AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #1 Skrevet 24. februar 2016 Da jenta mi startet i storbarnsbarnehage fikk jeg beskjed om at hun måtte ha to sett med regnklær pluss dress i barnehagen. Dette er nå over ett år siden, og ikke en eneste dag har de hatt behov for det andre settet. Det henger der fortsatt, ubrukt. Jeg kjøper kvalitetsklær som gjerne er litt dyrere enn andre klær (selv om pris ikke alltid har noen betydning) og vi har aldri hatt hull eller noe særlig slitasje på noen av klærne vi har i barnehagen. De bruker sjeldent skiftene som ligger på plassen hennes heller, så det virker jo som at hun holder seg tørr.. Jeg sa ifra til barnehagen at jeg nå ikke kommer til å kjøpe inn to sett med regnklær, da de ikke blir brukt. Da virket det som at den barnehage ansatte ble litt snurt på meg.. Hun sa strengt, at dette kom vi til å få bruk for. Men jeg skjønner ikke hvorfor de har bruk for to regnsett når vi i tillegg har en vanntett dress?? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: f7aac...baf
stan Skrevet 24. februar 2016 #2 Skrevet 24. februar 2016 La det ene settet bare henge der. Hvis det faktisk ikke er i bruk, gjør det jo heller ingenting om det er for lite. Når du allikevel må kjøpe nytt fordi barnet vokser, henger du bare igjen det som er eldst. Har du snakket med andre foreldre i barnehagen? Opplever de det på samme måten? Barnehagen skal jo ha en foreldrekontakt, ta det opp med den personen.
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #3 Skrevet 24. februar 2016 Høres rart ut spør du meg. Bedre med to dresser da... Vi har to sett regntøy i bhg om vinteren fordi de har foret regntøy i tillegg til det vanlige. Anonymkode: 2d9d7...7a5
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #4 Skrevet 24. februar 2016 Vi pleier å kjøpe sett som er en størrelse større for reserve, og så har vi ett passelig for bruk hver dag, fungerer godt når det store kun brukes av og til. Gjør det samme med dress. Når barnet har vokst ut av hverdagssettet så tar vi i bruk reservesettet og kjøper ett nytt litt stort for reserve. Anonymkode: 27a4b...40d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #5 Skrevet 24. februar 2016 Av og til når vi skal ut på ettermiddagen så er regnklær ofte fortsatt våte inni. Helst de med fleec inni. Noe har regnklær og så dress som tåler en del vann. Anonymkode: 21299...259
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #6 Skrevet 24. februar 2016 1 time siden, AnonymBruker skrev: Da jenta mi startet i storbarnsbarnehage fikk jeg beskjed om at hun måtte ha to sett med regnklær pluss dress i barnehagen. Dette er nå over ett år siden, og ikke en eneste dag har de hatt behov for det andre settet. Det henger der fortsatt, ubrukt. Jeg kjøper kvalitetsklær som gjerne er litt dyrere enn andre klær (selv om pris ikke alltid har noen betydning) og vi har aldri hatt hull eller noe særlig slitasje på noen av klærne vi har i barnehagen. De bruker sjeldent skiftene som ligger på plassen hennes heller, så det virker jo som at hun holder seg tørr.. Jeg sa ifra til barnehagen at jeg nå ikke kommer til å kjøpe inn to sett med regnklær, da de ikke blir brukt. Da virket det som at den barnehage ansatte ble litt snurt på meg.. Hun sa strengt, at dette kom vi til å få bruk for. Men jeg skjønner ikke hvorfor de har bruk for to regnsett når vi i tillegg har en vanntett dress?? Hva hadde dere gjort? Anonymkode: f7aac...baf Hørtes veldig rart ut. I barnehagen til mitt barn brukte de kun vårdressen i høst, og nå er det kun vinterdressen som blir brukt. Regntøyet henger i gangen helt ubrukt. To sett med regntøy høres veldig unødvendig ut. Anonymkode: 658d0...27d
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #7 Skrevet 24. februar 2016 Her har vi ett sett som henger fast i barnehagen, og ett sett som brukes hjemme. På en måte. Men regner det en dag har han hjemmesettet på seg til barnehagen, og sånn sett to sett i barnehagen den dagen. At det skulle være behov for et tredje sett kan jeg ikke skjønne. I tillegg er det dress og utebukser som er vannavtøtetende, om det skulle være krise. Men regntøy uten for gjør stort sett ikke noe om de er litt fuktige inni etter lunch, bare en bytter mellomlaget innenfor. Anonymkode: a7f73...c13
Gjest chiki Skrevet 24. februar 2016 #8 Skrevet 24. februar 2016 Vi har også 2 sett regnklær og støvler i barnehagen. hun har barnevader, så er aldri våt.... Er kun regnjakkene hun bruker begge av. Da de ofte blir våt i ermene. Men barn er forskjellige. Mi elsker å leke i bekken, og trengte derfor 2 sett regnklær før hun fik barnevader. Kjøpte ett regntøysett på coop for 169kr i reserve siden barnehagen vil hun skal ha to i tilfelle:)
AnonymBruker Skrevet 24. februar 2016 #9 Skrevet 24. februar 2016 Jeg skulle ønske jeg hadde det på våte dager. Offte kommer jeg for å hente og dressen/regntøyet er søkkvått. Da er det ikke kult å ta dette på ungene igjen for å gå hjem.... Men for de som bare kan ta på jakke og smette ut i bilen, er jo ikke dette noen problem og ett sett burde holde. Anonymkode: 12368...6e5
Anbefalte innlegg
Opprett en konto eller logg inn for å kommentere
Du må være et medlem for å kunne skrive en kommentar
Opprett konto
Det er enkelt å melde seg inn for å starte en ny konto!
Opprett en kontoLogg inn
Har du allerede en konto? Logg inn her.
Logg inn nå