Gå til innhold

Kvinner er for kresne!

Fremhevede innlegg

Gjest Blomsterert
Skrevet
53 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Min påstand er at de fleste kvinner som er interessert i forhold, er for kresen. Da særlig de over 30.

En grunn kan nok være at en er vant til å ha draget på veldig attraktive menn da de var i 20-årene og vil ha tilsvarende attraktive partnere.

Det hjelper heller ikke at de ikke greier å skille mellom sin attraktivitet for henholdsvis sex og forhold.

Anonymkode: 41e79...d56

Hva mener du vi er for kresne på? Stiller i utgangspunktet ikke så høye krav. Det viktigste er at de har jobb eller interesser. Eller begge deler: -) men er jo ulike grunner til at noen ikke kan jobbe,og det er akseptabelt. Men å være engasjert i noe er viktig for meg. Utseende er ikke viktig,men at de kler seg ok,ikke slentre rundt i joggebukser akkurat,grøss. 

Videoannonse
Annonse
Skrevet
Et øyeblikk siden, AnonymBruker skrev:

Mulig der du holder til, men i "mitt" strøk er det som regel motsatt. 

Anonymkode: 183e2...885

Vel, det kommer an på hvilke kriterier man legger til grunn for at en fyr gir kvinner som ikke er på hans nivå en sjanse. Er det snakk om bare utseendet (som menn legger mer vekt på enn kvinner), så er det ikke mange menn som gir mindre strøkne frøkener en sjanse nei. Selv taperne mener de har rett på å bli ilag med en supermodell.

Skrevet

Jeg er i slutten av 20-årene og særdeles kresen, ikke redd for å innrømme det heller. Hvorfor skulle jeg ikke være det? Har ikke spesielt lyst på et forhold, trives som singel, og har vært i nok dårlige forhold.

... Og ja, jeg kommer sikkert til å være enda mer kresen kår jeg runder 30, og det er helt greit :fnise:

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, O.G. skrev:

Vel, det kommer an på hvilke kriterier man legger til grunn for at en fyr gir kvinner som ikke er på hans nivå en sjanse. Er det snakk om bare utseendet (som menn legger mer vekt på enn kvinner), så er det ikke mange menn som gir mindre strøkne frøkener en sjanse nei. Selv taperne mener de har rett på å bli ilag med en supermodell.

Og det motsatte er altså min erfaring, også hvis man forutsetter at kriteriet kun er utseendet. 

Generelt ser jeg mange kvinner som skal ha det beste av de beste, helt uavhengig av hva de kan tilby selv. Kjenner enkelte med et helt ordinært utseende og med manglende ambisjoner, som skal ha de kjekkeste mennene med de beste jobbene og beste utdannelsene. 

Men for all del, de får bare holde på, det går jo til syvende og sist utover en selv om man er for kresen, om en faktisk ønsker seg en partner og/eller barn. Det er like greit å bli spart for de som har de verste prinsessenykkene. 

• Liker 1
Skrevet

Og det motsatte er altså min erfaring, også hvis man forutsetter at kriteriet kun er utseendet. 

Generelt ser jeg mange kvinner som skal ha det beste av de beste, helt uavhengig av hva de kan tilby selv. Kjenner enkelte med et helt ordinært utseende og med manglende ambisjoner, som skal ha de kjekkeste mennene med de beste jobbene og beste utdannelsene. 

Men for all del, de får bare holde på, det går jo til syvende og sist utover en selv om man er for kresen, om en faktisk ønsker seg en partner og/eller barn. Det er like greit å bli spart for de som har de verste prinsessenykkene. 

Jeg ser det samme med menn.

Skrevet
4 minutter siden, O.G. skrev:

Jeg ser det samme med menn.

Det er helt greit, men jeg har altså mine erfaringer, samt mange av mine (mannlige) venners observasjoner. 

• Liker 1
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at kvinner velger ikke kun for seg selv, ubevisst tar vi mange hensyn for fremtiden. Det er vi som velger hvem som skal bli far til våre barn, og da er det MANGE kriterier som skal tikkes av. 

Anonymkode: 5c232...c09

• Liker 7
Skrevet
6 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det er helt greit, men jeg har altså mine erfaringer, samt mange av mine (mannlige) venners observasjoner. 

Hjelpes, jeg har ogå mange av mine kvinnelige venners observasjoner, + mannelige venners bekjennelser om at de såg først og fremst på utseendet og lite annet. Damer som ikke var fult så fine fine, men som hadde jobb og bosted på stell var de ikke interessert i, da tok de heller kjerringa med unger her og der og som liksom var sånn såkalt "pen". 

Skrevet
1 minutt siden, AnonymBruker skrev:

Greia er at kvinner velger ikke kun for seg selv, ubevisst tar vi mange hensyn for fremtiden. Det er vi som velger hvem som skal bli far til våre barn, og da er det MANGE kriterier som skal tikkes av. 

Anonymkode: 5c232...c09

Det samme kan man jo like argumentere for at gjelder for menn, som velger en passende mor til sine barn. Da er det jo også en del kriterier som skal være på plass. Og fortsatt ser vi at menn som regel er villig til å gi de som ikke fremstår helt perfekte en sjanse.

Jeg ser ofte på norske kvinner som litt bortskjemte, som kan velge og vrake i en leketøysbutikk, men som ikke er fornøyde før de får det beste og dyreste med en gang. Tipper denne utviklingen er godt hjulpet av Tinder, Facebook og andre sosiale medier/datingapper. 

Realiteten er dog at mange er for kresen for lenge og ender opp single. Når man er 35 eller eldre, og fortsatt ser for seg at man skal ha en Don Juan med topp karriere uten å kunne tilby mye av det samme selv, så er det på tide å bli kvitt ferberfantasiene, realitetsorientere seg og snart ta et valg. Enten holde på de samme skyhøye kravene, men med stor risiko for å forbli singel, eller å jekke på kravene for å få det man ønske seg. 

• Liker 1
Skrevet
3 minutter siden, O.G. skrev:

Hjelpes, jeg har ogå mange av mine kvinnelige venners observasjoner, + mannelige venners bekjennelser om at de såg først og fremst på utseendet og lite annet. Damer som ikke var fult så fine fine, men som hadde jobb og bosted på stell var de ikke interessert i, da tok de heller kjerringa med unger her og der og som liksom var sånn såkalt "pen". 

Selvfølgelig kan menn være veldig kresne på utseende, men da er det av det jeg selv har erfart blant min omgangskrets snakk om mer tilfeldige forhold. Når de mennene som ønsker å etablere seg går for kvinner med det formålet så er det svært mange som kan fire på utseendekravet og generelt kravet om å kun date den som fremstår som perfekt. 

Skrevet

Selvfølgelig kan menn være veldig kresne på utseende, men da er det av det jeg selv har erfart blant min omgangskrets snakk om mer tilfeldige forhold. Når de mennene som ønsker å etablere seg går for kvinner med det formålet så er det svært mange som kan fire på utseendekravet og generelt kravet om å kun date den som fremstår som perfekt. 

Hjelpes, du finner ørtiførti tusen tråder på forumet med bevis fra menn og kvinner om at menn er ikke kresen hvis det er snakk om kun sex, men hvis de skal bli ilag med noen så er utseendet det de kikker på først, alt annet kommer etter.

Skrevet
Et øyeblikk siden, O.G. skrev:

Hjelpes, du finner ørtiførti tusen tråder på forumet med bevis fra menn og kvinner om at menn er ikke kresen hvis det er snakk om kun sex, men hvis de skal bli ilag med noen så er utseendet det de kikker på først, alt annet kommer etter.

Jeg skrev "tilfeldige forhold", ikke i betydning kun sex. Det er en vesentlig forskjell.

Skrevet

Jeg skrev "tilfeldige forhold", ikke i betydning kun sex. Det er en vesentlig forskjell.

Og hva legger du i tilfeldige forhold?

Skrevet
15 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Det samme kan man jo like argumentere for at gjelder for menn, som velger en passende mor til sine barn. Da er det jo også en del kriterier som skal være på plass. Og fortsatt ser vi at menn som regel er villig til å gi de som ikke fremstår helt perfekte en sjanse.

Jeg ser ofte på norske kvinner som litt bortskjemte, som kan velge og vrake i en leketøysbutikk, men som ikke er fornøyde før de får det beste og dyreste med en gang. Tipper denne utviklingen er godt hjulpet av Tinder, Facebook og andre sosiale medier/datingapper. 

Realiteten er dog at mange er for kresen for lenge og ender opp single. Når man er 35 eller eldre, og fortsatt ser for seg at man skal ha en Don Juan med topp karriere uten å kunne tilby mye av det samme selv, så er det på tide å bli kvitt ferberfantasiene, realitetsorientere seg og snart ta et valg. Enten holde på de samme skyhøye kravene, men med stor risiko for å forbli singel, eller å jekke på kravene for å få det man ønske seg. 

Jeg ser som sagt det motsatte.

Skrevet

Til TS: Hva kan DU forandre ved deg selv for å bli mer attraktiv? 

Man kommer ikke langt her i livet ved å skylde på alle andre og alt annet. 

Anonymkode: 46a13...ac8

• Liker 11
Skrevet
14 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Til TS: Hva kan DU forandre ved deg selv for å bli mer attraktiv? 

Man kommer ikke langt her i livet ved å skylde på alle andre og alt annet. 

For ikke å snakke om hvilket usjarmerende personligehtstrekk det er å skylde på andre i stedet for å ta en titt på selv selv. Verdens størst turn-off! 

• Liker 5
Skrevet
39 minutter siden, AnonymBruker skrev:

Her legger du jo dine egne premisser til grunn når du mener kvinner er for kresne, og tror at alle kvinner over 35 kun er opptatt av status, penger og utseende når de er ute etter et forhold. For min egen del, kommer disse tingene langt ned på listen. Mine "krav" er at han er en mann jeg kan ha det godt med, som jeg er trygg på, og hvor vi har en gjensidighet og omtanke for hverandre som gjør at vi fungerer sammen. Jeg legger vekt på humor, nærhet, gode opplevelser og kjærlighet. Alt det du ramser opp kunne ikke brydd meg mindre, så lenge han har en jobb han trives med og kan leve av. 

Skrevet
Sitat

Mener du da de her tilfeldige forholdene hvor menn mener seg lurt når han har smelt den her kjerringa som han egentlig ikke er seriøs med på tjukken, men ikke tok noe som helst ansvar for prevensjonen selv? :fnise:

Skrevet

At kvinner er for kresne, vet jeg ikke om jeg tror på.

Men det er nok tilfelle at de har dårlig tid. Det skal ikke mange "feilskjær" fra en manns side de første minuttene om hun treffer han på byen, på jobb eller hvor det er før hun arkiverer han som uaktuell som kjæreste, og da er det over og ut uansett hvor fantastisk fyr han egentlig er. Hun er bare ikke villig til å se han som kjæreste etterpå.

Hvis ikke han greier å tenne den lille flammen litt fort, da er han fortapt.

Men det er også svært mange menn som, sørgelig nok, forsoner seg med at de er elendige med kvinner, så sånn blir de, og sånn er de. Rart det, for de samme menn har gang på gang erfart at når de ikke får noe til, er det vanligvis på grunn av noe de ikke kan, så må de lære et verktøy, øve, og så får de det til.

Sosiale ferdigheter er ikke en egenskap, men en ferdighet. Ikke medfødt, altså, men lært. (Mens intelligens, derimot, det er medfødt)

• Liker 2
Skrevet
1 time siden, Mythic skrev:

Her legger du jo dine egne premisser til grunn når du mener kvinner er for kresne, og tror at alle kvinner over 35 kun er opptatt av status, penger og utseende når de er ute etter et forhold. For min egen del, kommer disse tingene langt ned på listen. Mine "krav" er at han er en mann jeg kan ha det godt med, som jeg er trygg på, og hvor vi har en gjensidighet og omtanke for hverandre som gjør at vi fungerer sammen. Jeg legger vekt på humor, nærhet, gode opplevelser og kjærlighet. Alt det du ramser opp kunne ikke brydd meg mindre, så lenge han har en jobb han trives med og kan leve av. 

Nå får du ta deg en bolle, går det virkelig ikke an å diskutere noe her uten å få diverse angrep fra folk som tydeligvis har manglende vitenskapelig skolering. "Kvinner" betyr selvfølgelig da "kvinner generelt", ikke som i absolutt alle kvinner i hvert et hus og hver en bygd. Det er trendene vi ser på. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...