Gjest BIG ONE Skrevet 17. oktober 2004 #1 Del Skrevet 17. oktober 2004 :oops: :oops: Er en rund dame på 34 år, sliter med overflødig underhud etter to barnefødsler. Har en martch vekt på 110 kg, som jeg har mål om å komme under 3 sifret. Saken er det at far til minstebarnet vil ta fra meg omsorgsretten til begge barna, fordi han mener at når jeg er fet, vil mine barn bli det og. Hva mener dere medsøstre i det langstrakte land?? Har han rett i at jeg vil påføre mine barn byrden av å være overvektig????? :veldigsur: :veldigsur: Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjest1 Skrevet 17. oktober 2004 #2 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hei! Om han kun har det med vekta og "bruke mot deg" så kan du slappe av. Men du kan jo kontakte noe profesjonnele og høre hva de vil si om saken. (f.eks fastlegen din) Lykke til med vekt-kampen! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Arkana Skrevet 17. oktober 2004 #3 Del Skrevet 17. oktober 2004 Selv om barn av overvektige har større sjanse for å selv bli overvektige, er ikke dette noen som helst grunn til å ta fra noen omsorgsretten. Du kan ta det helt med ro. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Genevieve Skrevet 17. oktober 2004 #4 Del Skrevet 17. oktober 2004 Hvis du veier 110 kg. må du slite med mer enn bare overflødig hud. Når det gjelder om overvekt er arvelig så stemmer det i enkelte tilfeller mens i andre tilfeller stemmer det ikke i det hele tatt. Men at dette skal være grunn nok til å frata noen omsorgsretten er bare tull. Av hensyn til din egen helse og dine barn så bør du helt klart slanke deg. Når det gjelder overflødig hud så kan dette fjernes kirurgisk men da må du først ha gått ned i vekt. Ingen kirurg som driver skikkelig praksis vil finne på å operere deg nå. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Thomasine Skrevet 17. oktober 2004 #5 Del Skrevet 17. oktober 2004 Han har ingen sak!! Men allikevel vil du få det bedre og lettere om du klarte å miste noen kilo. :-) Med 2-3 barn å løpe etter og berdive aktiviteter med kan det hende du ville hatt mere overskudd da. Da jeg gikk ned 15 kg etter siste fødsel hjalp det MYE på både humør og aktiviteter her hjemme!! Han har ingenting han skulle sagt, men for deg selv og dine barn prøv å miste noen kilo!! Lykke til!! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Kittykat Skrevet 17. oktober 2004 #6 Del Skrevet 17. oktober 2004 Saken er det at far til minstebarnet vil ta fra meg omsorgsretten til begge barna, fordi han mener at når jeg er fet, vil mine barn bli det og. Har han rett i at jeg vil påføre mine barn byrden av å være overvektig????? :veldigsur: :veldigsur: Han kan ikke klandre deg hvis barna blir overvektig med mindre du forer dem med junkfood og brus til hvert eneste måltid. Men det antar jeg at du ikke gjør. Men han kan ikke frata deg omsorgsretten pga at du er overvektig. Jeg er selv overvektig og sliter, men det er ikke ensbetydende med at mine barn vil også bli overvektig. Det er bare bull.... Datteren vår er kresen på mat, mens sønnene våre ikke er så kresne. Men de spiser vanlig normal mat. Jeg tror nok at pappaen her må dra lenger ut på landet med det der. Og istedet for å rakke ned på deg, så burde han støtte deg og være til hjelp hvis og når du skal slanke deg. For sånne kommentarer hjelper ikke akkurat på selvtilliten. Men som en sa, ta kontakt med profesjonelle og hør hva de sier. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest MrsL Skrevet 17. oktober 2004 #7 Del Skrevet 17. oktober 2004 Han har ingen sak, hvis dette er det eneste argumentet. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest gjesten Skrevet 17. oktober 2004 #8 Del Skrevet 17. oktober 2004 Jøss.. syns det er verre omsorgssvikt at mor eller far røyker jeg da... Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjest Skrevet 17. oktober 2004 #9 Del Skrevet 17. oktober 2004 Herregud, har han klart å si noe sånt??? Han fortjener deg ikke. Omsorgssaker går nok litt sypere enn vekten til foreldrene, så det tror jeg du kan ta helt med ro. Alle barn bør spise sunt, uavhengig om de har anlegg for å legge på seg eller ikke. Ta livet med ro og gå ned om du kan - det er jo selvsagt bedre for deg å ta av litt, med tanke på helsen og slikt. Selv sliter jeg andre veien, jeg går ikke opp, men nåde den mannen som truer med å ta fra meg mine eventuelle barn fordi de kan få anoreksia! Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
:-) anna Skrevet 17. oktober 2004 #10 Del Skrevet 17. oktober 2004 Om du selv opplever vekten din som et problem er det en ting. Men det har ingenting med din omsorgsevne å gjøre... Og om han ikke har annet å bruke mot deg kommer de bare til å le av han. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Varja Skrevet 18. oktober 2004 #11 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg tror nok at pappaen her må dra lenger ut på landet med det der. Og istedet for å rakke ned på deg, så burde han støtte deg og være til hjelp hvis og når du skal slanke deg. For sånne kommentarer hjelper ikke akkurat på selvtilliten. Enig med dette. Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Gjest Gjesta Skrevet 18. oktober 2004 #12 Del Skrevet 18. oktober 2004 Jeg blir sjokkert når jeg leser sånt - skal du være en dårlig mor og risikere å miste foreldreretten til et av barna dine fordi du er overvektig??? Hvilken syk, syk mann er det som prøver å bruke sånt mot deg? Hovedsaken er at barna får omsorg, fornuftig oppdragelse, godt kosthold og trygge omgivelser! Jeg blir så oppgitt...tror denne mannen at det er verdens undergang å være overvektig? Hvilket syn på mennesket er det egentlig han har? Det er ikke bra for helsa å ha mange kilo for mye, men det får da være grenser til å overdramatisere! K Lenke til kommentar Del på andre sider Flere delingsvalg…
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Start en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå