Gå til innhold

Hva skjer om man har Flux fluor munnskyll for lenge i munnen?

Anbefalte innlegg

Skrevet

Satt så konsentrert her og jobbet med eksamensoppgaver at jeg helt glemte av at jeg hadde fluor munnskyll i munnen.
Satt med det nå i en time.
Det er Flux - mot karies, med høyt fluorinnhold 0,2NaF
Det skjer nok ingenting ved et engangstilfelle, men tar meg ofte i å glemme det av når jeg tar munnskyll, ved at jeg samtidig gjør husarbeid eller skolearbeid, så har jeg plutselig hatt det i munnen 10-20 min.
Kan det være skadelig på noen måte eller føre til noe?
Har merket to kritthvite prikker på to tenner, kan det komme av for stor konsentrasjon av fluor?

Videoannonse
Annonse
Skrevet

ingenting?

Skrevet

Ingenting skjer, slapp av! 

Skrevet

Fluor er giftig. Masse dokumentasjon på det. Men dessverre får vi selvsagt aldri høre det fra tannlegeindustrien som tjener godt på å selge "rottegift", som det også kan sammenlignes med. Det er sikkert ikke så farlig det at du ahdde det så lenge i munnen, men les deg opp på fluor, og slutt med det idag!

Anonymkode: 828f6...247

Skrevet

Jeg har hvite flekker på tennene, som tannlegen sier er pga. for mye fluor. .

Anonymkode: 525d3...521

Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Fluor er giftig. Masse dokumentasjon på det. Men dessverre får vi selvsagt aldri høre det fra tannlegeindustrien som tjener godt på å selge "rottegift", som det også kan sammenlignes med. Det er sikkert ikke så farlig det at du ahdde det så lenge i munnen, men les deg opp på fluor, og slutt med det idag!

Anonymkode: 828f6...247

Alt er giftig om dosen er for stor. Disse produktene er testet, og de er trygge. Det du skriver, skriver du fordi du har for liten kunnskap.

Anonymkode: bab62...8c2

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...