Gå til innhold

Jeg er så lei av at samboer oppdrar drittunger..

Anbefalte innlegg

Skrevet

Ja, for det er det de blir,

om far viser med hele seg at han syns det er morsomt at tenåringen stiller seg rett fremfor meg i sofaen og promper meg i trynet, eller at han tar telefonen min å tar hundrevis av bilder av ingenting mens den fortsatt er låst, eller gjemmer den og sitter å småhumrer mens jeg leter etter den. Eller at han bare ler når minstejenta på 11 svarer meg med "blablabla" mens hun holder seg for ørene når jeg prøver å snakke med henne om noe galt hun har gjort. 

Dette er faktisk min hverdag.. Og det virker som at min samboer (som er 10 år eldre) syns dette er sjarmerende.. Jada, jeg har sagt det til han sååå mange ganger, at dette ikke er greit og at han må snakke med barna sine om dette. Dette blir aldri gjort og til slutt blir lunta så kort at jeg blir sint. Så sint at jeg rett og slett ikke har den minste mulighet til å være hyggelig mot noen av de. Jeg pleier å avslutte middagsplaner og alt annet vi har planlagt. Så går jeg opp å legger meg.

Siden samboer ikke skjønner dette i det hele tatt... Skal jeg bare ta med meg fellesbarn og flytte??  Jeg orker ikke mer av dette. Og for meg, er det uaktuelt at far skal ha fellesbarn annenhver uke, så han får lære h*n opp på samme vis... Kan jeg bruke denne type oppdragelse som argument, evt.?

Jeg er oppriktig bekymret for mitt barns oppdragelse dersom jeg flytter ut, og det er derfor jeg holder ut også.. Slik at jeg har kontroll.

Anonymkode: 8bf53...267

Videoannonse
Annonse
Skrevet

Nei dette høres ikke greit ut, og jeg forstår godt din frustrasjon. 

Men det holder nok ikke som argument mot 50/50 dessverre. Og far har jo like mye rett på samvær som deg.
Tenåringer kan være skikkelig vanskelig å ha med å gjøre, og det er viktigere enn noen sinne å ha grenser. Far virker nesten konflikt sky her synes jeg.

Merkelig med disse foreldrene som synes barna er søte uansett hva de finner på.

Anonymkode: b011d...fa9

• Liker 2
Skrevet (endret)

Ungene har tydeligvis lært at de ikke trenger å respektere deg. Og det har de lært av faren sin. Jeg hadde aldri orket å bo med en mann som foraktet meg.

Jeg leser du er bekymret for oppdragelsen til fellesbarna om du drar, men jeg ville også vært bekymret for det om jeg ble værende. De har ikke godt av å vokse opp med at mamma er hakkemat, heller.

Endret av Hactar
Tilføyd noe.
  • Liker 22
Skrevet

Skjell han ut og gå fra han. At han er en så dårlig far gjør han faktisk til en generelt dårlig mann. De høres helt kvalme ut, alle tre. 

Anonymkode: 7d9a2...533

• Liker 15
Skrevet

Det høres ut som at denne situasjonen gjør deg lite hyggelig og ikke slik du ønsker å være. For å bevare deg selv og egen integritet ville jeg gitt han et ultimatum. Full skjerpings, hvis ikke går du fra han. Du kan ikke leve som dette!

Anonymkode: 95309...cfc

• Liker 3
Skrevet

:hakeslepp: <-- Mitt fjes når jeg leste om oppførselen til disse barna. Dersom dette virkelig er din hverdag, når begynte det å bli slik?  Regner med at du ikke ville fått barn med han om dette var din fremtid? 

At mannen ikke tar ansvar og setter barna på plass når de oppfører seg slik er jo helt utrolig... At du vurderer å dra forstår jeg godt! Nå kommer vel mødrebanden og tar meg for dette, men kunne du vært strengere med dem og tatt fra dem goder frem til de sier unnskyld? Om ikke FAR ønsker å bidra til at de respekterer deg, kunne DU fått dem til å gjøre det med å sette ned foten? 

Anonymkode: 7b95b...3f3

• Liker 1
Skrevet

Trur ærlig talt jeg hadde pakket sekken og reist jeg.

• Liker 2
Skrevet

Hvordan tar du dette opp når du tar det opp? Her er det far som er problemet og ikke barna. Det at tenåringen "pranker" deg ved å prompe og ta bilder med din telefon for å tulle er ikke SÅ ille spør du meg. Dette er helt sikkert noe han gjør med vennene sine og de syntes kanskje dette er gøy. Han gjør dette hjemme og får samme respons fra far som har får fra gutta og tror at dette er OK oppførsel. 

Anonymkode: d67ab...1de

• Liker 2
Skrevet

Totalt respektløs oppførsel!!

Hva med å sette hardt mot hardt. Dra med hele gjengen til familievernskontoret. Sitt der og fortell hvordan du opplever adferden deres.

Gråt, fortvil, får det ut og få støtte! Da har du noe å referere til neste gang mønsteret danner seg igjen...

Bare et forslag fra meg. Jeg hadde blitt gal og dratt!

• Liker 1
Skrevet

En kort kommentar: dere som foreldre må være enige om 50/50 for fellesbarnet, det er ingen automatikk i at dette er barnets beste. Far kan altså ikke bare kreve dette og så må du finne deg i det. Det er barnets beste som skal være avgjørende for samværsbrøk etc. 

• Liker 3
Skrevet
1 time siden, AnonymBruker skrev:

:hakeslepp: <-- Mitt fjes når jeg leste om oppførselen til disse barna. Dersom dette virkelig er din hverdag, når begynte det å bli slik?  Regner med at du ikke ville fått barn med han om dette var din fremtid? 

At mannen ikke tar ansvar og setter barna på plass når de oppfører seg slik er jo helt utrolig... At du vurderer å dra forstår jeg godt! Nå kommer vel mødrebanden og tar meg for dette, men kunne du vært strengere med dem og tatt fra dem goder frem til de sier unnskyld? Om ikke FAR ønsker å bidra til at de respekterer deg, kunne DU fått dem til å gjøre det med å sette ned foten? 

Anonymkode: 7b95b...3f3

det startet sånn ca. For ett år siden.. De har ikke alltid vert slik, men når de får "ok signal" fra far hver gang så har det jo bare blitt verre for hver uke..  

Å være streng fra min sin side nytter ikke.. Tar jeg fra dem goder, tar de noe som er mitt pg gjemmer det osv.. Så da går det bare i en evig rundgang.. Og far synest dette er gøy.. Og at jeg tudelivis "fortjener" dette om jeg går så langt at jeg prøver å oppdra ungene hans! 

Skrevet

Ryddet for spekulasjoner.

Raven Emerald, mod.

Skrevet
2 timer siden, AnonymBruker skrev:

Nei dette høres ikke greit ut, og jeg forstår godt din frustrasjon. 

Men det holder nok ikke som argument mot 50/50 dessverre. Og far har jo like mye rett på samvær som deg.
Tenåringer kan være skikkelig vanskelig å ha med å gjøre, og det er viktigere enn noen sinne å ha grenser. Far virker nesten konflikt sky her synes jeg.

Merkelig med disse foreldrene som synes barna er søte uansett hva de finner på.

Anonymkode: b011d...fa9

Far har ikke rett på samvær. Ei heller mor. Det er barnet som har rett til å se begge sine foreldre. Og 50/50 finnes det tusenvis av argumenter MOT, så det er ikke noe problem å bruke en annen grunn til at man ikke ønsker det. 

Anonymkode: 011bf...6ba

• Liker 3
Skrevet
9 minutter siden, regine skrev:

En kort kommentar: dere som foreldre må være enige om 50/50 for fellesbarnet, det er ingen automatikk i at dette er barnets beste. Far kan altså ikke bare kreve dette og så må du finne deg i det. Det er barnets beste som skal være avgjørende for samværsbrøk etc. 

Da vil jo jeg si at det ikke er barnets beste å bli oppdratt slik.. Han gjør jo barna til monstre ved å godta slik oppførsel?? 

Gjest Marillia
Skrevet

Jeg synes heller ikke dette høres greit ut, det er lite respekt for deg som samboer og som stemor. Tror jeg hadde satt meg ned med alle og forklart at det er enkelte ting du rett og slett ikke godtar: telefonen er din og kun din, promping i trynet er strengt forbudt (tror jeg hadde spydd) og at de må respektere en del ting du sier. 

Tenåringer kan være veldig uspiselige, enten det er stebarn eller egne barn, her må man faktisk svelge mange kameler noen år, å godta promping i trynet og det å gjemme dine ting er IKKE noe man skal godta. Sett hardt mot hardt og vær klar i talen til alle, og særlig mot samboeren din som aksepterer alt dette og som ikke gjør saken bedre ved å småhumre når sånt skjer. Jeg er ikke for at barn skal involveres i foreldre/steforeldres problem, men så lenge de er en del av dette - og far ikke gjør noe, så hadde jeg sagt klart og veldig høyt i fra....

Skrevet

Men hvordan var han som far før da? Han kan jo ikke ha vært like ille hele tiden, da hadde du vel ikke tenkt at du vil ha barn med han? Hva er det som har endret seg? 

• Liker 3
Skrevet
Et øyeblikk siden, Pinto2013 skrev:

Men hvordan var han som far før da? Han kan jo ikke ha vært like ille hele tiden, da hadde du vel ikke tenkt at du vil ha barn med han? Hva er det som har endret seg? 

Jeg tror altfor mange flytter sammen når de er i forelskelsespsykose...De ser ikke toget komme før de er overkjørt.

• Liker 2
Skrevet
Et øyeblikk siden, Pinto2013 skrev:

Før gikk det greit.. Men så har ikke barna begynt med slik oppførsel før for ca. Ett år siden heller..  Det har nok noe med alderen.. Før var de barn, nå er de ungdommer. Og far er mest opptatt av å være kompis. 

Skrevet

ER du ikke bekymret for oppdragelsen av fellesungene hvis du blir da?

Skrevet
1 minutt siden, O.G. skrev:

ER du ikke bekymret for oppdragelsen av fellesungene hvis du blir da?

Jo, selvfølgelig.. Men da har jeg jo en viss kontroll.. Jeg hadde ALDRI godtatt slik oppførsel hos mine barn. 

Opprett en konto eller logg inn for å kommentere

Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar

Opprett konto

Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!

Opprett en konto

Logg inn

Har du allerede en konto? Logg inn her.

Logg inn nå
  • Opprett ny...