AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 Vi skulle liksom ikke bruke så mye penger på bryllupet, ønsket at det skulle være lite og intimt, men av ulike grunner har vi invitert en del gjester (mye grunnet foreldrene våre sine ønsker). Man kan selvfølgelig diskutere hvor smart dette var i ettertid, men det får så være. Greia er at min svigermor etter eget ønske har vært utrolig delaktig i utformelse av gjesteliste, invitasjoner etc. Før vi sendte ut save the date sa hun at hun skulle bidra, med minimum 15.000, og det utgjør jo en liten pott. Dette har hun nevnt til både meg og min samboer, men i dag sa hun til ham at hun ikke ville bidra likevel, har visst ikke økonomisk mulighet. Likevel skal hun på fire ferier i år, alt planlagt etter hun sa dette til oss. Mine foreldre skal bidra med langt mer, og både jeg og dem har forsåvidt mulighet til å dekke svigermors andel, men jeg synes det er dårlig, når hun har sagt at hun skal bidra, og dermed påvirket ulike valg. Nå er jeg bare skuffet, og det er samboeren min også. Men hva kan man gjøre, egentlig? Samboer er konfliktsky, og vil ikke fortelle hvor teit han synes det er, og den kampen orker jeg ikke å ta. For all del - nå vil jeg ikke ha støtte lenger, men kunne gjerne tenkt å gi uttrykk for hva jeg synes om dette. Anonymkode: 8a16a...dc5 8
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #2 Skrevet 24. februar 2016 Bryllup betaler man selvi våre dager. Er man avhengig av hjelp fra foreldre er man ikke moden nok til å gifte seg. Anonymkode: a7c62...c99 33
Gjest O.G. Skrevet 24. februar 2016 #3 Skrevet 24. februar 2016 Hvorfor sponser foreldrene deres bryllupet overhodet, er mitt spørsmål.
Mayoo Skrevet 24. februar 2016 #4 Skrevet 24. februar 2016 Du kan ikke gjøre noe med det. Hun har ombestemt seg. 1
Pås Skrevet 24. februar 2016 #5 Skrevet 24. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bryllup betaler man selvi våre dager. Er man avhengig av hjelp fra foreldre er man ikke moden nok til å gifte seg. Anonymkode: a7c62...c99 Det er jo faktisk noen foreldre som ønsker å bidra til bryllupet da.... Hilsen maaange kroner fattigere etter sommerens event, uten at noen har bedt oss om der! 😂 40
Populært innlegg AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 Populært innlegg #6 Skrevet 24. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Bryllup betaler man selvi våre dager. Er man avhengig av hjelp fra foreldre er man ikke moden nok til å gifte seg. Anonymkode: a7c62...c99 Hvis du leser tråden ser du at dette var utgangspunktet, før de ville ha langt flere gjester enn vi ønsket. Og vi kan fint betale selv, men vi hadde overhodet ikke invitert så mange fra hennes side, om ikke hun dikterte og sa at 'Det skulle hun dekke.' Anonymkode: 8a16a...dc5 67
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #7 Skrevet 24. februar 2016 1 minutt siden, O.G. skrev: Hvorfor sponser foreldrene deres bryllupet overhodet, er mitt spørsmål. Fordi de ikke ønsket at det skulle være lite og intimt, og hadde sterke tanker om hvem som skulle inviteres. Anonymkode: 8a16a...dc5 25
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #8 Skrevet 24. februar 2016 2 minutter siden, IglePigle skrev: Du kan ikke gjøre noe med det. Hun har ombestemt seg. Selvfølgelig har hun det, og det er greit, men jeg synes hun bør få høre det av min samboer. Anonymkode: 8a16a...dc5 5
Gjest Miss Selfridge Skrevet 24. februar 2016 #9 Skrevet 24. februar 2016 Det er lov å være skuffet, men det er jo ikke noe å gjøre med. Hun har lov å omstemme seg.
Gjest O.G. Skrevet 24. februar 2016 #10 Skrevet 24. februar 2016 1 minutt siden, AnonymBruker skrev: Fordi de ikke ønsket at det skulle være lite og intimt, og hadde sterke tanker om hvem som skulle inviteres. Anonymkode: 8a16a...dc5 Vel, men det er jo ikke noe svar på hvorfor dere tok imot penger til større bryllup når dere ville ha et lite og intimt bryllup...
Havbris Skrevet 24. februar 2016 #11 Skrevet 24. februar 2016 Hun har ombestemt seg og det kan du ikke gjøre noe med. At hun har planlagt fire ferier etter at hun ombestemte seg har du vel strengt tatt ikke noe med. Du skriver at du har behov for å gi uttrykk for hva du mener om det at hun ombestemte seg. Er du sikker på at det er klokt? Og hva vil du med det? 4
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #12 Skrevet 24. februar 2016 Et øyeblikk siden, Miss Selfridge skrev: Det er lov å være skuffet, men det er jo ikke noe å gjøre med. Hun har lov å omstemme seg. Ja, lite å gjøre med det, men som jeg sa til samboeren, han kan i det minste fortelle at vi ikke hadde invitert så mange om vi ikke hadde blitt fortalt at 'hun skulle dekke dette.' Anonymkode: 8a16a...dc5 4
Gjest Blomsterert Skrevet 24. februar 2016 #13 Skrevet 24. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Vi skulle liksom ikke bruke så mye penger på bryllupet, ønsket at det skulle være lite og intimt, men av ulike grunner har vi invitert en del gjester (mye grunnet foreldrene våre sine ønsker). Man kan selvfølgelig diskutere hvor smart dette var i ettertid, men det får så være. Greia er at min svigermor etter eget ønske har vært utrolig delaktig i utformelse av gjesteliste, invitasjoner etc. Før vi sendte ut save the date sa hun at hun skulle bidra, med minimum 15.000, og det utgjør jo en liten pott. Dette har hun nevnt til både meg og min samboer, men i dag sa hun til ham at hun ikke ville bidra likevel, har visst ikke økonomisk mulighet. Likevel skal hun på fire ferier i år, alt planlagt etter hun sa dette til oss. Mine foreldre skal bidra med langt mer, og både jeg og dem har forsåvidt mulighet til å dekke svigermors andel, men jeg synes det er dårlig, når hun har sagt at hun skal bidra, og dermed påvirket ulike valg. Nå er jeg bare skuffet, og det er samboeren min også. Men hva kan man gjøre, egentlig? Samboer er konfliktsky, og vil ikke fortelle hvor teit han synes det er, og den kampen orker jeg ikke å ta. For all del - nå vil jeg ikke ha støtte lenger, men kunne gjerne tenkt å gi uttrykk for hva jeg synes om dette. Anonymkode: 8a16a...dc5 Det er alltid dårlig å bryte løfter og avtaler. Men dere får nå ikke gjort noe med det da.
super-s Skrevet 24. februar 2016 #14 Skrevet 24. februar 2016 5 minutter siden, O.G. skrev: Hvorfor sponser foreldrene deres bryllupet overhodet, er mitt spørsmål. For en gangs skyld er jeg faktisk enig med deg i en bryllupsdebatt. 1
Gjest O.G. Skrevet 24. februar 2016 #15 Skrevet 24. februar 2016 Et øyeblikk siden, super-s skrev: For en gangs skyld er jeg faktisk enig med deg i en bryllupsdebatt. :stolt:
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #16 Skrevet 24. februar 2016 Et øyeblikk siden, Havbris skrev: Hun har ombestemt seg og det kan du ikke gjøre noe med. At hun har planlagt fire ferier etter at hun ombestemte seg har du vel strengt tatt ikke noe med. Du skriver at du har behov for å gi uttrykk for hva du mener om det at hun ombestemte seg. Er du sikker på at det er klokt? Og hva vil du med det? Enkelt og greit synes jeg det er tåpelig å tvinge gjennom mange gjester, som hun selv bedyret å skulle betale for, for deretter å ombestemme seg. Hun har bevisst lagt føringer på svært mye, og da mener jeg at hun kan holde seg til det hun mener. Grunnen til jeg nevner feriene, er jo fordi dama ikke har dårlig råd, hun velger bare å prioritere seg selv, nå som hun har fått det som hun ønsket. Jeg er vel i bunn og grunn skuffet over henne. Som skrevet i HI, om noen skal si noe, bør det være min samboer. Anonymkode: 8a16a...dc5 29
Populært innlegg Kattugla Skrevet 24. februar 2016 Populært innlegg #17 Skrevet 24. februar 2016 At man kan betale selv i våre dager er en ting, at svigermor som har vært med på å bestemme gjestelisten i kraft av sin "økonomiske deltagelse" plutselig skal trekke sitt bidrag, er bare veldig ufint etter min mening. Skjønner godt at ts og den kommende ektemannen er skuffet. 86
Hvalen Skrevet 24. februar 2016 #18 Skrevet 24. februar 2016 Du burde være takknemlig for at foreldrene dine vil bidra, og slutte å furte over at svigermor har ombestemt seg. Du trodde vel ikke at dere skulle få et nesten-gratis-bryllup?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #19 Skrevet 24. februar 2016 2 minutter siden, super-s skrev: For en gangs skyld er jeg faktisk enig med deg i en bryllupsdebatt. I utgangspunktet enig, men hvis de vil ha synspunkter på alt, og omtrent diskuterer seg til å betale/bestemme, så er jeg ikke enig. Siden vi begge er de første som gifter osd i vår familie, ønsket vi å la foreldrene våre bidra slik de ønsket, fordi de ga uttrykk for at det var viktig for dem. Og av alle jeg kjenner, har alle fått mer eller mindre økonomisk hjelp, så det er nok ganske vanlig. Anonymkode: 8a16a...dc5 10
Mayoo Skrevet 24. februar 2016 #20 Skrevet 24. februar 2016 6 minutter siden, AnonymBruker skrev: Selvfølgelig har hun det, og det er greit, men jeg synes hun bør få høre det av min samboer. Anonymkode: 8a16a...dc5 Hva godt kommer det ut av det da?
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå