Gå til innhold

Pingvinreisen

Anbefalte innlegg

Skrevet (endret)

Når jeg var veldig ung, hadde jeg en sommerjobb jeg likte godt. Jeg transporterte gods og også dyr til ulike destinasjoner i Norge. På den tiden(ca 10-12 år siden, veldig lenge siden..) klagde vi ikke over veien, men nøt friheten og naturen på veier bygd av tyskere uten miner.

En gang var jeg på vei til Bergen med pingviner. De skulle til Akvariet i den tidligere så flotte vestlandshovedstaden. Men jeg fikk motortrøbbel og var nødt til å vente på hjelp.

Jeg stod og ventet der og spilte fotball med småstein. (Hadde faktisk laget et mål med stenger av større stein, nett bak med pinner og et eple som keeper.)

Plutselig kom det en kar i en lastebil som stoppet. Han kunne ikke hjelpe meg med motoren, men han sa han kunne ta med pingvinene til Akvariet i Bergen for meg, siden han skulle de uansett. Jeg takket han eller ham og vi flyttet alt over i hans kjøretøy.

Det drøyde en stund, men til slutt fikk jeg fart i motoren og jeg dro også til Bergen. Jeg hadde jo ikke noe å levere så jeg ville bare sjekke at alt var ok. Jeg parkerte og gikk en litt lenger runde siden det var sol (i Bergen.) Fin by.

Plutselig møtte jeg mannen som hadde tatt med pingvinene til Akvariet og de gikk alle bak han midt i sentrum! Jeg spurte:

- Jeg ba deg om å levere de til Akvariet! (Litt sint over overrasket, var jeg)

- Jo, hei. Der har vi vært og nå skal vi kose oss med å ta Fløybanen, sa han.

What? Hæ?

Dette har jeg grublet på i mange år. Så, sånn var det.

Endret av Lanista1984
"Jeg stod og ventet" Og/å-feil. Beklager.
Videoannonse
Annonse
Skrevet (endret)

Dette var et ekstremt viktig prosjekt hvor jeg gjorde om en kort vits til en lengre fortelling.

Jeg vil fortelle mine overordnede om resultatet. Dette var altså en blindvei. Mulig jeg gir det ett forsøk til. Etter å ha klappet en øgle en liten stund, tror jeg at jeg legger meg og viser den grønne veien ut.

Natta!

Endret av Lanista1984
Glemte: Natta!

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...