Gå til innhold

Anbefalte innlegg

Skrevet

Skal begynne på babysvømming. Har kjøpt Badebleie fra Reima. Men er det flergangs? Skal man ha Badebleie inni der igjen? Er helt grønn. Vet det finnes i butikken, men har ikke i min babys størrelse. 

Anonymkode: ae405...418

Skrevet

En badebleie er en badebleie, bruk og kast og ingen annen bleie. Du kan ha 3n badedrakt/badebukse utenpå, men nesten ingen som har. 

Husk bare på å vaske barnet godt med såpe FØR du tar på bleie og går i basenget. Kloren angriper all hud som ikke er ren og vil kunne lage hudirritasjoner. 

Anonymkode: 19a55...367

Skrevet
21 minutter siden, AnonymBruker skrev:

En badebleie er en badebleie, bruk og kast og ingen annen bleie. Du kan ha 3n badedrakt/badebukse utenpå, men nesten ingen som har. 

Husk bare på å vaske barnet godt med såpe FØR du tar på bleie og går i basenget. Kloren angriper all hud som ikke er ren og vil kunne lage hudirritasjoner. 

Ok, da et 199 kr i overkant mye :sprettoy: hehe....men den ser ut som flergangs.....

TS

Anonymkode: ae405...418

Skrevet

Den badebuksa har du utenpå badebleia ;) det finnes innerbleier på nett, tror barn i solen har? 

Skrevet

Bade"bleien" fra Reima er flergangs. Du skal ikke ha noe under, hverken vanlig bleie eller engangsbadepleie. Badebuksen er tett og holder på det som eventuelt måtte komme ut. Etter bruk vasker du den bare i vaskemaskinen, så er den klar for neste gang. 

Ang det anonym skrev over - alle steder jeg har lest sier at babyer ikke skal vaskes før de går i bassenget (men det er viktig at alle voksne såper seg godt inn uten badetøy). Svømmehallen du skal gå i har nok info om hvordan de gjør det på hjemmesiden sin eller info i hallen.

• Liker 1
Skrevet
2 minutter siden, sol. skrev:

Bade"bleien" fra Reima er flergangs. Du skal ikke ha noe under, hverken vanlig bleie eller engangsbadepleie. Badebuksen er tett og holder på det som eventuelt måtte komme ut. Etter bruk vasker du den bare i vaskemaskinen, så er den klar for neste gang. 

Ang det anonym skrev over - alle steder jeg har lest sier at babyer ikke skal vaskes før de går i bassenget (men det er viktig at alle voksne såper seg godt inn uten badetøy). Svømmehallen du skal gå i har nok info om hvordan de gjør det på hjemmesiden sin eller info i hallen.

Alle skal vaskes før de går i basssenget. Unger også.

Anonymkode: 838f8...b7b

• Liker 1
Skrevet

Nå veit eg ikkje nøyaktig kva badebleie du har kjøpt, men Reima har iallfall badebleier for fleirgangsbruk, der du ikkje har på eingangsbleie under. Om det heiter badebleie og den ser ut til å halda tett rundt beina, ville eg berre brukt den.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Alle skal vaskes før de går i basssenget. Unger også.

Anonymkode: 838f8...b7b

Kan være der du går på babysvømming, men ikke der jeg går på babysvømming:

I garderoben.

Sett vogn utenfor garderoben. Kle av barnet og ta håndkle rundt barnet. Det er viktig at den voksne vasker seg godt, barnet fortjener et rent badevann. Babyen må ikke dusje før svømmingen ( før fylte 6 mnd). Smør aldri babyen inn med fuktighetskrem før bading, men gjør det etter badingen. Etter badet trenger man kun å skylle av klorvannet på babyen.

Kilde: http://adoarena.no/kurs/babysvomming/

Googlet litt rundt og fant kun steder som oppga samme info om dusjing av babyer. Eks: 
https://www.aquarama.no/blogg/foerste-gang-paa-babysvoemming/ (Babyen behøver ikke dusje før badet, men grundig kroppsvask er obligatorisk for alle andre.)
http://www.barnivann.no/gode-tips/ (
Kle av barnet yttertøy, så kan du selv gå og ordne deg, dusje o.l. (barnet trenger ikke dusje før bading).

Skrevet
5 minutter siden, sol. skrev:

Beklager - badebleien har jeg misforstått. 

Men dusj og såpevask har jeg ikke misforstått. Der er reglene og opplæring av alle ansatte og badegjester lik, grundig såpevask FØR en går i basenget uten badetøy. Klor angriper alt av bakterier, krem, sminke, deo m.m. når kloren angriper disse stoffene på huden vil huden og bli påvirket at klorens forsøk på å uskadeliggjøre hudprodukter innklusiv urinrester og svette. 

Dette igjen medfører at baseng med automatisk kloringsanlegg pøser ut langt mer klorin enn nødvendig om alle hadde vasket seg etter forskriften og informasjonen alle får i skriftlig form ved første besøk.

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Beklager - badebleien har jeg misforstått. 

Men dusj og såpevask har jeg ikke misforstått. Der er reglene og opplæring av alle ansatte og badegjester lik, grundig såpevask FØR en går i basenget uten badetøy. Klor angriper alt av bakterier, krem, sminke, deo m.m. når kloren angriper disse stoffene på huden vil huden og bli påvirket at klorens forsøk på å uskadeliggjøre hudprodukter innklusiv urinrester og svette. 

Dette igjen medfører at baseng med automatisk kloringsanlegg pøser ut langt mer klorin enn nødvendig om alle hadde vasket seg etter forskriften og informasjonen alle får i skriftlig form ved første besøk.

Svarer det samme som jeg svarte den over: 

Kan være der du går på babysvømming, men ikke der jeg går på babysvømming:

I garderoben.

Sett vogn utenfor garderoben. Kle av barnet og ta håndkle rundt barnet. Det er viktig at den voksne vasker seg godt, barnet fortjener et rent badevann. Babyen må ikke dusje før svømmingen ( før fylte 6 mnd). Smør aldri babyen inn med fuktighetskrem før bading, men gjør det etter badingen. Etter badet trenger man kun å skylle av klorvannet på babyen.

Kilde: http://adoarena.no/kurs/babysvomming/

Googlet litt rundt og fant kun steder som oppga samme info om dusjing av babyer. Eks: 
https://www.aquarama.no/blogg/foerste-gang-paa-babysvoemming/ (Babyen behøver ikke dusje før badet, men grundig kroppsvask er obligatorisk for alle andre.)
http://www.barnivann.no/gode-tips/ (
Kle av barnet yttertøy, så kan du selv gå og ordne deg, dusje o.l. (barnet trenger ikke dusje før bading).

Skrevet

Om det er som hos oss skal de kun bruke en spesiell type badebukse hvor man ikke skal bruke noen ting under og hvor evt uhell synes med en gang. Har du sjekket at du kan bruke den du har kjøpt? Du skal i alle fall IKKE ha badebleie inni uansett, det blir altfor tungt.

Skrevet

Vi fikk beskjed om at det ikke var nødvendig med badebleie i det hele tatt, da små babyen ikke pleier å bæsje når de er i vannet. Hadde kun badetruse. Noen mente at badebleien kom i veien, ble tun og noen ganger skapte oppdrift/uriktig flyteevne,

Skrevet

Du har nok kjøpt en flergangsbadebukse. Du skal ikke ha bleie under, men sørg for at badebuksa er så stram at ikke noe kommer utenfor. Jeg liker denne typen best: http://www.mammabutikken.no/products/close-badebleie-flodhest

Ellers har de også på feks lindex.

Angående vask av baby: jeg har gått på tre kurs på tre ulike steder og ingen har hatt retningslinjer om at babyen skal vaskes FØR man går uti - de skal skylles etterpå. Aldri såpe på baby, bare skylle i dusjen, ta evt på nøytral babyolje dersom huden blir tørr-

Lykke til på babysvømming - det er helt tipp topp!

Anonymkode: c4624...0b6

Skrevet

Og jeg som alltid har hatt badebleie under da, haha, jaja, da skal jeg slutte med det :rolleyes:

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...