AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 Hei, tenker å gå til innkjøp av en ny pc, verdt 7500kr. Problemet er at jeg ikke har råd til det nå pdd, men har kommet over Cresco, noe som visstnok betyr at en kan betale først om et par måneder. Stemmer det? Noen som har erfaring, og bruker det ofte? Anonymkode: 84924...c3a
Gjest Tapet Skrevet 24. februar 2016 #2 Skrevet 24. februar 2016 Hvis du ser på regneeksemplene på disse "enkle" betalingsutsettelsene ser man fort at en god del av dem medfører en merkostnad på flerfoldige tusen selv på ganske rimelige objekter. Så da kan du spørre deg selv et par spørsmål 1) Trenger du PCen nå? Altså ikke at "det kunne vært kjekt med en ny pc" men typ du det er trengende nødvendig pga jobb skole osv? 2) Har du råd til PCen når regningen kommer? Skal du få ekstra utbetalt i lønn eller liknende som gjør at du har økonomisk handlingsrom til det da og ikke nå? Hvis svaret på det første er et uforbeholdent ja og det andre tilsvarende ville jeg kanskje vurdert det. Jeg ville egentlig heller anbefalt deg å spare, eller hvis du skal betale det med neste lønning ta det på et kredittkort med 45 dgr fri utsettelse så du slipper gebyrer og rente.
Million Skrevet 24. februar 2016 #3 Skrevet 24. februar 2016 (endret) Cresco tar blodige renter på betalingsutsettelsene og nedbetalingsavtalene de tilbyr. Det kan være snakk om 30%, det er vanlig på kredittkjøp. Med mindre det er helt krise og du MÅ ha ny pc nå pga viktig skolearbeid e.l, så ville jeg heller tatt meg tid til å spare dette beløpet og kjøpt pc'en senere. REDIGERT; sjekket Cresco's nettside nå, og de tar 31,8 % effektiv rente....!! https://www.cresco.no/access/betalingsutsettelse/ Endret 24. februar 2016 av Million
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #4 Skrevet 24. februar 2016 Det er sannsynligvis ingen grunn til å kjøpe en dyr pc hvis man er blakk. Det billigste er å snuse litt rundt el-returstedene til elkjeder. Der kan det dukke opp mye snacks. Alternativt kan man kjøpe en brukt pc på finn for små penger. Nye pcer starter fra 2000. Anonymkode: 8063b...324
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #5 Skrevet 24. februar 2016 Vi har gjort det uten noen problemer, men så har vi betalt alt tilbake like etter og dermed endt opp på null. Ingen problemer her. Anonymkode: 77427...61d 1
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #6 Skrevet 24. februar 2016 34 minutter siden, Million skrev: Cresco tar blodige renter på betalingsutsettelsene og nedbetalingsavtalene de tilbyr. Det kan være snakk om 30%, det er vanlig på kredittkjøp. Med mindre det er helt krise og du MÅ ha ny pc nå pga viktig skolearbeid e.l, så ville jeg heller tatt meg tid til å spare dette beløpet og kjøpt pc'en senere. REDIGERT; sjekket Cresco's nettside nå, og de tar 31,8 % effektiv rente....!! https://www.cresco.no/access/betalingsutsettelse/ Hva menes med renten? At jeg må betale ekstra hver mnd? Kan jeg ikke bare utsette betalingen til juni, også betale hele summen da(7500kr)? Vet at jeg må betale gebyr på 320kr nå, men er ikke stress. Anonymkode: 84924...c3a 2
Gjest Tapet Skrevet 24. februar 2016 #7 Skrevet 24. februar 2016 Cresco tjener pengene sine på at du tror du tenker du har penger i juni, men ikke har det likevel. Og da løper rentene av gårde....
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #8 Skrevet 24. februar 2016 40 minutter siden, Tapet skrev: Cresco tjener pengene sine på at du tror du tenker du har penger i juni, men ikke har det likevel. Og da løper rentene av gårde.... Pcen koster 7500kr og jeg har 6000 kr tilgjengelig nå. Jeg kommer til å skaffe 1500kr på 6 måneder ganske greit vil jeg da tro. Frem til da må jeg vel ikke betale noen renter, bare hvis jeg ikke betaler før fristen? Anonymkode: 84924...c3a
SillyFlamingo Skrevet 24. februar 2016 #9 Skrevet 24. februar 2016 7 minutter siden, AnonymBruker skrev: Pcen koster 7500kr og jeg har 6000 kr tilgjengelig nå. Jeg kommer til å skaffe 1500kr på 6 måneder ganske greit vil jeg da tro. Frem til da må jeg vel ikke betale noen renter, bare hvis jeg ikke betaler før fristen? Anonymkode: 84924...c3a Da må det vel være bedre å ta 1500 kr fra ett kredittkort fremfor å låne hele summen fra cresco?
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #10 Skrevet 24. februar 2016 1 time siden, SillyFlamingo skrev: Da må det vel være bedre å ta 1500 kr fra ett kredittkort fremfor å låne hele summen fra cresco? Hvorfor? Kan jo likegjerne bare betale om et par måneder. Anonymkode: 84924...c3a
SillyFlamingo Skrevet 24. februar 2016 #11 Skrevet 24. februar 2016 9 minutter siden, AnonymBruker skrev: Hvorfor? Kan jo likegjerne bare betale om et par måneder. Anonymkode: 84924...c3a Jeg ville ikke lånt mer enn det jeg trenger, men det er meg... Dessuten har f.eks DnB lavere rente enn cresco, 45 dager rentefritt og slipper gebyret på 320 kr.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #12 Skrevet 24. februar 2016 bygg en stasjonær pc til 1000 lappen, fixed prisjakt.no Anonymkode: aa692...7c8
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå