Gå til innhold

Duste-word

Anbefalte innlegg

Gjest LoisLane
Skrevet

Skriver telys i Word, men får rød strek, og opp kommer de relevante alternativene: teles, tels, telas, telgs, telts...

Hva er vitsen med autokorrektur når den ikke skjønner norsk, da? :roll:

Flere teite eksempler?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Ja, den kan få deg en smule irritert.... :roll:

Mvh Yvonne :heiajente:

Skrevet

Ordlista i Word (nyere enn versjon 7.0) er visst laget i Finland. Ble vel for dyrt å få laget noe sånt i Norge, regner jeg med....

Skrevet

"Problemet" til ordlista i Word, er at norsk språk er litt vanskelig å standardisere. I motsetning til engelsk, der man setter sammen et og et ord til en frase, så setter man alle ordene sammen til et ord på norsk. Og dermed er det litt vanskelig å holde orden på det hele. Det er lettere å feilsjekke "Ministry of Defense" enn forsvarsdepartement.

På den annen side, en del korte, norske ord burde de ha klart å få med seg. Som f.eks. telys. Tror det er blitt bedre i siste versjon (2003-utgaven), fordi de der har hatt et samarbeid med universitetet i Oslo.

Catzy

Gjest Ethereal
Skrevet

Det er jo bare å slå av autokorrekturen....

Gjest Lilleulv
Skrevet

Jeg liker ikke word jeg. Det programmet der prøver å tenke selv, eller hele tiden gjette hva jeg vil. Og det blir aldri bra :-?

Gjest Ethereal
Skrevet
Jeg liker ikke word jeg. Det programmet der prøver å tenke selv' date=' eller hele tiden gjette hva jeg vil. Og det blir aldri bra :-?[/quote']

Du bruker sikkert LaTex? Jeg vil, men har hittil ikke hatt tid til å sette meg inn i det. Men etterhvert blir man Word-Wizard.

Gjest Anonymous
Skrevet

Jeg husker at for noen år siden så var det flust av feil, blant annet fikk man feil når man skrev dysleksi riktig! :ler:

Gjest Lilleulv
Skrevet

Nei jeg bruker faktisk word :oops: Det går greit så lenge jeg bare skal skrive noe uten noe fancy greier... Med en gang jeg begynner med tabeller og punktmerking så skjærer det seg.

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...