Gå til innhold

Kvinner er for kresne!

Fremhevede innlegg

Skrevet
2 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får du ta deg en bolle, går det virkelig ikke an å diskutere noe her uten å få diverse angrep fra folk som tydeligvis har manglende vitenskapelig skolering. "Kvinner" betyr selvfølgelig da "kvinner generelt", ikke som i absolutt alle kvinner i hvert et hus og hver en bygd. Det er trendene vi ser på. 

Anonymkode: 183e2...885

Bolle? Angrep? Du har virkelig diskusjonsteknikken på plass selv, ser jeg. Hvis du mener trenden er at kvinner over 30-35 år generelt går etter status, karriere, penger og utseende, så får du jammen hoste opp noe mer dokumentasjon enn egne erfaringer og observasjoner blant bekjente.

Videoannonse
Annonse
Skrevet
9 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Nå får du ta deg en bolle, går det virkelig ikke an å diskutere noe her uten å få diverse angrep fra folk som tydeligvis har manglende vitenskapelig skolering. "Kvinner" betyr selvfølgelig da "kvinner generelt", ikke som i absolutt alle kvinner i hvert et hus og hver en bygd. Det er trendene vi ser på. 

Og trendene er at kvinner er mer tilgivelig enn menn når det kommer til partnervalg.

Skrevet

Er sikkert en del kvinner som har høyere krav til mannen, enn hva de selv kan tilby, men de fleste har nok samme kravene til han, som til seg selv. At det finnes en stor gruppe menn som ikke når opp til disse kravene, betyr ikke at kvinnen har for høye krav til menn. Du kunne like så godt stilt spørsmålet om menn har for lave krav til seg selv.

Anonymkode: bfeb5...c89

• Liker 8
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Er sikkert en del kvinner som har høyere krav til mannen, enn hva de selv kan tilby, men de fleste har nok samme kravene til han, som til seg selv. At det finnes en stor gruppe menn som ikke når opp til disse kravene, betyr ikke at kvinnen har for høye krav til menn. Du kunne like så godt stilt spørsmålet om menn har for lave krav til seg selv.

Anonymkode: bfeb5...c89

Der tror jeg du er inne på noe. Menn som ikke får det helt til, kan bli furtne rett og slett. Mens en del damer vil jobbe enda hardere og stille enda høyere krav til seg selv. Hverken eller er bra. 

Vi damer har en tendens til å stille veldig høye krav til oss selv, og dette smitter over på realasjoner til andre. Men heller høye krav enn passivitet og furting. 

Anonymkode: a7feb...bbb

• Liker 3
Gjest Fox Mulder
Skrevet
5 timer siden, AnonymBruker skrev:

Min påstand er at de fleste kvinner som er interessert i forhold, er for kresen. Da særlig de over 30.

En grunn kan nok være at en er vant til å ha draget på veldig attraktive menn da de var i 20-årene og vil ha tilsvarende attraktive partnere.

Det hjelper heller ikke at de ikke greier å skille mellom sin attraktivitet for henholdsvis sex og forhold.

Anonymkode: 41e79...d56

Tror nok at både menn og kvinner er like kresne.

Skrevet
8 minutter siden, Fox Mulder skrev:

Tror nok at både menn og kvinner er like kresne.

Jepp menn vil ha en snerten dame kompisene sikler på, mens damer vil ha en mann som respekterer de og ser de. 

• Liker 5
Gjest Daenerys
Skrevet

Tråden er ryddet for spekulasjoner.

Daenerys, mod.

Skrevet

Seriøst, hvor mange sånne tråder har dere laget nå. :rulle:

• Liker 2
Skrevet

Jeg mener at det er en del menn og kvinner som har litt urealistiske forventninger til hva de kan forvente seg å få. De tror de skal ha draget på noen som er mye mer attraktive og flotte enn det de faktisk har. De glemmer at de som har veldig attraktivt utseende kan velge og vrake i partnere, og at sjansen for å bli valgt dermed er mye mindre. Og mange setter utseendet så høyt at de "glemmer" at det er mye annet som er like viktig.

Det er ikke sjelden jeg har opplevd å synes at en person blir mer attraktiv etter at jeg har blitt godt kjent med vedkommende. Fordi man finner ut at man har mye felles, at vedkommende har fine verdier som man setter pris på, og man rett og slett trives i vedkommendes selskap. Ikke dermed sagt at man ikke skal være kresen, man skal jo være sikker på at man har funnet rett person før man går inn i et forhold. Men det er også greit å huske på at ingen er perfekt. Leter man etter det perfekt så kan det fort bli så man leter hele livet.

Anonymkode: 05303...d53

• Liker 1
Skrevet

Tror det er vanskelig å sammenligne kvinner og menn. Tror kvinner har flere krav til høyde, alder og personlighet. Menn har krav som går på kropp og utsende.

• Liker 2
Skrevet (endret)
Den 2/24/2016 at 14.31, AnonymBruker skrev:

Det samme kan man jo like argumentere for at gjelder for menn, som velger en passende mor til sine barn. Da er det jo også en del kriterier som skal være på plass. Og fortsatt ser vi at menn som regel er villig til å gi de som ikke fremstår helt perfekte en sjanse.

Jeg ser ofte på norske kvinner som litt bortskjemte, som kan velge og vrake i en leketøysbutikk, men som ikke er fornøyde før de får det beste og dyreste med en gang. Tipper denne utviklingen er godt hjulpet av Tinder, Facebook og andre sosiale medier/datingapper. 

Realiteten er dog at mange er for kresen for lenge og ender opp single. Når man er 35 eller eldre, og fortsatt ser for seg at man skal ha en Don Juan med topp karriere uten å kunne tilby mye av det samme selv, så er det på tide å bli kvitt ferberfantasiene, realitetsorientere seg og snart ta et valg. Enten holde på de samme skyhøye kravene, men med stor risiko for å forbli singel, eller å jekke på kravene for å få det man ønske seg. 

Har du SETT deg rundt i det siste, utenfor synsfeltet til skylappene dine? Jeg har ikke tall på hvor mange umake par jeg ser med søte flotte jenter som drasser rundt på menn som ser ut som takras. At alle kvinner vil ha en Don Juan med topp karriere er bare oppi hodet ditt. De fleste kvinner ønsker seg en snill og trygg mann som de kan stole på.

Men det er klart... Man må jo være seksuelt tiltrukket, det er vel det som ligger under de "skyhøye kravene" du snakker om. For vi burde vel egentlig bare skjerpe oss og spre beina for førstemann som melder seg? :sprettoy: Eller?

Endret av Knirke
  • Liker 6
Skrevet
Den 24. februar 2016 at 14.05, O.G. skrev:

Hmm, aldri sett, men har sett mange fine strøkne damer med ustrøkne menn.

Det ser jeg mye av også:)

• Liker 2
Skrevet
25 minutter siden, Knirke skrev:

Har du SETT deg rundt i det siste, utenfor synsfeltet til skylappene dine? Jeg har ikke tall på hvor mange umake par jeg ser med søte flotte jenter som drasser rundt på menn som ser ut som takras. At alle kvinner vil ha en Don Juan med topp karriere er bare oppi hodet ditt. De fleste kvinner ønsker seg en snill og trygg mann som de kan stole på.

Men det er klart... Man må jo være seksuelt tiltrukket, det er vel det som ligger under de "skyhøye kravene" du snakker om. For vi burde vel egentlig bare skjerpe oss og spre beina for førstemann som melder seg? :sprettoy: Eller?

Veldig godt sagt. 

Vi vil ha menn som tenner oss. Ihvertfall ikke sutregutter, som furter fordi damene ikke vil pule de. De må gå litt i seg selv og lære seg litt mer om forskjell på kjønnene og ikke minst respektere disse forskjellene. 

• Liker 4
Skrevet

Tidlligere så var det nok i større grad samfunnets holdninger, forventninger, sosiale og økonomiske forhold som gjorde at man hadde færre valgmuligheter av partner. Kanskje spesielt på landsbygda. I dag er det annerledes og man har i større grad anledning til å velge og bryte ut dersom forholdet ikke var et godt valg. Vet ikke om jeg synes "kresen" er et godt ord. Synes det er helt riktig at kvinner som menn har rett til å velge den man tror man vil få det beste livet sammen med. Ikke bare for seg selv, men også for eventuelle barn som storken måtte komme med. 

Anonymkode: 0847c...cb3

• Liker 1
Skrevet
1 time siden, Knirke skrev:

Du har dine erfaringer og betraktninger, jeg har mine :). Jeg sa heller ikke at det ikke finnes noen umake par "andre veien" men jeg snakker her om trender. 

Og jeg ser stadig vekk par som passer med min beskrivelse. Jeg har heller ikke skrevet noe om at noen bør ta den første og beste, men det er et tankekors at kvinner tenderer til å søke oppover i både attraktivitet og vellykkethet. Jeg mener tvert imot at enhver har rett til å sette de kravene man mener passer for seg, men at det samtidig er eget ansvar dersom man ikke balanserer disse kravene opp mot hvor sterkt ønske man har om en partner. For min del kan kvinner gjerne holde på skyhøye krav til de kreperer, men det er jo kanskje ikke i deres egen interesse dersom ønsket om mann og barn er sterkt nok. Det er dette jeg mener med at man må realitstesorientere seg. Når man er singel som 35-40 så bør man vurdere om det er noen krav man kan droppe (Nei, det er heller ikke det samme som å ta det første og beste som står oppreist på to ben) hvis egen familie er drømmen. Eventuelt holde på alle kravene, men da godta at da er risikoen for at det heller ikke blir noen familie større. 

Skrevet
Den 24.2.2016 at 14.31, AnonymBruker skrev:

Det samme kan man jo like argumentere for at gjelder for menn, som velger en passende mor til sine barn. Da er det jo også en del kriterier som skal være på plass. Og fortsatt ser vi at menn som regel er villig til å gi de som ikke fremstår helt perfekte en sjanse.

Jeg ser ofte på norske kvinner som litt bortskjemte, som kan velge og vrake i en leketøysbutikk, men som ikke er fornøyde før de får det beste og dyreste med en gang. Tipper denne utviklingen er godt hjulpet av Tinder, Facebook og andre sosiale medier/datingapper. 

Realiteten er dog at mange er for kresen for lenge og ender opp single. Når man er 35 eller eldre, og fortsatt ser for seg at man skal ha en Don Juan med topp karriere uten å kunne tilby mye av det samme selv, så er det på tide å bli kvitt ferberfantasiene, realitetsorientere seg og snart ta et valg. Enten holde på de samme skyhøye kravene, men med stor risiko for å forbli singel, eller å jekke på kravene for å få det man ønske seg. 

Så siden de fleste menn som ikke fremstår perfekte ikke får en sjanse, så mener du altså at de fleste menn som er i forhold er så og si perfekte? Vel..

Selvfølgelig må de kunne ha de kravene de ønsker, kanskje møter de en mann som innfrir de kravene, kanskje ikke. Det er de helt sikkert klar over selv og har bestemt seg for at de heller er single enn sammen med en halvgod match. Og jeg skjønner ikke hvorfor andre skal fyre seg opp og blande seg i det, det er da helt og holdent opp til folk selv hvilken krav de har for en fremtidig kjæreste.   

Anonymkode: cd7c0...7e9

• Liker 3
Skrevet
50 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Du har dine erfaringer og betraktninger, jeg har mine :). Jeg sa heller ikke at det ikke finnes noen umake par "andre veien" men jeg snakker her om trender. 

Og jeg ser stadig vekk par som passer med min beskrivelse. Jeg har heller ikke skrevet noe om at noen bør ta den første og beste, men det er et tankekors at kvinner tenderer til å søke oppover i både attraktivitet og vellykkethet. Jeg mener tvert imot at enhver har rett til å sette de kravene man mener passer for seg, men at det samtidig er eget ansvar dersom man ikke balanserer disse kravene opp mot hvor sterkt ønske man har om en partner. For min del kan kvinner gjerne holde på skyhøye krav til de kreperer, men det er jo kanskje ikke i deres egen interesse dersom ønsket om mann og barn er sterkt nok. Det er dette jeg mener med at man må realitstesorientere seg. Når man er singel som 35-40 så bør man vurdere om det er noen krav man kan droppe (Nei, det er heller ikke det samme som å ta det første og beste som står oppreist på to ben) hvis egen familie er drømmen. Eventuelt holde på alle kravene, men da godta at da er risikoen for at det heller ikke blir noen familie større. 

Og trendene er observert av deg og de du kjenner? 

Du tror ikke kvinner vet sin interesse bedre enn deg? Kanskje de har erfart gjennom noen år at det er mye bedre å være alene enn sammen med noen som ikke passer helt. Risikoen må de jo ta, og det gjør de. Motsatt er det jo nok av folk som er så livredde for å være single, at de firer på nødvendige krav bare for å slippe å være alene. Konsekvenser må man jo ta uansett hva man velger, det vet vel folk flest. 

• Liker 4
Skrevet
19 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Så siden de fleste menn som ikke fremstår perfekte ikke får en sjanse, så mener du altså at de fleste menn som er i forhold er så og si perfekte? Vel..

Selvfølgelig må de kunne ha de kravene de ønsker, kanskje møter de en mann som innfrir de kravene, kanskje ikke. Det er de helt sikkert klar over selv og har bestemt seg for at de heller er single enn sammen med en halvgod match. Og jeg skjønner ikke hvorfor andre skal fyre seg opp og blande seg i det, det er da helt og holdent opp til folk selv hvilken krav de har for en fremtidig kjæreste.   

Det jeg observerer er at menn godtar flere "feil" hos en potensiell partner enn det kvinner gjør. 

Skrevet
5 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Og trendene er observert av deg og de du kjenner? 

Du tror ikke kvinner vet sin interesse bedre enn deg? Kanskje de har erfart gjennom noen år at det er mye bedre å være alene enn sammen med noen som ikke passer helt. Risikoen må de jo ta, og det gjør de. Motsatt er det jo nok av folk som er så livredde for å være single, at de firer på nødvendige krav bare for å slippe å være alene. Konsekvenser må man jo ta uansett hva man velger, det vet vel folk flest. 

Trendene har jeg observert selv, og det er også materiale hos bla. SSB som går ut på at de "beste" mennene blir valgt som en sannsynlig forklaringsmodell på hvorfor stadig færre menn blir fedre. 

Jeg har ikke sagt at kvinner ikke vet hva sine interesser går ut på, jeg påpeker derimot nødvendigheten av å balansere dette opp mot hvor sterkt barneønsket er. 

Skrevet

Jeg venter fortsatt på at ts skal svare på hva han kan forandre med seg selv for å bli mer attraktiv i stedet for å sutre over kresne kvinner. 

Anonymkode: 46a13...ac8

• Liker 5

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...