Gjest LoisLane Skrevet 17. oktober 2004 #1 Skrevet 17. oktober 2004 Skriver telys i Word, men får rød strek, og opp kommer de relevante alternativene: teles, tels, telas, telgs, telts... Hva er vitsen med autokorrektur når den ikke skjønner norsk, da? Flere teite eksempler?
Gjest 1111 Skrevet 17. oktober 2004 #2 Skrevet 17. oktober 2004 Jeg har gitt opp ordlista i word! :evil:
Anglofil Skrevet 19. oktober 2004 #3 Skrevet 19. oktober 2004 Ja, den kan få deg en smule irritert.... Mvh Yvonne
finnslarken Skrevet 22. oktober 2004 #4 Skrevet 22. oktober 2004 Ordlista i Word (nyere enn versjon 7.0) er visst laget i Finland. Ble vel for dyrt å få laget noe sånt i Norge, regner jeg med....
Catzy Skrevet 24. oktober 2004 #5 Skrevet 24. oktober 2004 "Problemet" til ordlista i Word, er at norsk språk er litt vanskelig å standardisere. I motsetning til engelsk, der man setter sammen et og et ord til en frase, så setter man alle ordene sammen til et ord på norsk. Og dermed er det litt vanskelig å holde orden på det hele. Det er lettere å feilsjekke "Ministry of Defense" enn forsvarsdepartement. På den annen side, en del korte, norske ord burde de ha klart å få med seg. Som f.eks. telys. Tror det er blitt bedre i siste versjon (2003-utgaven), fordi de der har hatt et samarbeid med universitetet i Oslo. Catzy
Gjest Ethereal Skrevet 24. oktober 2004 #6 Skrevet 24. oktober 2004 Det er jo bare å slå av autokorrekturen....
Gjest Lilleulv Skrevet 24. oktober 2004 #7 Skrevet 24. oktober 2004 Jeg liker ikke word jeg. Det programmet der prøver å tenke selv, eller hele tiden gjette hva jeg vil. Og det blir aldri bra :-?
Gjest Ethereal Skrevet 24. oktober 2004 #8 Skrevet 24. oktober 2004 Jeg liker ikke word jeg. Det programmet der prøver å tenke selv' date=' eller hele tiden gjette hva jeg vil. Og det blir aldri bra :-?[/quote'] Du bruker sikkert LaTex? Jeg vil, men har hittil ikke hatt tid til å sette meg inn i det. Men etterhvert blir man Word-Wizard.
Gjest Anonymous Skrevet 24. oktober 2004 #10 Skrevet 24. oktober 2004 Jeg husker at for noen år siden så var det flust av feil, blant annet fikk man feil når man skrev dysleksi riktig!
Gjest Lilleulv Skrevet 24. oktober 2004 #11 Skrevet 24. oktober 2004 Nei jeg bruker faktisk word :oops: Det går greit så lenge jeg bare skal skrive noe uten noe fancy greier... Med en gang jeg begynner med tabeller og punktmerking så skjærer det seg.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå