7
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #8 Skrevet 24. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Om du har såpass behov for å være spydig, burde du kanskje finne på annet å gjøre på en torsdagskveld.. Forresten er du tydeligvis noe uvitende også. Neida, jeg jobber med mat, kanskje derfor jeg ikke er hysterisk. Anonymkode: 42ce1...a6e
Fjaselina Skrevet 24. februar 2016 #9 Skrevet 24. februar 2016 Kylling er skumle greier. Men lukt avslører problem, så om det luktar ok, er det sikkert ok.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå