Gå til innhold

Hundeskatt

AnonymBruker

Anbefalte innlegg

Var det ikke hundeskatt i gamle dager?

Hvorfor er det ikke dette nå?

Bør hundeskatten gjeninnføres?

Hundeskatt kunne blitt brukt til bl.a.:

å dekke mange kostnader som enkelte hundeeiere medfører for samfunnet og for enkeltmennesker,

og for kostnader i forbindelse med dyrevelferd,

og forebyggende tiltak på flere områder vedrørende hundevelferd og tiltak i forbindelse med å forebygge skader på mennesker m.m. (bl.a. ved løse hunder),

og forebygging og tiltak i forbindelse med forsøpling (ved at hundeeiere ikke plukker opp avføring etter hunden(e) sine).

Anonymkode: 93455...346

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Fortsetter under...

Det burde også være skatt på barn. Tenk alle utgiftene barn tilfører samfunnet og enkeltmennesker! 

Anonymkode: 12a60...7de

• Liker 4
Lenke til kommentar
Del på andre sider

5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Var det ikke hundeskatt i gamle dager?

Hvorfor er det ikke dette nå?

Bør hundeskatten gjeninnføres?

Hundeskatt kunne blitt brukt til bl.a.:

å dekke mange kostnader som enkelte hundeeiere medfører for samfunnet og for enkeltmennesker,

og for kostnader i forbindelse med dyrevelferd,

og forebyggende tiltak på flere områder vedrørende hundevelferd og tiltak i forbindelse med å forebygge skader på mennesker m.m. (bl.a. ved løse hunder),

og forebygging og tiltak i forbindelse med forsøpling (ved at hundeeiere ikke plukker opp avføring etter hunden(e) sine).

Hvilke kostnader påfører enkelte hundeeiere samfunnet og enkeltmennesker? 
Hvorfor er det kun hundeeierne som skal betale for kostnader i forbindelse med dyrevelferd? 
Hvorfor skal jeg måtte betale for at et fåtall av hundeeierne ikke tar ansvar for sitt dyr?
Bør ikke da skatt for barn også innføres? Katteeiere bør vel også betale skatt da kanskje? 

Lurer egentlig på hvorfor du kun drar frem hundeskatt. 

Endret av IglePigle
  • Liker 2
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Om det var 100% øremerket til å bedre hunders velferd i samfunnet, så hadde jeg gjerne betalt en hundeskatt. Kommer selvfølgelig an på hvor mye, men opp mot 1000 kr i året per hund hadde jeg synes var helt greit om det gikk tilbake til hunder. Dvs jobber for hundeparker, friområder, bedring av hundeklubbers muligheter for å drive i Norge (dra en tur over til Sverige og se hva slags anlegg de har der i forhold til her liksom...), sette opp gode dunker for å kaste hundeposer i populære områder mm.

Om det skal brukes til alt mulig annet, så hadde jeg ikke vært like villig.

Anonymkode: cfe2f...3b3

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Ja, om pengene ble brukt til å sette opp søppelkasser til posene der hunder og eier går. Andre land har slike bokser. 

Anonymkode: 742a3...003

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Ja, om pengene ble brukt til å sette opp søppelkasser til posene der hunder og eier går. Andre land har slike bokser. 

Anonymkode: 742a3...003

Det hjelper dessverre ikke på alle hundeeiere. Har sett hundeeiere stå 10 meter fra nærmeste avfallsdunk, og allikevel plukker de ikke opp dritten etter hunden sin.

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

Annonse

Jeg klarer ikke helt å forstå hvilke kostnader bikkja mi påfører samfunnet og andre enkeltmennesker? Jeg tror heller andre tjener penger på at jeg har hund, ettersom jeg har utgifter til fôr, utstyr, veterinær og forsikring. Jeg står virkelig bom fast her. Hjelp meg gjerne med å forstå hvilke utgifter andre mennesker, eller samfunnet, har på bikkja mi.

Lenke til kommentar
Del på andre sider

23 minutter siden, godt skrev:

Jeg klarer ikke helt å forstå hvilke kostnader bikkja mi påfører samfunnet og andre enkeltmennesker? Jeg tror heller andre tjener penger på at jeg har hund, ettersom jeg har utgifter til fôr, utstyr, veterinær og forsikring. Jeg står virkelig bom fast her. Hjelp meg gjerne med å forstå hvilke utgifter andre mennesker, eller samfunnet, har på bikkja mi.

Kanskje ikke akkurat bikkja di påfører samfunnet og enkeltmennesker utgifter, men mange hundeeiere påfører samfunnet og enkeltmennesker utgifter

• Liker 1
Lenke til kommentar
Del på andre sider

2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kanskje ikke akkurat bikkja di påfører samfunnet og enkeltmennesker utgifter, men mange hundeeiere påfører samfunnet og enkeltmennesker utgifter

Igjen, få høre hvordan?

Lenke til kommentar
Del på andre sider

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...