^me^ Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 (endret) jeg sitter og tenker litt på årets sommerferie og har veldig lyst til å reise 3 uker med min mann og 4,5 åring i juni/juli. Mer spesifikt vil vi da til californiakysten og besøke disneyland og kjøre litt rundt og se. - hvor er det best å mellomlande, evt hvor lang mellomlanding er anbefalt med en 4 åring? - hvilket flyselskap er best?er det stor forskjell på komforten i flyene? - vi vil ikke binde oss til noe fast hotell da vi vil kjøre litt rundt til andre plasser også. Hvilke plasser er verd og stoppe opp og se? hvilke hoteller er greie og forholde seg til på veien? - ting å huske på i disneyland? bør vi ta med en trille/barnevogn eller kan det leies? - leiebil? hvilke selskaper er safe? - tips til plasser som er et must for barn og oppleve imens vi er i usa? jeg trenger alt av erfaringer og tips, blir veldig glad om noen som har gjort dette kan komme med litt innput Endret 24. februar 2016 av ^me^
Kjetil E Skrevet 24. februar 2016 #2 Skrevet 24. februar 2016 38 minutter siden, ^me^ skrev: jeg sitter og tenker litt på årets sommerferie og har veldig lyst til å reise 3 uker med min mann og 4,5 åring i juni/juli. Mer spesifikt vil vi da til californiakysten og besøke disneyland og kjøre litt rundt og se. - hvor er det best å mellomlande, evt hvor lang mellomlanding er anbefalt med en 4 åring? - hvilket flyselskap er best?er det stor forskjell på komforten i flyene? - vi vil ikke binde oss til noe fast hotell da vi vil kjøre litt rundt til andre plasser også. Hvilke plasser er verd og stoppe opp og se? hvilke hoteller er greie og forholde seg til på veien? - ting å huske på i disneyland? bør vi ta med en trille/barnevogn eller kan det leies? - leiebil? hvilke selskaper er safe? - tips til plasser som er et must for barn og oppleve imens vi er i usa? jeg trenger alt av erfaringer og tips, blir veldig glad om noen som har gjort dette kan komme med litt innput Jeg ville mellomlandet i Europa og fløyet med et europeisk selskap. Da imigrasjon til USA kan være en svært tidkrevende kø. Er du riktig uheldig kan du bli stående 2 timer i kø. Da er det veldig greit og ikke skulle ha fly videre. Flyr ikke Norwegian direkte til Los Angeles? Apropos europeisk selskap, hvis det oppstår problemer når dere skal hjem, vil dere hvis dere flyr med et europeisk selskap ha EUs regelverk i ryggen. Flyr dere med et amerikansk vil det amerikanske regelverket (som er dårligere enn EUs være det som gjelder. 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #3 Skrevet 24. februar 2016 Jeg vil tro at barnet vil få mer glede av en slik reise når det blir eldre hen kommer nok ikke til å huske noe særlig uansett. Dyreparken, legoland eller liknende kan være vel så gøy. Og en flyreise inkl. alt vil vel ta omtrent 12 timer, det kan jo være problematisk med et så lite barn. +å vente i kø ved immigrasjonen. Uansett så flyr vel SAS til San Francisco, tror jeg? Anonymkode: 7f7af...226 2
^me^ Skrevet 24. februar 2016 Forfatter #4 Skrevet 24. februar 2016 (endret) 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg vil tro at barnet vil få mer glede av en slik reise når det blir eldre hen kommer nok ikke til å huske noe særlig uansett. Dyreparken, legoland eller liknende kan være vel så gøy. Og en flyreise inkl. alt vil vel ta omtrent 12 timer, det kan jo være problematisk med et så lite barn. +å vente i kø ved immigrasjonen. Uansett så flyr vel SAS til San Francisco, tror jeg? Anonymkode: 7f7af...226 vil tro at en 4-5 åring vil huske disneyworld? dyreparken, akvariet, legoland, sydentur etc. har vi alt gjort men stusser på å ta alt i en flyrute da det vil ta minst 11 timer i et strekk...lurer på om det kanskje er bedre å mellomlande i new york i noen timer, evt 1 døgn og dele det opp slik at det blir 5 timer til new york og 6 timer fra NY til LA..? Endret 24. februar 2016 av ^me^
Kjetil E Skrevet 24. februar 2016 #5 Skrevet 24. februar 2016 1 time siden, ^me^ skrev: vil tro at en 4-5 åring vil huske disneyworld? dyreparken, akvariet, legoland, sydentur etc. har vi alt gjort men stusser på å ta alt i en flyrute da det vil ta minst 11 timer i et strekk...lurer på om det kanskje er bedre å mellomlande i new york i noen timer, evt 1 døgn og dele det opp slik at det blir 5 timer til new york og 6 timer fra NY til LA..? Er vel 8 timer minst til NYC. Men ville nok da kanskje tatt 1 døgn i NY. Til USA gjelder EU regler uansett om du flyr europeisk eller amerikansk selskap. 1
*Emma* Skrevet 24. februar 2016 #6 Skrevet 24. februar 2016 (endret) Vi var i Florida med Disney og full pakke førstegang da eldstemann da han var 4. Han husker det nok- men det ble for mye for ham tror jeg. Det var veldig varmt og mye folk og mye greier. Han ville helst bare være i bassenget på hotellet hele tiden Så det var litt nedtur for meg som gledet meg Tim å vise ham fantastiske Disney. (Har bodd og jobbet der ett år.) Personlig syns vi beste turen vi hadde var da yngstemann var blitt 7. Men det ble jo en smakssak. Man kan leie vogner hos Disney men de er ganske store og klønete og håndtere. De gangene vi he vært der har vi bare reist på Walmart første dagen og kjøpt en rimelig paraplytrille. Det er nesten billigere enn å leie i noen dager Ellers har jeg ingen tips. Vi har reist mange ganger til Florida men ikke California. Til Florida har vi flydd IcelandAir som mellomlander på Island. Din flytur med tanke på lengden på turene. (Oslo-Reykjavik-Orlando). Men de har ganske små fly så er det turbulens merkes det godt Endret 24. februar 2016 av *Emma* 1
*Emma* Skrevet 24. februar 2016 #7 Skrevet 24. februar 2016 (endret) Ellers har vi alltid leid bil hos Avis på våre Floridaturer. Har funket veldig bra Endret 24. februar 2016 av *Emma* 1
JHF Skrevet 25. februar 2016 #8 Skrevet 25. februar 2016 Jeg vil anbefale å mellomlande i Europa pga av immigrasjon, fortolling og videresending av bagasje i USA. Når en først har kommet seg på flyet over Atlanteren er det ikke så stor forskjell på 8 timer og 12 timer. For ungene var det bedre å komme helt frem og roe ned, fremfor å reise i flere etapper. Generelt kan en finne veldig rimelige billetter med fullprisselskapene som f.eks. KLM og BA hvis en søker litt. Bruk Finn.no for å få opp alternativer på ønskede reisedatoer. Vi pleier å leie bil igjennom Autoeurope. Får opp priser fra de største utleiefirmaene og kan velge den pris og utstyrsnivå som passere dere. Fri kilometer og alle nodvendige forsikringer inkludert. Mye penger å spare fremfor å gå direkte til utleieselskapet. Eneste ulempen er at du betaler ved bestilling, men kan avbestille uten kostnad frem til 1-2 dager før henting.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå