Gå til innhold

Vielse i utlandet


Gjest anonym

Anbefalte innlegg

Gjest Anonymous

Jeg har lest en del om Roma, og synes det virker veldig romantisk der. Dessuten blir jo navnet "Roma" til "Amor" bakvent, det bare MÅ bli romantikk!

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Gjest Anonymous

Jeg har også kikket litt på Roma, og får mer og mer lyst til å gifte meg der....

Når dere Roma-bruder kommer hjem, hadde det vært kjempefint om dere kunne ha skrevet litt om tips og erfaringer (hotell, frisør, blomsterbutikk, fotograf o.s.v)fra Roma.

Jeg kommer til å forsøke å finne en enkel brudekjole å gifte meg i. Jeg har litt lyst til å sette opp håret (tiara eller slør)på selve bryllupsdagen. Jeg kommer også til å bruke den kjolen på vennefesten, men da med f.eks blomster i håret.

Johanna

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Jeg tror ikke jeg kommer til å bruke brudekjolen på vennefesten vi skal ha når vi kommer hjem. Men det kommer litt ann på hvilken type kjole jeg velger. Faller valget på en enkel hvit kjole, sa kanskje.

Hva har dere andre tenkt å gjøre med mat og drikke på vennefesten? Har tenkt litt på om vi skal ha nattmat.. Men hva er "vanlig" å servere da?

Stine

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei!!

Vi skal gifte oss på den norske sjømannskirka på Mallorca i juni.Vi drar ned dit med begge barna våres.Vi skal være der i 2 uker så da får vi samtidig bryllupsferie.

.Vi ønsket å gifte oss men samtidlig enkelt, så vi fant ut at dette var i blinken for oss.

Så vi skal ikke ha noen form for selskap når vi kommer hjem.Bare spandere en bedre middag på forloverene våres.

Jeg må vel snart begynne å tenke på kjole.Har tenkt på en lys/hvit sommerkjole/finere selskapskjole. Men har et stort problem. Elsker korte kjoler ved kneet. Og passer det til et bryllup?? Hva slags sko skal en ha?? Strøpebukser i varmen??? Blomster?? Skal bestille blomster gjnnom kirka der nede. Fotografering også.

Det er litt å tenke på selv om en gjør det enkelt!!!

_________________

*Ambrosia* kvinneguiden.no/forum/smil/vinke(/img)1212[ Dette Innlegg er endret av: ambrosia den 2002-03-14 22:28 ]

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Du kan vel godt ha en kort kjole ved denne andledningen? Jeg kan i alle fall se det helt for meg. Særlig fordi du gifter deg i syden.

Min kjole er lang, men uten slep. Syntes det ble litt for mye av det gode, særlig fordi vielsen er utendørs, da blir det for mye styr med slep. Ellers er den helt enkel, noe jeg synes passer til anledningen når en gifter seg litt mindre i utlandet. Passer ikke helt med stor kjole da, nei.

Lykke til!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Hei igjen alle gifteklare!

Jeg har akkurat vært i kontakt med ambassaden i Roma, og de ordner faktisk med fotograf!!! Jeg så for meg det som et stort problem...men nei da...

Fotografen tar bilder under selve vielsen og bringer oss til et par romantiske steder og tar flere bilder. Ettepå får vi visst med oss filmene hjem, og for alt dette betaler vi kun kr. 1000,- (!) UTROLIG!!!

Ellers tenkte vi å finne frisør, blomsterforretning og restaurant når vi er der. Vi kommer ned på en søndag og gifter oss på en torsdag, så da har vi litt god tid.

Til slutt vil jeg spørre totr: HVORFOR passer det seg ikke med stor hvit brudekjole i utlandet???? Jeg har funnet drømmekjolen min, og det er en stor, hvit, fin, enkel og lekker sak som jeg skal bære både i Roma og på festen hjemme i Norge.

Gleder oss!!!!

HIlsen Tuttifrutti

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Til Tuttifrutti:

Jeg synes at kjoler med for mye slep og stash kanskje blir litt upraktisk, i alle fall i mitt bryllup. Hvis man har tenkt å være litt ute, kanskje bevege seg litt, så kan kjolen bli veldig stusslig og skitten, men det er helt sikkert individuelt. Ble derfor innmari nysgjerrig på hvordan dere har

tenkt å gjennomføre dagen deres?

Det var IKKE ment som en fornærmelse for noen!12

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Anonymous

Poenget mitt er at det hverken er sjømannskirke eller ambassade i Ålborg, der vi skal ha denne langweekenden. Har søkt og søkt men finner kun informasjon om vielser som har foregått enten i sjømannskirke/ambassade. Kan man gifte seg i utlandet i en lokal kirke/byfogd???

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 1 år senere...
Gjest søta

Jeg har også tenkt på det med brudekjole om man skal gifte seg i utlandet. Har egentlig alltid drømt om et stort kirkebryllup med en flott kjole, men nå som flere av våre venner har giftet/ skal gifte seg, ser man hvor mye arbeid det er, og hvor dyrt det er...

Vi har derfor snakket om å gifte oss i utlandet, og ta det som en bryllupsreise også! Vi har også lyst til å ha en vennefest når vi kommer hjem...

Men jeg vil fortsatt ha en brudekjole på meg! Hvis man skal leie, kan man da leie brudekjole i orge, å ta den med seg? Eller er det brukelig å skaffe seg kjole der man skal gifte seg??

Noen som vet hva man bruker å gjøre med det??

Lenke til kommentar
Del på andre sider

  • 3 uker senere...
Gjest Pulsatilla

I noen land kan man gifte seg i den lokale kirken eller tinghuset. Men mange land tror jeg krever at minst en av partene bor i landet? Vi skal gifte oss i Skottland, for skotske myndigheter. (På et slott! :D ) Der kreves det ikke at noen av partene bor i Skottland. Imidlertid må vi få oversendt en ekteskapsattest fra norske myndigheter, som bevitner at vi har lov til å gifte oss her vi kommer fra.

Pulsatilla

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest Pulsatilla
Hvis man skal leie, kan man da leie brudekjole i orge, å ta den med seg? Eller er det brukelig å skaffe seg kjole der man skal gifte seg??

... jeg har vært å prøvd kjole, og man kan leie i Norge og ta den med - men størrelsen på kofferten din setter jo en begrensning, da...:wink: For meg virker det litt vrient med kjole der man skal gifte seg, hvis ikke man reiser dit på forhånd, og finner kjole da - den skal jo ofte tilpasses litt også...

Lenke til kommentar
Del på andre sider

... jeg har vært å prøvd kjole, og man kan leie i Norge og ta den med - men størrelsen på kofferten din setter jo en begrensning, da...:wink: For meg virker det litt vrient med kjole der man skal gifte seg, hvis ikke man reiser dit på forhånd, og finner kjole da - den skal jo ofte tilpasses litt også...

Jeg kjøpte kjole i USA og det var ikke noe problem å få den med seg på reisen hjem. Alle jeg møtte på forstod godt hva det var (hadde hvit og lang dresspose som det sto "wedding gown" på). Litt klønete å måtte bære på kjolen på Newark og Schipool, men ikke noe som helst problem.

PS: Heng en t-skjorte rundt kjolen, ellers kan den sees gjennom posen og snakk med flyvertinnene - de har ekstra store garderobeskap du kan få låne.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Gjest v.v.v.
Vi kunne gjerne ha giftet oss i Norge vi med et helt tradisjonelt familibryllup, men det går ikke i vår familie......

Det er nok MANGE grunner til å velge utlandet.......

Vet ikke konkret hva det er i DIN familie som gjør det vanskelig å holde et bryllup i Norge, men jeg tror jeg kan sette meg litt inn i din situasjon. Jeg har nemlig også denne problemstillingen. Vi planla også å gifte oss i utlandet, nærmere bestemt ambassaden i Malaysia, kombinert med en superromantisk bryllupsreise. Vi kom allikevel frem til at det var flere vi ville dele denne dagen med, men vi skal ikke gifte oss i Norge. Vi har familie i Danmark og gifter oss på et slott i Danmark. Det som er genialt er at vi har fått en komplett pris med alt inklusiv. Nå har jeg faktisk undersøkt pris på det å gifte seg i Norge, Malaysia & Danmark. Og det er overraskende hvor mye du får for pengene i utlandet i forhold til Norge ( med mindre du holder bryllupet hjemme i stua, uten alkohol)

Vårt valg gir oss litt av begge deler. Vi får et bryllup med venner og familie i et annet land, som gjør at ingen i familien blir innblandet i noe som helst. De skal bare møte opp. Og så blir det en deilig ferie for oss, vekk fra alt mas. ( Vi drar nedover en uke i forveien for å velge ut blomster, duker, prøvetime frisør etc.).

Min erfaring med servicen i Danmark; SUPERB!!!

Uansett, så håper jeg du får et kjempeflott bryllup. Å gifte seg i utlandet hvis man sliter med problemer innad i familien er nok ingen dum ide.

Lykke til Johanna :kgsmil:

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Start en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
×
×
  • Opprett ny...