AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 Handler om ei som ser ned på tykke folk og skal bevise for alle oss at det er lett å gå ned i vekt. Hun skal legge på seg 25 kilo i løpet av 2 mnd for så å ta det av igjen. Nå har hun gått på 4000 kalorier i 14 dager og enda ikke gått ned et gram! Må le litt inni meg når legen sa at hun kanskje har annen forbrenning enn vanlige folk som lett hadde lagt på seg da. Beviser jo bare at tynne arrogante folk kanskje har annen forbrenning enn de som lettere legger på seg" Ta meg for eksempel. Aktiv jobb, går flere turer dagen, men må holde meg på 1200 kcal dagen for å holde vekta. Venninna mi har en kontorjobb, lite aktiv og går ikke turer. Spiser iallefall 3000 kalorier daglig og strever med å holde vekten! Vi har til og med bodd sammen i 14 dager for å sjekke dette, gjort det samme av aktiviteter og spist det vi bruker, men hun sliter med å holde vekta oppe, sliter jeg med å holde den nede! Anonymkode: be2d6...153 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #2 Skrevet 24. februar 2016 Jeg skjønner ikke hva som er alvorlig ment og hva som er ironi i det du skriver. "Nå har hun gått på 4000 kalorier i 14 dager og enda ikke gått ned et gram!" Man går gjerne ikke ned så mye på 4000 kalorier? "Beviser jo bare at tynne arrogante folk kanskje har annen forbrenning enn de som lettere legger på seg" Spoilervarsel: Hun gikk ned alle kiloene igjen. "Ta meg for eksempel. Aktiv jobb, går flere turer dagen, men må holde meg på 1200 kcal dagen for å holde vekta. Venninna mi har en kontorjobb, lite aktiv og går ikke turer. Spiser iallefall 3000 kalorier daglig og strever med å holde vekten! Vi har til og med bodd sammen i 14 dager for å sjekke dette, gjort det samme av aktiviteter og spist det vi bruker, men hun sliter med å holde vekta oppe, sliter jeg med å holde den nede" Er dere like høye og tunge, samme kroppssammensetning, samme mønster på ikke-treningsbevegelse, har dere veid og loggført nøyaktig det dere har spist i 14 dager?? Anonymkode: ac84e...9c4 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #3 Skrevet 24. februar 2016 8 minutter siden, AnonymBruker skrev: Jeg skjønner ikke hva som er alvorlig ment og hva som er ironi i det du skriver. "Nå har hun gått på 4000 kalorier i 14 dager og enda ikke gått ned et gram!" Man går gjerne ikke ned så mye på 4000 kalorier? "Beviser jo bare at tynne arrogante folk kanskje har annen forbrenning enn de som lettere legger på seg" Spoilervarsel: Hun gikk ned alle kiloene igjen. "Ta meg for eksempel. Aktiv jobb, går flere turer dagen, men må holde meg på 1200 kcal dagen for å holde vekta. Venninna mi har en kontorjobb, lite aktiv og går ikke turer. Spiser iallefall 3000 kalorier daglig og strever med å holde vekten! Vi har til og med bodd sammen i 14 dager for å sjekke dette, gjort det samme av aktiviteter og spist det vi bruker, men hun sliter med å holde vekta oppe, sliter jeg med å holde den nede" Er dere like høye og tunge, samme kroppssammensetning, samme mønster på ikke-treningsbevegelse, har dere veid og loggført nøyaktig det dere har spist i 14 dager?? Anonymkode: ac84e...9c4 Mente at hun ikke hadde gått opp i vekt ! Da begynte hun å spise 6000kalorier daglig! Anonymkode: be2d6...153
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #4 Skrevet 24. februar 2016 http://www.tlcdanmark.dk/programmer/katie-hopkins-vilde-slankeeksperiment/ Anonymkode: be2d6...153
BlendaSensitive Skrevet 24. februar 2016 #5 Skrevet 24. februar 2016 Jeg forstod hva du mente. Men dessverre er dette bare en sannhet for akkurat denne personen. Vi vet lite om personens aktiviteter, relasjon mellom vekt/muskler/fett (muskler påvirker basalforbrenningen), basalforbrenningen generellt - som jeg antar er litt medfødt også. Klart visse har lettere enn andre til å gå opp eller ned. Og klart den vekta som er bra for en person, er mindre bra for en annen. (selv med samme lengde). DETTE skulle jeg gjerne sett mer forskning på, for så kunne gi hver person som er over/undervektig individtilpassede råd.
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå