Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Jeg er gravid i 3 trimester og har hatt skikkelig hodepine og smerter i ryggen idag. Tenkte meg ikke om og tok en pinex forte uten å sjekke om det kunne være skadelig for fosteret:-\  noen som vet ? 

Anonymkode: c2e10...480

Skrevet

Det er vel bare ekstra sterk paracetamol? Paracetamol har jeg fått beskjed om at er ok, har tatt 1000mg ved flere anledninger. Hvor sterke er forte?

Anonymkode: d54d9...3ce

• Liker 1
Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Det er vel bare ekstra sterk paracetamol? Paracetamol har jeg fått beskjed om at er ok, har tatt 1000mg ved flere anledninger. Hvor sterke er forte?

Det er 500 mg og ser også at det inneholder kodein 30 mg, redd for at det kan ha en uheldig effekt på ungen

Anonymkode: c2e10...480

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Kan ikke sammenlignes. Gå inn i felleskatalogen.no og finn pinexforte ogmles der.

Anonymkode: 5c6d5...3fa

Skrevet

Sjekk tryggmammamedisin.no 

Pinex og paracet kan tas. Vet ikke om pinex forte er noe annet?

Anonymkode: 47b2e...955

Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Sjekk tryggmammamedisin.no 

Pinex og paracet kan tas. Vet ikke om pinex forte er noe annet?

Anonymkode: 47b2e...955

Forte = kodein. altså noe annet

Anonymkode: 5c9da...84d

• Liker 1
Skrevet

Fra pakningsvedlegget (som var rimelig enkelt å google, hvis du ikke har pakningsvedlegget i pakken lenger)...

Graviditet og amming

Rådfør deg med lege eller apotek før du tar dette legemidlet dersom du er gravid eller ammer, tror at du kan være gravid eller planlegger å bli gravid.
Pinex Forte skal ikke brukes under graviditet hvis ikke legen anbefaler det. Regelmessig bruk under graviditet kan forårsake abstinenssymptomer hos det nyfødte barnet. Hvis legemidlet brukes, skal du bruke den lavest mulige dosen som lindrer smertene og/eller feberen og bruke det i kortest mulig tid.
Pinex Forte går over i morsmelk og skal ikke brukes under amming.
  • Liker 1
Gjest Magnifiq
Skrevet

Jeg fikk pinex forte for migrenen min da jeg var gravid, så er hvertfall ikke helt fyfy.

Skrevet

Legen min sa pinex forte og paralgin forte gikk bra engang i mellom. Fikk utskrevet sistnevte i siste trimester

• Liker 1
Skrevet

Jeg brukte paralgin forte (100 g mindre paracetamol enn pinex forte, ellers likt) under svangerskapene pga migrene. Både i følge legen og Felleskatalogen er det i allefall trygt å ta i normale doser og ved kortvarig bruk.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...