AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 Jeg har sett meg ut de billigste jeg kan få. Men når jeg trykker "gå videre" så får jeg opp at du må betale for å ha med bagasje. Ved p kjøpe en litt dyrere billett kan du ha med bagasje på 8 kg. Noen som vet hvor mye tillegg det er om du betaler for bagasje? Og hva er colli? Anonymkode: ebad3...25c
stan Skrevet 24. februar 2016 #2 Skrevet 24. februar 2016 Det er forskjell på flyselskapene. Noen tar ekstra betalt for bagasje, Norwegian er eksempel på et slikt selskap. Med kolli menes antall kofferter.
Gjest Linaria Skrevet 25. februar 2016 #3 Skrevet 25. februar 2016 En del billigselskaper tar betalt for å ha med bagasje, men du kan som oftest ha med håndbagasje uten ekstra kostnader. Står vel regler for størrelsen på denne (pleier å være en liten koffert). Selv kan jeg gjerne reise med en slik en i et par måneder. Pris for bagasje varierer veldig.
Christiane_W Skrevet 27. februar 2016 #5 Skrevet 27. februar 2016 Det er lettere å svare om du skriver hviket selskap du skal kjøpe billetter med. Det kan også være forskjellige bagasjeregler avhengig av bookingklasse hos det samme selskapet. Lavprisselskaper som Norwegian, RyanAir, easyJet etc. tar ekstra betalt for å ha med innsjekket bagasje, men de tillater som regel et kolli med håndbagasje (sjekk nettsidene til selskapet for bagasjeregler). Hos Norwegian er ett kolli håndbagasje på max 10 kg (max mål 55x40x23 cm) inkludert i Low Fare billetter. Oppgraderer du til LowFare+ kan du sjekke inn et kolli bagasje på max 20 kg. (Det er forresten billigere å oppgradere til LowFare+ enn å kjøpe LowFare billett og å legge til bagasje i etterkant.) Full-service selskaper som f.eks. SAS, Lufthansa og Emirates har som regel et kolli innsjekket bagasje inkludert, men også her finnes det unntak. Lufthansa har f.eks. en bookingklasse som heter Economy Light for flighter innen Europa. Den inkluderer et kolli håndbagasje på max 8 kg, men ikke innsjekket bagasje. Da må man velge Economy Classic, som inkluderer et kolli innsjekket bagasje. På interkontinentale flyvninger er et kolli innsjekket bagasje inkludert hos Lufthansa, selv på billigste billetten.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå